Access point nodig in draadloos netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• rschalie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-07 20:58
:? Als ik een PC gebruik als router/firewall, heb ik dan nog een access point nodig in een draadloos netwerk? Een coax-netwerk functioneert uiteindelijk ook zonder hub. Dus wat mis ik als ik het access point weglaat?
/Edit
Het gaat dus om 4 à 5 PC's. De router-PC zal worden aangesloten op een ADSL modem.
Edit/

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Dat kan, kun je maximaal 1 PC met je router verbinden (beetje te vergelijken met een UTP cross-link verbinding).

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 12:36

KrL

Doe maar duurzaam..

Een accesspoint is de koppeling tussen draadloos en utp/coax.. Als al je comps draadloos communiceren heb je geen accesspoint nodig.. Dus als je router/firewall zelf een draadloze kaart heeft en de comps die r mee moeten communiceren ook dan ben je klaar..

edit:

Nou ga ik even twijfelen door de andere reacties, d8 dat je meerdere comps draadloos kon laten communiceren ?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:22
je kunt 2 WiFi-kaarten laten draaien in Ad-Hoc modus (vergelijkbaar met een UTP-crosslink zonder draadje :P)

dus als je in je server 1 PCI-kaartje ramt, en in je laptop een PCMCIA kaart dan heb je wireless op je laptop zonder Access Point..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13