Master HD op uiteinde kabel???

Pagina: 1
Acties:

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben een zeer ervaren hardwarefreak (oh bescheidenheid :-) ), maar wat ik nu op het C!T forum tegenkwam verbaasde mij enigszins. Moet een als master ingetselde HD persé aan het uiteinde van een IDE kabel zitten?

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Als de jumper op "Master" is gezet is dat volgens mij niet nodig.
Ik dacht dat het wel zo was als die schijf op "Cable select" staat ingesteld. Sommige controllers werken niet goed met die Master jumper, maar hebben geen enkel probleem met een schijf die op cable-select staat.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Alleen bij UDMA 66/100 kabel en interface.
Wist ik tot voor kort ook niet.

• MaanBanaan
  • Niet online
AH! Da's mooi, dáárvoor is dus die cable select -jumper die niemand ooit gebruikt omdat de master / slave settings inmiddels allang gestandaardiseerd zijn. Kan iemand het antwoord van Chrasher verrifiëren?

Tenkjoe.

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Kep wel eens problemen gehad met een aantal harddisks, (een lekker mix van PIO3 met ATA66) waarbij de schijven niet lekker te benaderen waren. Master op uiteinde kabel gezet en toen werkte alles. Voor de zekerheid plaats ik altijd de master als laatste. Overigens is linux hier wat kritieker op dan win9x, 2000

En toen was m'n signature weg :(

• MaanBanaan
  • Niet online
Kijk, deze praktijkantwoorden van mede tweakers zijn echt nuttig. Ik weet genoeg.
Pagina: 1