stats-server

Pagina: 1
Acties:

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
Ik heb thuis een stats server met ppstats, en er komen steeds meer log-files bij.
specs server:
pII166@233
32mb
500meg hd
redhat 6.2
Mijn probleem is dat de stats-run steeds langer gaat duren (bijna 20 min).
Nu wil ik wel wat gaan upgraden maar nu vraag ik me af wat het meeste effect heeft:
-snellere hd
-snellere processor
-of meer geheugen

greetz Qui-Gon
-=Lawnmooh'er men=-

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
Ik denk een snellere HD... Aangezien die logfiles aardig in afmeting kunnen zijn... De processor moet het allemaal nog wel kunnen trekken; de HD is volgens mij de grootste bottelneck...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:45

crisp

Devver

Pixelated

Misschien is een log-compressor wat je zoekt; ben je wel de stats per hour kwijt, maar gaat wel een stuk sneller :)

Intentionally left blank

• [J.d.I.] Exploder
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-05 12:40
Ik heb een log compressor geschreven voor Linux. Dat scheel een heleboel tijd.

Mail me maar als je intresse hebt.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 14:50

The Wizard

Moderator Mobile
de processor is een heel belangrijke factor, de HD nog niet zo.. Ik draaide eerst de stats op een PIII 500@575 en nu op een Duron 600@875. Daar zit toch een aardig snelheidsverschil in!! Maar de meeste snelheid haal je wel uit een logcompressor.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
Misschien zou het ook veel helpen als iemand dat BAGGER-Perl eens omzette in een keurig C programma en dat even kon compilen en verspreiden... Misschien wel een ideetje voor als ik kerstvakantie heb :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

MrAtheist>
Bagger perl? Hahahahaha :) :)
Meldt het even als je wat hebt geschreven dat efficienter door 40mb logs heen gaat als perl, dan kraak ik ff 10000 blokjes op jouw naam.
Als het je niet lukt stel ik voor dat je je voortaan iets genuanceerder uitlaat.

Qui-Gon>
Gebruik idd een compressor, dan heb je waarschijnlijk helemaal geen upgrade nodig.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Pagina: 1