Toon posts:

Tweede Server met ICS op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een netwerk van 11 pc's met ICS op een Win98 PC wil ik nu een Win2000 PC inrichten met ICS omdat daar direct een pc op aangesloten moet worden. De Win2000 pc krijgt dus internet binnen via die Win98 PC. ICS installeren op de 2000 werkt natuurlijk niet ivm de conflicterende ip adressen enz. Hoe kan ik zorgen dat die 2000 pc internet doorgeeft?

Verwijderd

Topicstarter
Is mijn vraag te ingewikkeld of te dom om te beantwoorden?
...

Verwijderd

hmm niet dom iniedergeval.. :) eerder moeilijk.

Kheb ook niet echt een antwoord voor je..
Misschien moet je een beetje met gateways en dns server prutsen maar dat heb je denk ik al geprobeerd (dns en gatway instellen op het ip van de w2k machine).
Waarom laat je niet gewoon die 98se comp het aan alle andere compu's doorgeven? (of juist de win2k machine).

ics is trouwens ook vrij basic dus misschien kan het er ook wel niet mee...

succes iniedergeval

Verwijderd

Een van je andere pc's heeft waarschijnlijk ip adres 192.168.0.1 Want als je met ICS begint in win2k wil ie nic 2 instellen op dat adres. Geef de pc die nu heeft 192.168.0.1 een ander adres en probeer het dan nog eens. Ik heb dit namelijk ook gehad. Succes

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:58

Professor_Botje

Administrator

Op woensdag 15 mei 2002 18:03 schreef wbeelen het volgende:
Een van je andere pc's heeft waarschijnlijk ip adres 192.168.0.1 Want als je met ICS begint in win2k wil ie nic 2 instellen op dat adres. Geef de pc die nu heeft 192.168.0.1 een ander adres en probeer het dan nog eens. Ik heb dit namelijk ook gehad. Succes
In Computer behher of systeem beheer staat een pictogran

Ras en ROuting...

Start daar de wizert van op lees alles goed en het lukt je...

wat je ook kan doen is naar mijn site gaan

http://game-server.mine.nu

en dan de optie Internet delen selecteren...

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl