Is het mogelijk om een TV-Kaart als videorecorder te gebruiken?
en zoja,
Kun je dan ook in divx formaat opnemen?
en zoja,
Kun je dan ook in divx formaat opnemen?
Verwijderd
In CT las ik dat capturen op 768x288 goed te doen was, rechtstreeks naar DivX. Achteraf kan je dat dan bewerken naar 640x480 (of 576x432) zonder veel kwaliteitsverlies.Op woensdag 15 mei 2002 08:48 schreef jw.oosting het volgende:
Ja, dat kan.
Maar je zit met capturen naar div-x wel vast aan een resolutie van 284*388 ongeveer. Full res capturen is bijna onmogelijk met een normale processor.
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Lekker onderbouwde stelling ook. Waarom zuigt Div/X ?Op woensdag 15 mei 2002 09:59 schreef almightyarjen het volgende:
koop een Hauppauge wintv PVR, kost wat: 325 Euro maar dan kan je wel hardwarematig MPEG-2 opnemen. En dat wil je want DIVX zuigt.
Dan heb jij nog nooit een goede DIVX gezienOp woensdag 15 mei 2002 09:59 schreef almightyarjen het volgende:
koop een Hauppauge wintv PVR, kost wat: 325 Euro maar dan kan je wel hardwarematig MPEG-2 opnemen. En dat wil je want DIVX zuigt.
Verwijderd
Dat artikel heb ik ook gelezen. Maar ik ben hier nu al meer dan een jaar mee bezig en ik kan nog steeds niet full res capturen met mijn PC (zie specs below).Op woensdag 15 mei 2002 08:55 schreef Varienaja het volgende:
[..]
In CT las ik dat capturen op 768x288 goed te doen was, rechtstreeks naar DivX. Achteraf kan je dat dan bewerken naar 640x480 (of 576x432) zonder veel kwaliteitsverlies.
Maar als je toch pas achteraf omzet naar de juiste beeldverhouding, kan je nog beter in MJPEG of zoiets de eerste opname opslaan. In 1x goed opnemen is toch haast onmogelijk, zodat je hoe dan ook aan nabewerking vast zit.
Ik heb daar even gekeken en de specs zien er goed uit. Weet iemand of dit programma ook werkt met win XP?Op woensdag 15 mei 2002 09:15 schreef cynical het volgende:
Er is ook het programma AVI_IO, http://www.nct.ch/multimedia/avi_io/ waarmee je heel gemakkelijk video kunt opnemen. Ik kan realtime Div/X capturen (25FPS) met mp3 128kb geluid.
Eurhm, ja. Ik heb _nooit_ dropped frames....Op woensdag 15 mei 2002 10:28 schreef almightyarjen het volgende:
Waarom ik een hardwarekaart aanraad is puur om het feit dat je dan geen last hebt van dropped frames e.d. Ook al heb je een P4 2GHz, je zal met software encoding altijd dropped frames hebben. Het is idd een dure kaart maar zeker wel te overwegen als je je VCR wilt vervangen door een compu.
Hehehe ik wil ook geen discussieOp woensdag 15 mei 2002 10:28 schreef almightyarjen het volgende:
Ik vind DIVX er niet mooi uitzien, maar da's mijn mening en ik heb er wel aardig verstand van. Verder ben ik niet uit om een welles nietes discussie over DivX uit te lokken. Volgens mij is dat hier wel eerder aan bod geweest. Iedereen houdt toch zijn eigen mening.
Waarom ik een hardwarekaart aanraad is puur om het feit dat je dan geen last hebt van dropped frames e.d. Ook al heb je een P4 2GHz, je zal met software encoding altijd dropped frames hebben. Het is idd een dure kaart maar zeker wel te overwegen als je je VCR wilt vervangen door een compu.
woei!
en hoe krijg jij die 20gig dan weer kleiner naar bijv divxOp woensdag 15 mei 2002 20:08 schreef Digital-DNA het volgende:
Met de nieuwe drivers voor m'n PCTVpro, heb ik nu ook eindelijk de mogelijkheid om full-res op te nemen. Probleem is dat dat alleen wil via die MiroXL codec, en dat ik daarmee uitgerekend 1 uur kan opnemen met 20gb vrij.
And this !! Is to go even further beyond!!!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq