Wil via FreeSCO op mijn eigen webserver kunnen..

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
situatie is:

heb een eigen webserver draaien op interne ip 192.168.0.2
poorten geforward etc. van buiten is mijn webserver te bereiken op mijn externe ip, 213.73.xxx.xxx. alleen als ik zelf op mijn eigen pc mijn externe ip intik kan ik niet op mijn webserver. bekend probleem, schijnt normaal te zijn. ik kan wel gewoon mijn interne ip intikken maar voor testdoeleinden wil ik gewoon mijn externe ip in kunnen tikken. ik weet dat dit theoretisch wel moet kunnen want in dezelfde opstelling met een us robotics hardware router kan dit namelijk wel. weet iemand hoe ik freesco zo ver krijg dat ik mijn eigen ip kan bereiken?

Verwijderd

Je kunt in Freesco natuurlijk je routetabel aanpassen. Gewoon je externe ip laten verwijzen naar je lokale ip. Maar...dat zal je al wel geprobeerd hebben.

• smvs
  • Niet online
Je kunt in Freesco natuurlijk je routetabel aanpassen. Gewoon je externe ip laten verwijzen naar je lokale ip. Maar...dat zal je al wel geprobeerd hebben.
ehh, hoe?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

via http remote:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2931945966

• smvs
  • Niet online
ehh jij zit gewoon in je port forwarding te roeren.
dat heb ik al lang gedaan, dat schrijf ik ook. van buiten werkt het wel dus de port forwarding is goed.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

ow |:( :P

dat heb ik ook dat ik mijn webserver (@ lokaal ip) niet kan benaderen door het internet ip te gebruiken :/

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 22:17 schreef ThaHandy het volgende:
ow |:( :P

dat heb ik ook dat ik mijn webserver (@ lokaal ip) niet kan benaderen door het internet ip te gebruiken :/
Dat kan ook niet, want lokaal wordt het IPadres niet gevonden, dus gaat ie buiten de deur zoeken. Je zou het anders in je DNS moeten zetten, maar ik zou deze moeite niet doen en gewoon lekker connecten op je 192.168.x.x adres.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Via je externe IP connecten kan niet... Als freesco gebruik had gemaakt van iptables, dan had het wel gekund, maar nu echt niet. Zelfs die dns kan je het IP nog niet laten doorverwijzen, hooguit je hostname.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

even in iexplore een externe proxyserver (bijvoorbeeld van je provider) instellen en dan lukt het wel :)
Pagina: 1