Computer stoort TV

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Sinds kort is er een probleem.
Als ik de computer aan zet, stoort in de kamer er naast de tv. Er komen wisselend strepen en korrels op de tv, tv kijken wordt niet echt leuk zo.
De computer heeft nergens last van. De strepen worden hoofdzakelijk veroorzaakt door de computer, de monitor zorgt ook wel voor strepen op tv, maar in mindere mate.
Wat kan ik hier aan doen, want tot voor kort bestond dit probleem niet :?
De tv is een blaupunkt tv van ong 7 jaar oud.
Oja, ik weet niet of dit topic hier hoort, zo niet, move hem dan maar.

Automatiseren kan je leren!

Verwijderd

Heb je de computer geaard,dat zal wel helpen denk ik.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Idd aarden die hap. :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Aarden is iig een goed idee
Verder moet je ook die ring hebben die om je ledjes van de hdd etc zitten. Dat wil nog wel eens helpen. May be heb je die eruit gesloopt?

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 10:44 schreef almightyarjen het volgende:
Idd aarden die hap. :)
Tsja, ik heb dus geen randaarde stopcontact in de buurt; kan je de aarde van de voeding aan de verwarmingsbuis vastmaken (heb ik nl wel eens van gehoord).

Verwijderd

Ja dat is de oplossing,namelijk je aarde zit altijd op de verwarming.

Verwijderd

Probeer anders eens de stekker van de tv om te draaien. (220 dan!!)

Klinkt banaal, maar het kan werken. Succes!

• hduijn
  • Laatst online: 03-08 09:20
Ik heb hetzelfde effect met m'n beamer zodra ik m'n coax kabel in m'n tv-kaart stop.

DVD en PC scherm op de beamer werken perfect.. maar zodra de coax kabel aangesloten zit krijg ik strepen.

Eerst maar even aarden en dan hopen dat het weer goed gaat.. De enige manier om op dit moment m'n coax kabel aan te sluiten is alles uit te zetten en aansluiten, vervolgens slaat de aardlek uit en ben ik in de meterkast +/- 5 minuten bezig deze weer aan te krijgen! (na ongeveer 10x de aardlek aan te zetten werkt het allemaal weer!)

Niet echt gezond volgens mij. Ik vrees dat ik een beetje te lui ben om de aarde draad goed door te trekken naar m'n pc ruimte maar er moet er toch echt eens van komen...

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Goed,
Vandaag met een superlang verlengsnoer de computer op de randaarde aangesloten.
Maar het probleem blijft gewoon bestaan! :'(
De TV is iets beter geworden, maar bij bijvoorbeeld Nederland 2 krijg je rood-groene strepen diagonaal over het scherm!

Verwijderd

Ten eerste aarden via een verwarmingsbuis werkt SLECHT of niet.

Wat voor kabel hebje gebruikt om nu te aarden??? en waaraan heb je hem dan geaard?

Groene strepen etc kan ook zijn door magnetische iterferentie...

Zet is bepaalde apparaten wat verder van je TV of van de COAX kabel van je TV. Misschien is je COAX kabel niet goed geshield? of is de kabel niet meer goed vast in de conector... strip hem opnieuw en kijk dan weer eens

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 11:36 schreef Delete het volgende:
Ten eerste aarden via een verwarmingsbuis werkt SLECHT of niet.

Wat voor kabel hebje gebruikt om nu te aarden??? en waaraan heb je hem dan geaard?
Gewoon geaard stroom uit de badkamer :)
Groene strepen etc kan ook zijn door magnetische iterferentie...
:?
Zet is bepaalde apparaten wat verder van je TV of van de COAX kabel van je TV. Misschien is je COAX kabel niet goed geshield? of is de kabel niet meer goed vast in de conector... strip hem opnieuw en kijk dan weer eens
Heb de PC al de hele kamer door gesjouwd, maar dat mocht niet baten, het blijft bestaan, ik ga eens naar de TV kabel kijken. TNX

Verwijderd

ok duidelijk tja met dat verlengsnoer zou dat moeten werken natuurlijk. Gebruik zelf ook verlengsnoer om mijn PC geaard aan te sluiten.

Magenetische interferentie wil alleen maar zeggen, storing/ negatieve beinvloeding dmv magnetische straling op electronische componenten. (zo zal bv een telefooncentrale op een TV zorgen voor een brom in alle telefoons aangesloten op die telefooncentrale).

En ik had laatst ook zelf last van storingen op bepaalde zenders bleeek gewoon bij 1 conector de COAX kabel niet goed te zijn... gewoon dus alle aansluitpunten langslopen

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Als je kabel niet goed geshield is,
kan je dan isolatie tape om de kabel heen plakken?

Dan kan ik dat nl proberen...

Verwijderd

Probeer eens te achterhalen wat er in de situatie veranderd is sinds dit probleem optreedt.
Iets veranderd in de TV opstelling, PC configuratie, bekabeling etc. Mocht hier niks aan veranderd zijn zou je ook eens kunnen proberen om een rechtstreeks aardkabeltje naar je computer te trekken.
In je meterkast de aardstrip opzoeken (dikke koperen strip met daar meerdere groen/gele aardkabels aan) en dan vandaaruit een kabeltje trekken naar je PC, om een een evt. aardlus via de verwarming te voorkomen.

Anders zou je moeten gaan denken aan een contactbreukje in je PC, waardoor er interferentie is ontstaan welke je normaal niet had (en dat wordt lastig zoeken :( )

Mocht dat allemaal niet helpen zou je ook nog eens uit kunnen zoeken of de interferentie is onstaan door rechtstreekse straling (via de ether). Gewoon antenne van de TV eruit, antenne-ingang kortsluiten en zien of de storing weg is. (of zwaar verminderd)
Als de storing dan aanzienlijk minder is, kun je er (meestal) van uitgaan dat de storing via je lichtnet wordt overgedragen.

Dit kun je ook weer op diverse manieren oplossen (filters, groepswisseling etc. etc.) maar probeer eerst dit eens en ik ben benieuwd of je wat vindt.
Suc6

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Je hebt de PC en de TV op verschillende fases aangesloten?
Ik heb hier ook last van maar nog niet naar gekeken...BDW niet zo erg als jij met groene balken/strepen.

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 21:53 schreef hoolie_v het volgende:
Anders zou je moeten gaan denken aan een contactbreukje in je PC, waardoor er interferentie is ontstaan welke je normaal niet had (en dat wordt lastig zoeken :( )
En hoe vind ik dat?
En waar kunnen die contactbreukjes zitten, in de kabels of ook op de baantjes van bijvoorbeeld het moederbord (ik noem maar iets) en moet ik dan met een multimeter alle baantjes bij langs gaan ;( :?

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Misschien dat het wel al duidelijk was maar voor de zekerheid:

Het zou ook kunnen dat er twee kabels naast elkaar liggen die storingen veroorzaken, dus even controleren of dit niet voorkomt...

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb je toevallig ook externe apparatenop je pc aangesloten? Het kan namelijk zijn dat deze aparaten storen, maar omdat de pc helemaal in een kast gehuld is, hier geen last van heeft.

Zoja, lospluggen en nog een keer proberen.

https://www.enwatbenjedan.nl/

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 10:21 schreef YKW het volgende:

[..]

En hoe vind ik dat?
En waar kunnen die contactbreukjes zitten, in de kabels of ook op de baantjes van bijvoorbeeld het moederbord (ik noem maar iets) en moet ik dan met een multimeter alle baantjes bij langs gaan ;( :?
Is erg lastig op te sporen.... Maar dit lijkt mij de minst voor de hand liggende oorzaak. Dat soort dingen onstaat niet vaak spontaan, of je moet flink aan/in je PC aan het sleutelen zijn geweest. Ik zou eerst eens serieus aan je aarding van je systeem gaan werken!!

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 09:04 schreef YKW het volgende:
Sinds kort is er een probleem.
Als ik de computer aan zet, stoort in de kamer er naast de tv. Er komen wisselend strepen en korrels op de tv, tv kijken wordt niet echt leuk zo.
De computer heeft nergens last van. De strepen worden hoofdzakelijk veroorzaakt door de computer, de monitor zorgt ook wel voor strepen op tv, maar in mindere mate.
Wat kan ik hier aan doen, want tot voor kort bestond dit probleem niet :?
Je zou kunnen proberen een extra filter tussen in de 220 v leiding van je pc te zetten (of in die van je tv).
Daarnaast is het handig om eens na te gaan hoe het staat met de shielding van je pc-kast.
Er zijn pc-kasten die niet echt uitblinken in RF afscherming. Combineer dat met een niet werkend rf filter (want ik last dat je pc niet geaard is/was en dan doet zo'n filter ook niks).
Overigens zou ook ik wel eens willen weten wat voor randapp. je aan je pc hebt hangen (ivm. andere storingsbronnen).

• hduijn
  • Laatst online: 03-08 09:20
Op maandag 20 mei 2002 11:29 schreef YKW het volgende:
Goed,
Vandaag met een superlang verlengsnoer de computer op de randaarde aangesloten.
Maar het probleem blijft gewoon bestaan! :'(
De TV is iets beter geworden, maar bij bijvoorbeeld Nederland 2 krijg je rood-groene strepen diagonaal over het scherm!
Probeer eens wat minder kleurer weer te geven. 16bit ipv 32bit.. bij mij was hiermee het probleem van verticale strepen verholpen en om eerlijk te zijn zie ik geen verschil tussen hi color en true color (op m'n beamer dan... in grafische applicaties op een monitor is er zeer waarschijnlijk wel goed verschil te zien.)

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 11:07 schreef asx het volgende:

Je zou kunnen proberen een extra filter tussen in de 220 v leiding van je pc te zetten (of in die van je tv).
Hoe duur zijn die dingen en waar kan je ze kopen, Gamma?
Daarnaast is het handig om eens na te gaan hoe het staat met de shielding van je pc-kast.
Er zijn pc-kasten die niet echt uitblinken in RF afscherming.
Ik heb mijn PC in een koffer gebouwd, maar heb daar niets aan veranderd (het kwam plots)
Overigens zou ook ik wel eens willen weten wat voor randapp. je aan je pc hebt hangen (ivm. andere storingsbronnen).
Momenteel alleen het dockingstation van mijn psion, de rest heb ik al verwijderd.

* YKW vind het nog steeds een raar probleem :?, snapt er helemaal nietsvan!

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 22:16 schreef YKW het volgende:

[..]

Hoe duur zijn die dingen en waar kan je ze kopen, Gamma?
[..]
de gemiddelde elektronicaboer op de hoek heeft ze wel (het onderdelenhuis mischien ook wel)
Ik heb mijn PC in een koffer gebouwd, maar heb daar niets aan veranderd (het kwam plots)
[..]
Aha, en is die koffer een beetje RF geshield? Me thinks not, tenzij je een aluminium koffer gebruikt.
Zet eens een AM radiootje naast je pc, dan merk je gauw genoeg of er een stoorsignaal uitkomt.
Momenteel alleen het dockingstation van mijn psion, de rest heb ik al verwijderd.
Dat maakt tov. een unshielded moederbord etc. niet zo veel meer uit denk ik.
* YKW vind het nog steeds een raar probleem :?, snapt er helemaal nietsvan!
Probeer eens een echte systeemkast en/of een andere voeding.

Verwijderd

Trek de kabel die naar je tv loopt eens weg bij radiatoren en verwarmingsbuizen, wellicth dat dat nog wat kan bijdragen aan ongestoord televisiegenot.

Anders gewoon adsl of kabel nemen en de boel op de PC kijken. :+

• Alphafox
  • Laatst online: 07-08 05:28

Alphafox

wat zeggie!

aaarrrrdddduuuuuhhhh! :) :) :)

wisdom is rarely common

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 00:17 schreef Alphafox het volgende:
aaarrrrdddduuuuuhhhh! :) :) :)
|:( Al gedaan (lees topic!) (no flame) :)

Pagina: 1