Op woensdag 15 mei 2002 09:05 schreef zerosignal het volgende:
Ik heb (nog steeds) een Viper II en volgens mij gaat dat ding (heel langzaam) dood.
Bij games als Wolvenstein (RTCW) en Oni zit mijn pc zo vast als een huis na een paar seconden.
Ook bij Unreal Tourney krijg ik een foutmelding en de TC doet het niet meer...
Kan het zo zijn dat je kaart het wel doet maar dat ie wel langzaam doodgaat? Is er een test voor ofsow om te zien welke steekjes die mist ofsow?
Hoezo "nog steeds"

Omdat een aantal patsers/mensen die trots zijn op hun systeem/vul maar in staan te patsen met hun GF3/4 heeft nog niet iedereen zoiets, alleen hoor je maar zelden van mensen met een TNT2 M64 (

). Ik heb ook nog een Viper 2, maar het is wel aan te raden er een fannetje op te schroeven eigenlijk, en ik zou ook geen insteekkaart in PCI 1 gebruiken omdat die dan direct tegen de heatsink van de Viper zit zodat die de warmte minder goed kwijt kan.
UT kun je trouwens het beste op S3 MeTaL draaien, jammer genoeg is UT volgens mij een beetje brak. Zal wel aan mijn versie liggen, die is namelijk niet zo legaal... Bij mij :
Direct 3D : langzaam, grafische fouten, onstabiel
OpenGL : nog lanzamer, grafische fouten (weet niet zeker meer, had zelfs maar nauwelijks textures), onstabiel
S3 MeTaL : menu opeens opgefokt, snelheid redelijk, world detail moet "medium" anders slaat ie door. Geen/weinig grafische fouten, onstabiel (UT is altijd onstabiel).
Ik vraag me zelfs af waarom mensen het nog spelen, maar het zal op 1 of andere manier waarschijnlijk ook wel wél goed te draaien zijn... Bij mij gaat het na een tijdje toch wel fout, ik kon b.v. opeens niet meer lopen (hele keyboard plat) en moest maar toekijken terwijl ik werd neergeknald
Maar goed... Vergeet verder niet als je een Via chipset hebt de Via AGP drivers te installen (
http://www.viaarena.com).