vraagje over bellen vanuit buitenland.

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5953

Topicstarter
Mijn collega's op ut werk zeiden het volgende: Als je vanuit het buitenland naar iemand in nederland zou bellen, zou eerst de verbinding naar een nederlandse sp gaan,daarna weer terug naar het buitenland en daarna weer naar nederland naar het toestel dat jij wilt bellen.

aangezien ik een ongelovige thomas ben en het me vrij onlogisch leek dat de data like 3x onderweg is, is mijn vraag dus ook of iemand de bovenstaande stelling kan bevestigen of kan uitleggen hoe dat dan wel in zijn werking gaat.

b.v.d.

groet
robin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:22

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op woensdag 15 mei 2002 11:05 schreef gvrdoezie het volgende:
Mijn collega's op ut werk zeiden het volgende: Als je vanuit het buitenland naar iemand in nederland zou bellen, zou eerst de verbinding naar een nederlandse sp gaan,daarna weer terug naar het buitenland en daarna weer naar nederland naar het toestel dat jij wilt bellen.

aangezien ik een ongelovige thomas ben en het me vrij onlogisch leek dat de data like 3x onderweg is, is mijn vraag dus ook of iemand de bovenstaande stelling kan bevestigen of kan uitleggen hoe dat dan wel in zijn werking gaat.

b.v.d.

groet
robin.
Nee, dat klopt inderdaad niet. Dat is alleen als je gebeld word en je voicemail staat aan. Dan belt diegene naar jou (in 't buitenland) en word hij via jou weer doorverbonden naar Nederland (je voicemail). Jou kost dit aardig wat (vanaf de grens => vakantieland, en terug, aangezien je ook de doorverbindkosten van je voicemail betaalt...)
Als jij iemand belt vanuit het buitenland, gaat het via de buitenlandse provider => jouw provider => provider van degene die je belt. Jij betaalt de volledige kosten
Als je gebeld word, gaat het precies andersom, alleen met als verschil dat degene die jou belt tot de grens betaald (hij weet immers niet waar jij je in het buitenland bevind, en dus ook niet wat het zou gaan kosten) en jij betaalt vanaf de grens naar het land waar je op dat moment vandaan belt.

Heldere uitleg :?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5953

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 11:23 schreef B_O_S_S het volgende:

[..]

Nee, dat klopt inderdaad niet. *knip* en jij betaalt vanaf de grens naar het land waar je op dat moment vandaan belt.

Heldere uitleg :?
jah bedankt

* Anoniem: 5953 print pagina om gelijk te bewijzen aan collega's :)
(ervan uitgaande dat boss glijk heefd :D)