Het langzaam doodgaan van je videokaart...

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb (nog steeds) een Viper II en volgens mij gaat dat ding (heel langzaam) dood.
Bij games als Wolvenstein (RTCW) en Oni zit mijn pc zo vast als een huis na een paar seconden.
Ook bij Unreal Tourney krijg ik een foutmelding en de TC doet het niet meer...

Kan het zo zijn dat je kaart het wel doet maar dat ie wel langzaam doodgaat? Is er een test voor ofsow om te zien welke steekjes die mist ofsow?

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 19:24

Bountyhunter

Marsjager

Wat voor foutmeldingen?

Ik heb (nog steeds) een viper v770 in een pc zitten.
Ooit eens één keer iets mee gehad, maar bij diamond krijg je 5 jaar fabrieksgarantie, dus opgestuurd en netjes (binnen 2 week!)een nieuwe teruggekregen.

Is het misschien tijd om je pc te gaan opschonen, en de nieuwste drivers?
Kweet zosnel geen tooltjes(zoek eens met google)

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

• iAR
  • Niet online
Bij RTCW en Oni geen fout meldingen... beeld óf zwart óf stil... maar beide keren zit ie muur vast.
Bij URT iets met DirectX, geloof ik...?! Weet het zo niet (zit op werk nu).
Ik weet niet precies welke MeTaL drivers, welke drivers ik heb... Wel direct x 8 en windows 2000, maar daar heb je ook weinig aan lijkt me.
HEt is echt super frustie...

Ik weet alleen niet of die gefreezde spellen een resultaat zijn van mijn videokaart of van iets anders...

/fabrieksgarantie? where can i find more?

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 19:24

Bountyhunter

Marsjager

/fabrieksgarantie? where can i find more?
Ik heb het toenertijd gevonden op www.diamondmm.com, maar alles van s3 en diamond is nu overgegaan naar sonicblue(naamsverandering ofzo)
Maar kwa info en drivers is daar waarschijnlijk niet veel meer te vinden.
Misschien moet je het proberen bij de site van viahardware.com.

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

• iAR
  • Niet online
Mjah... ik heb al zoveel geprobeerd... heb er weinig zin in, dus daarom is het wel handig te weten of het ook gewoon aan de hardware kan liggen?!

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 23:48

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

www.voodoofiles.com
kan je misschein ook nog wel drivers vinden.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Het kan zijn dat je videokaart te warm is, waardoor je pc vastloopt. Het hoeft niet eens je vga card te zijn, maar de temp in je kast algemeen. Doe de zijkant open (als je de mogelijkheid hebt tenminste) of haal heel de kap eraf.

Als je nog een oude pc hebt die je niet meer gebruikt, sloop de processor cooler eraf en bouw die op je kaart, heb ik ook gedaan. Dat heeft me een vette winst in fps gegeven, omdat ik em nu "veilig" *D kan overklokken (origineel: gf2mx ddr zonder actieve koeling).

Try it out,

gl

Instagram / YouTube

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
doede, je hebt een viper2 (savage2000) en je kent JGC geeneens?

nou , ik wil niet spammen maar bezoek onze site eens. jgc.homeip.net

een special dedicated S3 site. voor al je drivers/metal drivers/tweaked drivers voor jouw kaartje! op het forum kan je vragen stellen/zoeken mocht het zover komen...

ik wil niet spammen! maar helpen!

maareh een videokaart kan niet langzaam dood gaan, hij is dood, of niet! ;)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 15 mei 2002 09:05 schreef zerosignal het volgende:
Ik heb (nog steeds) een Viper II en volgens mij gaat dat ding (heel langzaam) dood.
Bij games als Wolvenstein (RTCW) en Oni zit mijn pc zo vast als een huis na een paar seconden.
Ook bij Unreal Tourney krijg ik een foutmelding en de TC doet het niet meer...

Kan het zo zijn dat je kaart het wel doet maar dat ie wel langzaam doodgaat? Is er een test voor ofsow om te zien welke steekjes die mist ofsow?
Hoezo "nog steeds" :? Omdat een aantal patsers/mensen die trots zijn op hun systeem/vul maar in staan te patsen met hun GF3/4 heeft nog niet iedereen zoiets, alleen hoor je maar zelden van mensen met een TNT2 M64 (:+). Ik heb ook nog een Viper 2, maar het is wel aan te raden er een fannetje op te schroeven eigenlijk, en ik zou ook geen insteekkaart in PCI 1 gebruiken omdat die dan direct tegen de heatsink van de Viper zit zodat die de warmte minder goed kwijt kan.

UT kun je trouwens het beste op S3 MeTaL draaien, jammer genoeg is UT volgens mij een beetje brak. Zal wel aan mijn versie liggen, die is namelijk niet zo legaal... Bij mij :

Direct 3D : langzaam, grafische fouten, onstabiel
OpenGL : nog lanzamer, grafische fouten (weet niet zeker meer, had zelfs maar nauwelijks textures), onstabiel
S3 MeTaL : menu opeens opgefokt, snelheid redelijk, world detail moet "medium" anders slaat ie door. Geen/weinig grafische fouten, onstabiel (UT is altijd onstabiel).

Ik vraag me zelfs af waarom mensen het nog spelen, maar het zal op 1 of andere manier waarschijnlijk ook wel wél goed te draaien zijn... Bij mij gaat het na een tijdje toch wel fout, ik kon b.v. opeens niet meer lopen (hele keyboard plat) en moest maar toekijken terwijl ik werd neergeknald |:(

Maar goed... Vergeet verder niet als je een Via chipset hebt de Via AGP drivers te installen (http://www.viaarena.com).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op woensdag 15 mei 2002 18:20 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Hoezo "nog steeds" :? Omdat een aantal patsers/mensen die trots zijn op hun systeem/vul maar in staan te patsen met hun GF3/4 heeft nog niet iedereen zoiets, alleen hoor je maar zelden van mensen met een TNT2 M64 (:+). Ik heb ook nog een Viper 2, maar het is wel aan te raden er een fannetje op te schroeven eigenlijk, en ik zou ook geen insteekkaart in PCI 1 gebruiken omdat die dan direct tegen de heatsink van de Viper zit zodat die de warmte minder goed kwijt kan.

UT kun je trouwens het beste op S3 MeTaL draaien, jammer genoeg is UT volgens mij een beetje brak. Zal wel aan mijn versie liggen, die is namelijk niet zo legaal... Bij mij :

Direct 3D : langzaam, grafische fouten, onstabiel
OpenGL : nog lanzamer, grafische fouten (weet niet zeker meer, had zelfs maar nauwelijks textures), onstabiel
S3 MeTaL : menu opeens opgefokt, snelheid redelijk, world detail moet "medium" anders slaat ie door. Geen/weinig grafische fouten, onstabiel (UT is altijd onstabiel).

Ik vraag me zelfs af waarom mensen het nog spelen, maar het zal op 1 of andere manier waarschijnlijk ook wel wél goed te draaien zijn... Bij mij gaat het na een tijdje toch wel fout, ik kon b.v. opeens niet meer lopen (hele keyboard plat) en moest maar toekijken terwijl ik werd neergeknald |:(

Maar goed... Vergeet verder niet als je een Via chipset hebt de Via AGP drivers te installen (http://www.viaarena.com).
Kleine correctie op basis van mijn ervaringen :):

Direct3D: Langzaam, redelijk stabiel, en veel grafische fouten
OpenGL: Snel :D, instabiel (met sommige kaarten), en minder grafische fouten
S3 Metal: Langzaam, instabiel en weinig grafische fouten
3Dfx glide: Snel, zeer stabiel en weinig grafische fouten

• Zegato
  • Niet online
maar 3dFx is failliet ;(

T.net gallery | V&A ads

• Mentalist
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 15 mei 2002 18:26 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

Kleine correctie op basis van mijn ervaringen :):

Direct3D: Langzaam, redelijk stabiel, en veel grafische fouten
OpenGL: Snel :D, instabiel (met sommige kaarten), en minder grafische fouten
S3 Metal: Langzaam, instabiel en weinig grafische fouten
3Dfx glide: Snel, zeer stabiel en weinig grafische fouten
Bij mij draait het gewoon altijd brak :P (maar ja, ik heb geen 3Dfx kaart, en ik denk dat een glide wrapper nou ook niet echt ideaal is ;))
Op woensdag 15 mei 2002 18:36 schreef Juniorrules het volgende:
maar 3dFx is failliet ;(
Maar een voodoo 5 5500 kun je nog gewoon kopen, en daar kun je echt nog wel goed mee gamen hoor *D (GF2GTS snelheid oid dacht ik)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11-2025
een lage agp aperture settings, 4mb bv. (BIOS) kan ook helpen..

PC specs

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Op donderdag 16 mei 2002 00:07 schreef W3ird_N3rd het volgende:

Maar een voodoo 5 5500 kun je nog gewoon kopen, en daar kun je echt nog wel goed mee gamen hoor *D (GF2GTS snelheid oid dacht ik)
Nou, een GTS is echt wel sneller dan een Voodoo5 hoor :)

Voodoo5 is alleen erg snel in bv UT, omdat je dan in Glide kunt spelen :)

Verwijderd

Dat is dus BS, want ik krijg meer FPS in quake3 met mijn Voodoo5 en dat draait in openGL niet in Glide.

V5 IS gewoon de beter van de twee, en vanaf 25 mei krijgt ie als het goed is weer extra leven ingeblazen (nieuwe drivers MET Hidden Surfance Removal).

Verwijderd

Ik heb het inderdaad ook wel eens vermoed dat mijn videokaart langzaam naar de donder ging. Dat was mijn toenmalige Diamond Fusion Kaart. Hij werd steeds maar langzamer en op het laatst kon ik er helemaal niks meer mee. Spellen die ik altijd vlekkeloos kon draaien draaiden ineens niet meer. Toen heb ik dat hele zootje verkocht en gewoon een amd xp 1600+ weergekocht met een geforce 2 pro

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 18:36 schreef Juniorrules het volgende:
maar 3dFx is failliet ;(
Maar nvidia gaat in de nv30 3dfx technieken toepassen: UT kan weer in glide!!! :9~

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
UT is namelijk voor voedoes :) gemaakt })

• iAR
  • Niet online
euhm... 3dfx? hehe!

Mjah, aangezien ik nog steeds geen andere videokaart heb... I-'

Maar goed ik ben voorzien van de nieuwste VIA drivers...
Ik heb de kap open gegooit, was er wel warm mjah... :/

Anyway, maar is dat nog een logische verklaring voor Unreal om me eerst een foutmelding te geven en daarna het vervolgens niet te doen met S3TC (lees: MeTaL)?

/edit
foutmelding heb ik niet bij de hand... duidelijk is wel dat het een lap text is en niet just an error... heb je waarschijnlijk weinig aan, maar 'k heb em zo ff niet.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:11
Tip: zet voortaan ff S3, Savage of Viper2 in je topicnaam, dan vind ik em 6 dagen eerder ;)

Waar jij last van hebt is een perfecte kaart met brakke drivers. S3 is gestopt met drivers aanbieden, zelfs die slechte drivers die je eerst normaal kon downloaden.

Voor Windows 2000 raad ik je aan om de laatste referencedrivers van http://www.hastec.nl te nemen.
Ik heb zelf ook ooit een tweakdriver voor Win2K gemaakt, maar die voegt eigenlijk niets meer toe aan die laatste referencedrivers bij Hastec, aangezien ze daarin de TV-Out al gefixt hebben.

Wat betreft de vergelijkingen D3D, Metal, OpenGL, Glide:
D3D: sloom maar stabiel
OpenGL: sloom, instabiel, ziet er niet uit op een S3
MeTaL (Had S3 een BrEeZaH chick aan't werk zeker ;): snel, stabiel en oogt heel mooi. Helaas soms een texturefout
Glide: heb het alleen in 16bpp kunnen spelen, ongeveer gelijk aan MeTaL, maar dan minder mooi. Wel stabieler, aangezien UT en Glide voor elkaar zijn gemaakt.

Edit:
Aangezien M$ zo slim is geweest om de DDHAL32 uit DirectDraw te slopen, zal MeTaL niet werken met Win2K en XP.
Pagina: 1