Abit kt7 met Tbird 800 reboot / niet stabiel probl

Pagina: 1
Acties:

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:35
Hallo,
Ik zit met 2 problemen
wanneer ik bijv: start -> uitvoeren -> command.com enter druk
krijg ik dos prompt, als ik dan dit groot scherm wil zien kaait ALLES vast

EN wanneer ik soms gewoon restart doe zegt me monitor signal-out of range..of als die reboot ( met linker shift ingehouden) dan zijn de letters HEEEEEEEL erg licht..je ziet ze nog net..

kep 235 WATT voeding..

PVoutput

• knights16
jongens!!

please help me als je kan

PVoutput

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Dat van die MS-Dos box die vastloopt heb ik ook gehad op m8ijn oude P2-400 met nVidia Riva 128 en Win98. Heel vervelend en ik heb nooit een oplossing gevonden, zat voor mij niks anders op dan die prompt niet fullscreen te draaien.

Je geeft te weinig informatie over je computer om dat andere probleem te bekijken. De KT7 geeft vaak problemen in ieder geval met GeForce kaartjes; dat als je de computer opstart dat de monitor dan stand-by blijft staan. Lijkt er echter niet op dat dat jouw probleem is.

Sorry, maar ik kan je dus niet verder helpen; ik weet dus alleen dat je niet de enige bent met het probleem.

Let wel dat voor een Duron meestal een 300Watt voeding wordt aangeraden, zeker als je veel apparatuur in je pc hebt zitten.

Waarom bel je anders niet even Amor (Europese hoofdkantoor van Abit)? Je kunt ze bereiken op 077-3204428, of mailen op <a href="mailto:technical@abit.nl">technical@abit.nl</a>

*UPDATE* Wat hieronder gezegd wordt over die drivers zou heel goed kunnen kloppen. Staat me nu ineens iets van bij dat bij een upgrade naar SE (waar dus standaard nieuwere drivers voor de Riva128 bij zaten) het probleem weg was. Het is ook al weer zo lang geleden dat ik dat systeem had, vallen gaten in mijn geheugen ;)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Had ik ook met mijn diamond stealth SII 220 4Mb PCI videokaart, daar bleken andere drivers voor te zijn op het www.

Ik zou even voor nieuwe drivers kijken voor je videokaart!

Verwijderd

1: Wat voor video kaart heb je
2: welk OS Draai je (win98?)
3: Probeer ff (als nog niet gedaan) in cmos de defaults te laden en kijken of ie het nog steeds flikt
4: Welke drivers gebruik je voor je mobo,,, met de via drivers zijn heel wat problemen bekend (de AGP drivers zijn klote in combinatie met bepaalde videokaarten)

• knights16
Ik draai een
Abit KT7
Tbird 800
128 Mb Dane Eltec geheugen,
235 WATT voeding..(maar dit is het niet..heb er alles uit gehaalt..alleen 1 hd en videokaart..)
DE 4.24 VIA drivers( ..hmz, heb nog geen andere geprobeerd misschien is dit het...ik hoop het..maargoed.)
Win98 SE ENglish draai ik, al 2x opnieuwe geinstald en al 2x geformat en geinstald...dus dat is het niet..
als ik gewoon in safe mode opstart kan ik gewoon naar fullscreen...
ik heb een asus 7100....

PVoutput

Verwijderd

Probeer eens winblows te installeren zonder enige drivers (alleen de default windows shit) en dan kijken of ie het nog steeds flikt, zo ja, in je Cmos gaan rommelen als dat niet helpt heb je (waarschijnlijk) een hardware defekt.
Zo nee, driver probleem en dan wordt het driver voor driver installeren en telkens opnieuw proberen (de via 4in1 drivers zijn ook los van elkaar te downloaden).
Begin overigens met al je insteekkaarten (geluid, modem etc.)uit de machine en een voor een toevoegen aan je systeem.
Ik geef toe, een langdurig en vervelend klusje maar in 90% van de gevallen kan je op deze manier het probleem lokaliseren.

• knights16
Ik heb gisteren al me kaarten eruit gehaalt
allleen videokaart + mobo cpu en mem

windows geinstald..toen me monitor geselecteerd...ging goed..kon alt enteren...daarna via 4-1...
toen nvidia drivers
alt enter
PATS vast..ik kan natuurlijk de via drivers niet installen..en dan alt enteren..

PVoutput

• knights16
ik heb net d evia 4-1 4.23 geprobeerd...hetzelfde probleem..ik ga een dezer dagen even de asus 7100 van iemand anders lenen...als hij het niet meer doet is het heel simpel...kaait die weer vast ga ik maar vragen om een nieuw mobo..
en dna kijken

PVoutput

• knights16
kep de oplossing volgens mij
vanaf www.amd.com de agp mini driver gedownload
kan het nu wel gewoon

PVoutput

Verwijderd

:) :) :)

• knights16
WHAAAAAAAA!%@*^%!^*#
en nu gaat ie weer vastkaaie...jesus supervaag

PVoutput

Verwijderd

Eh, de AMD AGP Miniport drivers is alleen voor mobo's met een AMD-chipset, Abit heeft een VIA-chipset.

• knights16
hmz,
dat is waar :)

ik kwam er net achter...

PVoutput

• knights16
hmz,
dat is waar :)

ik kwam er net achter...
maar bedankt!

PVoutput

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hee fock dat van die monitor Over Range shit heb ik soms ook... ook al KT7(RAID) + T-Bird 800.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• knights16
ik heb er nu geen last meer van..

PVoutput

Pagina: 1