Toon posts:

divx5.0 encoden -> beeld verknoeid!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een digitale camera gekocht (sony dcr-trv25e) en ook de pinnacle studio dv.

Ik heb divx5.0 pro geinstalleerd (gecrackte versie) en wanneer ik nu in pinnacle studio 7 direct van dv bandje naar divx ga encoden, wordt het eindresultaat helemaal verpest... er komen allemaal gekleurde blokjes in beeld en alleen de beelden waarbij de camere inzoomt of draait zijn enigszins (nog steeds heel slecht) te zien...
Waar ligt dit aan??

Wanneer ik met studio 7 de dv video encoder gebruik werkt dit perfect, maar de bestanden worden wel belachelijk groot!! Heb ook al met virtualdub geprobeerd om deze (megabestanden) om te zetten naar divx, maar dat geeft hetzelfde resultaat...

Iemand een idee???

Verwijderd

Topicstarter
niemand??

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verkeerde crack van divx / Verkeerde instellingen van divx.
Als hij het met een andere codec ( dus de native codec van dv7 wel goed doet, dan zit het hem in je divx codec (instellingen)

Verwijderd

probeer divx 5.01 eens (gewoon light version)

Verwijderd

Topicstarter
heb inmiddels de gekraakte versie verwijderd, en de "officiele" met ad pop-ups geinstalleerd.

Het werkt nu wel, maar de kwaliteit is vrij slecht...
Iemand hier nog een oplossing voor?? In virtualdub heb ik de mogelijkheid om de encoder (divx5.0.1 dus) te configureren. Ik heb alleen niet het idee dat wanneer ik die settings verander het resultaat ook verandert... blijft even slecht (sommige stukken erg wazig).

Doe ik het wel goed?? In virtualdub selecteer ik eerst "compression" (divx5.0.1 dus) en vervolgens klik ik op "save as avi".
Klopt dat wel??

Verwijderd

Je moet in de codec settings de bitrate omhoog zetten waarschijnlijk. Van standaard 780 naar iets van 6000 vor DVideo. Ik heb trouwens behoorlijk ruzie met MP2 naar DivX5 omcoderen, dat geeft steeds runtime errors, waarschijnlijk omdat de commerciele versie (DivX5 is nu commercieel) probeert kopieren van DVD's te voorkomen. Onterecht dus daar ik gewoon analoog TV beelden van de Composiet Video-in naar MP2 bestanden aan het capturen ben.

Oplossing : DivX 4.12 weer gebruiken, gaat zonder fouten en speelt braaf DivX5 af zonder kwaliteits verschil.. ;)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Doe eens 1-pass, quality based, 97%.

Hoe ziet 't er dan uit?

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Varienaja, als ik 1-pass, quality based, 97% doe ziet het er perfect uit!!

Ik heb alleen nog een probleem: ik heb 1 minuut film omgezet, en dat neemt nu 111,5 mb in beslag... veel te veel dus nog.
In ieder geval wel een stuk minder (de helft ongeveer) dan studio dv er zelf van maakt...

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Groot zeg!

Ik heb hier zojuist m'n 1e gecodeerde DivX5 DVD klaar. Die is 1,05GB voor 110 minuten aan film (640x352). Dit is ook met 1-pass quality based op 97%.

Heb je niet per ongeluk uncompressed audio erbij? Of een zeer slechte bron met veel sneeuw? Probeer eens een of het uitmaakt als je wat met de "pre-processing" parameter speelt.

Als het je niet uitmaakt hoe groot je resultaat wordt, zou ik in elk geval altijd 1-pass quality based doen. Het percentage kan je nog variëren, maar ik zou 'm zeker boven de 95% houden.

Verwijderd

Topicstarter
Varienaja, heb jij misschien ff tijd om te posten wat jij allemaal hebt ingesteld in virtualdub (die gebruik jij toch ook??) en wat in de divx5.0 optie's???

Kan ik je anders ff bellen misschien??

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
VirtualDub.audio.SetSource(1);
VirtualDub.audio.SetMode(0);
VirtualDub.audio.SetInterleave(1,500,1,0,0);
VirtualDub.audio.SetClipMode(1,1);
VirtualDub.audio.SetConversion(0,0,0,0,0);
VirtualDub.audio.SetVolume();
VirtualDub.audio.SetCompression();
VirtualDub.video.SetDepth(24,24);
VirtualDub.video.SetMode(3);
VirtualDub.video.SetFrameRate(0,1);
VirtualDub.video.SetIVTC(0,0,-1,0);
VirtualDub.video.SetRange(0,0);
VirtualDub.video.SetCompression(0x78766964,0,10000,0);
VirtualDub.video.SetCompData(319,"GAEAAODmCwDQBwAACgAAABQAAAAsAQAADAAAAAIAAAAFAAAAAQAAAB4AAAAAAAAAAAAAAAAAAABkAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAQAAAAAgAAAyAAAAAAAAAAAAAAAAAACgmZnJPwAAAKCZmck/QAAAAAEAAACAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAgAIAAOABAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAOA/AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAQAAAAEAAAABAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAD/////AQAAAGM6XGRpdngubG9nAGM6XHRlc3QuZGl2eABjOlxtdmluZm8uYmluAGk=");
VirtualDub.video.filters.Clear();
VirtualDub.video.filters.Add("resize");
VirtualDub.video.filters.instance[0].SetClipping(2,0,0,0);
VirtualDub.video.filters.instance[0].Config(640,480,3);
VirtualDub.subset.Delete();

Dit is m'n .vcf-bestandje. Die kan je inladen in virtualdub (load processing settings).

Pagina: 1