[Divx] geluid niet synchroon

Pagina: 1
Acties:

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:24
Jaja ik weet het, deze vraag is hier al erg vaak rondgegaan. Ik heb al erg lang in de search gezocht, en van alles geprobeert, maar niks werkt. Bij mijn divx filmpjes gaat het geluid vaak asynchroon lopen. Dit is zowel in win2k als win98. En het ligt zeker niet aan de divx bestanden, want het is steeds op andere plaatsen in de film. Ook kun je het vaak weer goed krijgen (maar niet altijd) door de film te stoppen en weer verder te spelen. Maar ik wil gewoon zonder problemen deze bestanden afspelen. En volgens mij is mijn systeem daar snel genoeg voor. Maar kan het zijn dat mijn divx niet soepel speelt omdat:

- ik steeds meer hardware in mn pctje prop waardoor die steeds langzamer wordt.

- de divxen steeds meer compressie hebben door nieuwe codecs waardoor mijn systeem het steeds moeilijker heeft om te decoderen.

- ik een brak moederbord heb met weinig geheugen bandbreedte (MSI 6156)

Kijk ik wil best gaan upgraden, ik zit er zelfs over te denken om een nieuwe pc te kopen om van dit gezeik af te zijn, maar misschien heeft iemand een beter idee.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, de ideeen verandeen niet ineens als je er een nieuw topic over opent. Het is niet zo dat iemand al die tijd een idee achter gehouden heeft en nu ineens denkt "goh, NU kan ik het eindelijk geven". Check gewoon je systeem (wat het op de een of andere manier niet aankan) je hardware zou het in principe gewoon moeten kunnen op een athlon500 met 256meg (is niet 'weinig' hoor) lukt ook alles prima

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:24
Maar ik vraag toch specifiek of het aan die 3 punten kan liggen die ik opnoem. Ik heb hier namelijk niet altijd last van gehad.

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
kijk eens in de FAQs van http://www.doom9.org
die weten er vast meer van

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Heb je überhaupt wel eens gekeken naar processor belasting tijdens het afspelen van divx ? Dat verteld vaak al een hele hoop. Zeker onder W2K lopen er nog wel eens services waarvan men het bestaan niet weet maar die met zijn allen een aardig stukje processor tijd opslokken...

Het is maar een id :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Het kan echt van alles zijn. Zo kreeg ik onder XP met The Playa ook van asynchroon geluid in DivX3.11 films. Als ik echter GDivX gebruikte dan werkte het prima. Probeer ook eens een andere speler/codec.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
uhh ik speel me films af niet op me sig computer maar me p!!! 500 met een simpel TNT2tje, en daar gaat het gewoon vloeiend, staat je codec niet ergens op ze hoogst ingestelt, of een vervelend CPUCool dingetje. of een service die 100% van je cpu trekt?

www.bsplayer.org gebruik ik trouwens

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik heb een P3 op 720MHz en daar is dit soms ook het geval en dan kijk ik bij de CPU usage en die is dan 100% voor de DivX. Dan zet ik de Quality Level van de codec wat lager en dan werkt het weer. Bij mij komt het dus doordat de PC het decoderen van het beeld soms niet aan kan bij de hoogste kwaliteit. (Hangt van de encoding van de film af).

Verwijderd

Het kan fout gecaptured zijn, de keyframe interval kan te hoog staan in de codec (vaak op 500, dat betekent eens in de 20 seconden sync met video) en sommige afspelers worden van dat laatste nogal ziek.

Keyframe interval op 50 zetten en Zoomplayer gebruiken raad ik aan, nadat je het originele bestand natuurlijk eerst op synchronisatie hebt gecontroleerd. ;)

Verwijderd

mijn DiVX-jes draaien nog vloeiend op mijn oude Celeron 466... lijkt me stug dat een pentium 3 het niet aan kan.
Pagina: 1