Geheugen werkt niet door te lage fsb?

Pagina: 1
Acties:

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Kheb hier een plakkie liggen van 256mb pc133 ram maar hij werkt dus niet op me abit kt7 mobo. Het wordt wel ondersteund door het mobo maar werkt dus niet. Kan het liggen aan het feit dat ik me fsb op 105 heb staan?

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nope, want 133 MHz geheugen is backward compatible en kan dus ook op lagere snelheden draaien. Waarschijnlijk is je reepje dus gewoon kapot, of je moederbord slikt geen 256 MB reepjes.

Verwijderd

Het lijkt me dat dat gehuegen dan automatisch terugklokt naar een fsb van 105 MHz.
Heb je het geheugen al in een andere pc getest ?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk ff in je MOBO boekje of je MOBO de reepjes wel onder steund

hij zou ze idd moeten pakken

suc6 ermee

• ajampaniki
Kdenk dat het geheugen gewoon rot is. Het klotige is dat ie het eerst wel deed, later alleen samen met een ander reepje en daarna helemaal niet meer. Al ik het geheugen er nu inzet gaat me comp bij het opstarten contine lang piepen. Lijkt me dus niet te werken.

Verwijderd

een lange piep is meestal niet je geheugen hoor..
bij de meeste moederborden betekend dat dat je cpu het loodje heeft gelegd..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 15 mei 2002 09:43 schreef ajampaniki het volgende:
Kheb hier een plakkie liggen van 256mb pc133 ram maar hij werkt dus niet op me abit kt7 mobo. Het wordt wel ondersteund door het mobo maar werkt dus niet. Kan het liggen aan het feit dat ik me fsb op 105 heb staan?
De KT7 heeft een KT133 chipset. Die kan het geheugen asynchroon draaien, dus op 33MHz meer dan FSB.

Normale instelling zou zijn FSB 100MHz en geheugen 133MHz (Clk+33). Je kunt ook op FSB draaien, dus op 100MHz. Zoek ff uit welke je nu doet (in BIOS kijken)

RAM snelheden zijn indicaties van het maximum wat het aan moet kunnen, trager kan altijd.

Wat eventueel zou kunnen is dat je 105MHz+33MHz=138MHz RAM draait en dat die module zo brak is dat hij dat niet trekt, maar dat komt eigenlijk bijna nooit voor...

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 15 mei 2002 10:31 schreef _DaWamZ_ het volgende:
een lange piep is meestal niet je geheugen hoor..
bij de meeste moederborden betekend dat dat je cpu het loodje heeft gelegd..
Dan zou het niet eens piepen.. :)

Maargoed, wat bedoel je eigenlijk met een continue lange piep? Zo van: beeeeeeeeeeee(oneindig)eeeeeeeep? Of bedoel je eigenlijk beeep beeep beeep (oneindig) :?

Indien het de laatst beschreven beep is, dan ligt het inderdaad aan het geheugen :{

• ajampaniki
Op woensdag 15 mei 2002 11:52 schreef BalusC het volgende:

[..]

Dan zou het niet eens piepen.. :)

Maargoed, wat bedoel je eigenlijk met een continue lange piep? Zo van: beeeeeeeeeeee(oneindig)eeeeeeeep? Of bedoel je eigenlijk beeep beeep beeep (oneindig) :?

Indien het de laatst beschreven beep is, dan ligt het inderdaad aan het geheugen :{
nee het is het laatste.
Pagina: 1