Ik ben een zeer ervaren hardwarefreak (oh bescheidenheid :-) ), maar wat ik nu op het C!T forum tegenkwam verbaasde mij enigszins. Moet een als master ingetselde HD persé aan het uiteinde van een IDE kabel zitten?
Als de jumper op "Master" is gezet is dat volgens mij niet nodig.
Ik dacht dat het wel zo was als die schijf op "Cable select" staat ingesteld. Sommige controllers werken niet goed met die Master jumper, maar hebben geen enkel probleem met een schijf die op cable-select staat.
Ik dacht dat het wel zo was als die schijf op "Cable select" staat ingesteld. Sommige controllers werken niet goed met die Master jumper, maar hebben geen enkel probleem met een schijf die op cable-select staat.
PSN-id: Chrasher
AH! Da's mooi, dáárvoor is dus die cable select -jumper die niemand ooit gebruikt omdat de master / slave settings inmiddels allang gestandaardiseerd zijn. Kan iemand het antwoord van Chrasher verrifiëren?
Tenkjoe.
Tenkjoe.
Kep wel eens problemen gehad met een aantal harddisks, (een lekker mix van PIO3 met ATA66) waarbij de schijven niet lekker te benaderen waren. Master op uiteinde kabel gezet en toen werkte alles. Voor de zekerheid plaats ik altijd de master als laatste. Overigens is linux hier wat kritieker op dan win9x, 2000
En toen was m'n signature weg :(
Kijk, deze praktijkantwoorden van mede tweakers zijn echt nuttig. Ik weet genoeg.
Pagina: 1