[Java/n00b] Image Size

Pagina: 1
Acties:

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:04
Weer even een vreselijke newbie vraag.
Ik ben bezig met een simpel Java Appletje dat een Image laat zien. Nu laad ik dan ding met :
code:
1
  imgKaart = getImage(getDocumentBase(),"kaartje.png");

Na het laden wil ik dit dit op een Canvas pletteren, maar ik heb de breedte en hoogte van dit ding dan nodig.
Hoe kan ik die uitlezen ?

woei!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41

talin

ES-MA

is het niet zo dat je die zelf kunt instellen ?

dus als : width="1024" height="768"

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• pasz
nee. de grootte van het plaatje gaat nog varieren, dus ik wil van te voren weten hoe groot 'tie gaat worden.

woei!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41

talin

ES-MA

uploaden met http://www.endoria.net/upload/ rechtermuisknop properties en daar saat een afmeting ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• pasz
vanuit java !

woei!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

kan dat niet met getHeight(ImageObserver)?
Documentation

ImageObserver is een interface die geimplementeerd wordt door de klasse Component

Verwijderd

met image.getWidth(ImageObserver io) en image.getHeight(ImageObserver io). Als ImageObserver kun je je applet of je canvas meergeven.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39
Wat een stapel minder-zinnige replies weer, terwijl websjwans het enige juiste antwoord geeft. Daar wil ik nog aan toevoegen dat het argument van getWidth en getHeight gewoon null mag zijn.

• pasz
call me stupid, maar als ik
code:
1
iWidth = imgKaart.getWidth(null);

doe, krijg ik een -1 terug :(

woei!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 15 mei 2002 13:26 schreef PaszWerken het volgende:
call me stupid, maar als ik
code:
1
iWidth = imgKaart.getWidth(null);

doe, krijg ik een -1 terug :(
Ben geen frontend man, maar als ik even in de doc's kijk lees ik dit:

"If the height is not yet known, this method returns -1"

En om te kijken of de image al geladen is en width/height bekend zijn is nu juist die ImageObserver.. duik daar eens in dus..

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:41
Om te kijken of een image die je met awt laad al geheel geladen is kun je een MediaTracker gebruiken (zat voorbeelden te vinden). Zelf raad ik dit eigenlijk allemaal af (hooguit voor simpele icon's e.d.), voor de wat serieuzere images (voornl jpg en png) zou ik voor javax.imageio gaan (die zit iig bij java 1.4). Daarmee kun je veel meer zaken besturen en als je opdracht tot laden geeft, weet je ook zeker dat de afbeelding daarna daadwerkelijk geladen is!
Succes
Pagina: 1