Verwijderd

Topicstarter
He hallo,

Ben van plan een Minolta Dimage 7i aan te schaffen met een Microdrive van 1Gb... Vraag is nu: welke cardreader kun je het beste gebruiken om de Microdrive optimaal te benutten?

Ik bedoel dus welke readers ondersteunen USB 2.0 waardoor de hoge transferrate van de Microdrive volledig benut kan worden?

Alle tips zijn welkom!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 12:57
Er zijn wel firewire readers. USB 2.0 heb ik nog niet gezien.
http://www.tweakers.net/pricewatch/29112

Hier een test van microdrive + firewire reader: http://www.dpreview.com/reviews/unitydigitalfwreader

Verwijderd

Ook bij http://www.letsgodigital.nl hebben ze er vershillende...

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
***SCHOP***

Een vraagje over bijna hetzelfde onderwerp: Klopt het dat je voor een Microdrive een andere cardreader nodig hebt dan alleen voor Compact Flash I?

En hoe duur zijn die dingen dan ongeveer?

Ik wil nl. een camera gaan kopen die ook CF II aankan, maar meer met het ook op de toekomst, ik denk dat ik voorlopig nog wel genoeg heb aan 128 MB CF.

Ik weet dus niet of het dan handig is om nu al een CF II reader aan te schaffen.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 13:31
Ik heb een sandisk SDDR-31 CF reader bij m'n G2 met microdrive gekocht. Vrijwel overal goed verkrijgbaar. Hij werkt prima, je haalt alleen inderdaad niet het maximum voor wat betreft snelheid.

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 14:11 schreef Azrael het volgende:

Een vraagje over bijna hetzelfde onderwerp: Klopt het dat je voor een Microdrive een andere cardreader nodig hebt dan alleen voor Compact Flash I?
Nee. Meestal zal een CFreader beide formaten aan kunnen. Een CFII-reader kan in ieder geval altijd overweg met CF1, terwijl ik nog maar weinig readers gezien heb die alleen maar CF1 aan kunnen. het gaat namelijk om een strookje plastic van 1,7 x 42 mm dat het verschil maakt, dus CFreaders kunnen meestal beide formaten aan.
Ik weet dus niet of het dan handig is om nu al een CF II reader aan te schaffen.
Koop gewoon lekker een multireader, dan ben je helemaal kaart-onafhankelijk. Die zijn niet zo veel duurder (soms zelfs goedkoper) dan readers voor 1 formaat. Ik heb in Hong Kong een zwaar ideale multi-reader gekocht (via internet, bezorgtijd 2 weken) die superklein is, alle formaten leest behalve memory stick (maar ja.....) en ook nog eens 16 MB on board heeft, zodat het ook een portable drive is zonder kaarten erin :) Maar geen USB 2.0 trouwens. 57 euro incl. verzendkosten. Ter vergelijking: de Sitecom multireader kost 80 euro in de winkel, is niet portable en heeft ook geen onboard geheugen. Maar je moet natuurlijk voor jezelf uitmaken wat je handig vindt. Waar dat wonderding vandaan komt? www.zxpro.com :)

Verwijderd

gewoon 50pin naar 40pin(ide) en dan op je ide bus rammen

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Op dinsdag 11 juni 2002 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Meestal zal een CFreader beide formaten aan kunnen. Een CFII-reader kan in ieder geval altijd overweg met CF1, terwijl ik nog maar weinig readers gezien heb die alleen maar CF1 aan kunnen. het gaat namelijk om een strookje plastic van 1,7 x 42 mm dat het verschil maakt, dus CFreaders kunnen meestal beide formaten aan.
Mooi, weet ik dat ook weer :)
Koop gewoon lekker een multireader, dan ben je helemaal kaart-onafhankelijk. Die zijn niet zo veel duurder (soms zelfs goedkoper) dan readers voor 1 formaat. Ik heb in Hong Kong een zwaar ideale multi-reader gekocht (via internet, bezorgtijd 2 weken) die superklein is, alle formaten leest behalve memory stick (maar ja.....) en ook nog eens 16 MB on board heeft, zodat het ook een portable drive is zonder kaarten erin :) Maar geen USB 2.0 trouwens. 57 euro incl. verzendkosten. Ter vergelijking: de Sitecom multireader kost 80 euro in de winkel, is niet portable en heeft ook geen onboard geheugen. Maar je moet natuurlijk voor jezelf uitmaken wat je handig vindt. Waar dat wonderding vandaan komt? www.zxpro.com :)
Hmm, dat ziet er wel mooi uit ja :)
Ik heb helaas geen creditcard...
Wat heb je aan die 16 MB onboard dan? Ik zag trouwens dat je ook een met 6 formaten kan kopen, dus ook Memory Stick, maar das niet zo belangrijk.
Pagina: 1