Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Verwijderd
ik weet wel dat dit bij UT het geval is....
en helderheid kan je gewoon instellen dmv kleuren.
op bureaublad rechter muisknop klikken --> instellingen --> geavanceerd opties oid
en dan de gamma/ helderheid aanpassen
nee ik heb het in alle spellen maar het gaat niet om de helderheid of de contrast maar dat je een soort van lijn heb en voor die lijn is er een goede beeld en hoge detail en na die lijn begint er een soort van minder detail te komen ...je merkt het als je een lange gang heb in een spel dan zie je gewoon als je vooruit loopt dat er een lijn is die altijd op de zelfde plaats meegaat.Op woensdag 15 mei 2002 11:40 schreef merulez het volgende:
welke spellen precies dan
ik weet wel dat dit bij UT het geval is....
en helderheid kan je gewoon instellen dmv kleuren.
op bureaublad rechter muisknop klikken --> instellingen --> geavanceerd opties oid
en dan de gamma/ helderheid aanpassen
hoe verder je kijk hoe minder detail.
Verwijderd
kan je dus niks aan veranderen?Op woensdag 15 mei 2002 12:55 schreef Juustem het volgende:
Is een gevolg van de instellingen en beperkingen van de grafische engine. Het zorgt ervoor dat de GPU niet overbelast raakt door dingen die ver van je af zijn helemaal te moeten gaan renderen. Hierdoor lijkt het soms of je in een soort van lichtkoepel loopt
ik zie wel in mijn properties dat ik dus die "use fast linear-mipmap-linear filtering" niet aan gevinkt heb staan is dit wat je bedoel wat ik uit moest doen zo ja die stond dus uit!!!
Verwijderd
standaard staat da op best quality...
maar als ge da bvb op fastest zou gezet hebben dan zijn die lijnen echt overduidelijk en bijna afzichtelijk (anders valt't wel mee)
beziet der is naar...
vorige raad helpt tuurlijk ook
A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...
In UT kan je het oplossen door via console > preferences > rendering en daar de optie trilinear aan te zetten. Dan wordt de grens al een stuk vager en daardoor een stuk mooier om naar te kijken.
Als een game nog de optie heeft voor anistropic filtering dan is dat nog ietsjes beter dan trilinear.
Maar ik denk dat je een heel eind komt als je trilinear filtering kan aanschakelen.
suc6
En ja, wat je bedoelt is bilinear filtering. Dat veroorzaakt die vage lijntjes.
ja ik ben even wezen testen over wat jullie zeggen en in tribes2 (weet niet of jullie dat spelen) daar zie ik een optie (anistropic filtering) staan en ik heb het aangezet en gaan proberen en ja het klopt helemaal ik zie helemaal geen lijn meer...de detail gaat helemaal door nu ...ben echt blij ik dacht zeker weer iets wat niet goed is ofzo...nu ben ik nog blijer met mijn ti4600 kaartje.Op woensdag 15 mei 2002 15:34 schreef shingo het volgende:
Ik denk dat je bilinear filtering bedoeld, dan is de grens tussen kwaliteit duidelijk te zien.
In UT kan je het oplossen door via console > preferences > rendering en daar de optie trilinear aan te zetten. Dan wordt de grens al een stuk vager en daardoor een stuk mooier om naar te kijken.
Als een game nog de optie heeft voor anistropic filtering dan is dat nog ietsjes beter dan trilinear.
Maar ik denk dat je een heel eind komt als je trilinear filtering kan aanschakelen.
suc6
bedankt voor jullie help hierover.
ik heb nog een vraagje eigenlijk?
wat is het verschil tussen bilinear en trilinear bij een texture filter optie???????