Toon posts:

divx VCR met TVkaart ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een TV-Kaart als videorecorder te gebruiken?
en zoja,
Kun je dan ook in divx formaat opnemen?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-03 21:52
denk niet dat je processor dat in realtime red, maar in mpeg2 (dvd) denk ik wel.

programmatje heet powervcr.

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Ja, ik heb een Hauppauge WinTV PCI, daarmee kan ik mee opnemen in verschillende formaten, ook divx.
Ik zit er misschien aan te denken om de Hauppauge WinTV PVR te kopen, kan je ook hardwarematig MPEG2 opnemen, check anders www.hauppauge.com kan je alle produkten vergelijken...

Verwijderd

Ja, dat kan.
Maar je zit met capturen naar div-x wel vast aan een resolutie van 284*388 ongeveer. Full res capturen is bijna onmogelijk met een normale processor.

Doe het zelf ook op deze manier. Moet eerlijk zeggen, dat de kwaliteit ondanks de halve res wel zeer goed blijft. Zolang je het maar op TV terugkijkt.

• D-FENCE
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja, de Leadtek TV 2000XP kaart kan dan en doet het in 640 x 480, dacht ik! *D
btw, uitstekende beeldkwaliteit!!!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op woensdag 15 mei 2002 08:48 schreef jw.oosting het volgende:
Ja, dat kan.
Maar je zit met capturen naar div-x wel vast aan een resolutie van 284*388 ongeveer. Full res capturen is bijna onmogelijk met een normale processor.
In CT las ik dat capturen op 768x288 goed te doen was, rechtstreeks naar DivX. Achteraf kan je dat dan bewerken naar 640x480 (of 576x432) zonder veel kwaliteitsverlies.

Maar als je toch pas achteraf omzet naar de juiste beeldverhouding, kan je nog beter in MJPEG of zoiets de eerste opname opslaan. In 1x goed opnemen is toch haast onmogelijk, zodat je hoe dan ook aan nabewerking vast zit.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Dat kan op zich heel goed.
Vanaf probleemloos 640 x 480 opnemen zit je vast aan een processor van 1 gHz, op een p3 750 gaat dit net niet lekker.
Er zijn programma's als virtualdubVCR (gratis) en showshifter (iets van $40) waarin je zelf helemaal je codec kan instellen
Alleen virtualdubVCR kan niet altijd goed zelf kanelen kiezen op de kaart (onhandig als je timer wilt gebruiken) en ik had de ervaring dat hoge resoluties alleen lukte onder windows 2000 (i.t.t. winME)
Van showshifter lees ik wat negatieve dingen van gebruikers. Ik had zelf het idee dat van de trialversie de beeldkwaliteit nogal wat slechter was dan bij virtualdub.

Verwijderd

Er is ook het programma AVI_IO, http://www.nct.ch/multimedia/avi_io/ waarmee je heel gemakkelijk video kunt opnemen. Ik kan realtime Div/X capturen (25FPS) met mp3 128kb geluid.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:25

almightyarjen

When does the hurting stop?

koop een Hauppauge wintv PVR, kost wat: 325 Euro maar dan kan je wel hardwarematig MPEG-2 opnemen. En dat wil je want DIVX zuigt.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 09:59 schreef almightyarjen het volgende:
koop een Hauppauge wintv PVR, kost wat: 325 Euro maar dan kan je wel hardwarematig MPEG-2 opnemen. En dat wil je want DIVX zuigt.
Lekker onderbouwde stelling ook. Waarom zuigt Div/X ?
Niet iedereen heeft een dikke 300 euro over om zijn favoriete tekenfimserie (ik noem maar wat) op te kunnen nemen om later weer eens te kijken.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op woensdag 15 mei 2002 09:59 schreef almightyarjen het volgende:
Dan heb jij nog nooit een goede DIVX gezien :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 08:55 schreef Varienaja het volgende:

[..]

In CT las ik dat capturen op 768x288 goed te doen was, rechtstreeks naar DivX. Achteraf kan je dat dan bewerken naar 640x480 (of 576x432) zonder veel kwaliteitsverlies.

Maar als je toch pas achteraf omzet naar de juiste beeldverhouding, kan je nog beter in MJPEG of zoiets de eerste opname opslaan. In 1x goed opnemen is toch haast onmogelijk, zodat je hoe dan ook aan nabewerking vast zit.
Dat artikel heb ik ook gelezen. Maar ik ben hier nu al meer dan een jaar mee bezig en ik kan nog steeds niet full res capturen met mijn PC (zie specs below).
Nu is mijn PC niet de snelste meer, maar volgens CT zou het moeten kunnen. Ik heb wel het vermoeden, dat je met 2Ghz of meer aardig dicht in de buurt komt.

Het ultieme kaaartje is denk ik wel de Hauppage met hardware ondersteuning voor MPEG2. Hiermee zou je geweldige resultaten kunnen halen en hij kan als het goed is ook Timeshiften. En dat is natuurlijk het ultieme doel.

• arieiv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 09:15 schreef cynical het volgende:
Er is ook het programma AVI_IO, http://www.nct.ch/multimedia/avi_io/ waarmee je heel gemakkelijk video kunt opnemen. Ik kan realtime Div/X capturen (25FPS) met mp3 128kb geluid.
Ik heb daar even gekeken en de specs zien er goed uit. Weet iemand of dit programma ook werkt met win XP?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:41
Ja, werkt mits je de WDM drivers installeert.

Het programma wat ik altijd gebruik is IUVCR, helaas niet gratis maar wel erg goed.

• almightyarjen

almightyarjen

Ik vind DIVX er niet mooi uitzien, maar da's mijn mening en ik heb er wel aardig verstand van. Verder ben ik niet uit om een welles nietes discussie over DivX uit te lokken. Volgens mij is dat hier wel eerder aan bod geweest. Iedereen houdt toch zijn eigen mening.

Waarom ik een hardwarekaart aanraad is puur om het feit dat je dan geen last hebt van dropped frames e.d. Ook al heb je een P4 2GHz, je zal met software encoding altijd dropped frames hebben. Het is idd een dure kaart maar zeker wel te overwegen als je je VCR wilt vervangen door een compu. :)

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:41
Op woensdag 15 mei 2002 10:28 schreef almightyarjen het volgende:
Waarom ik een hardwarekaart aanraad is puur om het feit dat je dan geen last hebt van dropped frames e.d. Ook al heb je een P4 2GHz, je zal met software encoding altijd dropped frames hebben. Het is idd een dure kaart maar zeker wel te overwegen als je je VCR wilt vervangen door een compu. :)
Eurhm, ja. Ik heb _nooit_ dropped frames....

Waarom zou je 325 eur. uitgeven als 50 genoeg is...

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op woensdag 15 mei 2002 10:28 schreef almightyarjen het volgende:
Ik vind DIVX er niet mooi uitzien, maar da's mijn mening en ik heb er wel aardig verstand van. Verder ben ik niet uit om een welles nietes discussie over DivX uit te lokken. Volgens mij is dat hier wel eerder aan bod geweest. Iedereen houdt toch zijn eigen mening.

Hehehe ik wil ook geen discussie >:) maar ik heb een eigen bedrijf in de professionele video markt en ben dus gewend aan hoge kwaliteit video (digi Beta) ik was eerst ook sceptisch over DIVX omdat ik allemaal van die SMR meuk zag. Nu heb ik de laatste tijd een aantal echt goed geëncodeerde DIVX gevonden en wat getweaked met mijn PC instellingen en DIVX vooral op de TV gezien is gewoon mooi. Het haalt het niet bij DVD maar het overstijgt vele malen VHS !

En dat in combinatie e met de grote van het bestand maakt het een zeer goede codec met hoge kwaliteit.

Einde off-topic discussie. :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• almightyarjen

almightyarjen

Okee. Ik denk dat iedereen zijn eigen mening daarover heeft. Misschien omdat jij in die business zit jij iets meer toegang hebt tot proffessionele DivX ofzo, maar wat ik heb gezien vond ik niet geweldig. :)

[/offtopic]

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 20:57
Uit dat artikel in de CT bleek dat je minstens een 1GHZ proccie nodig hebt om in realtime divx te kunnen capturen.
Hier staat overigens een tutorial:

http://www.vcdhelp.com/divxcap.htm

woei!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Met de nieuwe drivers voor m'n PCTVpro, heb ik nu ook eindelijk de mogelijkheid om full-res op te nemen. Probleem is dat dat alleen wil via die MiroXL codec, en dat ik daarmee uitgerekend 1 uur kan opnemen met 20gb vrij.

Het beeld gaat ook heel erg schokkerig, maar volgens mij moet ik eens die HD heel goed gaan defraggen denk ik.

Via Virtualdub kan ik niet met volledige resolutie opnemen, dan zegt ie dat dat niet wordt ondersteund :(, dus 't moet via die Vision.exe

Maar met lagere resolutie opnemen is ook wel te pruimen, helemaal omdat videobanden ongeveer dezelfde resolutie gebruiken. 'k moet wat voor iemand editten, opnemen van videoband en weer terugzetten. Terugzetten doe ik door een mpeg te maken en die af te spelen op m'n MPEG-kaart, dat geeft toch wel iets beter beeld dan zo'n goedkope tv-out of niet?

www.nintendocasemods.com

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-03 21:52
ik heb hier die nieuwe leadtek kaart en capturen in 640*480 in divx5 gaat perfect. hoger kan ook, maar nog niet geprobeerd.
in mpeg2 (dvd) capturen gaat ook perfect, heb ik echt geen hardwarematige kaart voor nodig ;)

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Op woensdag 15 mei 2002 20:08 schreef Digital-DNA het volgende:
Met de nieuwe drivers voor m'n PCTVpro, heb ik nu ook eindelijk de mogelijkheid om full-res op te nemen. Probleem is dat dat alleen wil via die MiroXL codec, en dat ik daarmee uitgerekend 1 uur kan opnemen met 20gb vrij.
en hoe krijg jij die 20gig dan weer kleiner naar bijv divx
want hij wil namelijk ook niet in virtualdub laden zegt dat ie een video for windows codec nodigt heeft en ja die is er natuurlijk niet

owja op de site van pinnacle staat ook een update 3,2mb
zal die es ff uitproberen zaten andere hardware drivers in en er was wat verandert aan vision

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

in XP laadt ie gewoon in Virtualdub, in ME laadt ie niet in mediaplayer, dus waarschijnlijk ook niet in Virtualdub (precies dezelfde drivers in beide OS'en).

wel beetje irritant...

is het bij jullie nu ook dat je continu van die groene strepen door 't beeld krijgen bij die nieuwe pinnacle drivers van 32mb?

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1