Asus A7V266-E Grote Problemen

Pagina: 1
Acties:

• joost1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2025
|:(
Ik heb een nieuw a7v266-e bordje ingebouwd, met een athlon xp 1900+ erop en 2x 256mb ddr pc2100 (dane-elec) erin geprikt.

Bios en booten naar dos gaat goed, maar windows 98 of xp installeren kan ik wel vergeten... krijg allemaal DPMI fouten en xp komt met een bsod die verwijst naar setupdd.sys.

Zijn er meer mensen met dit vage probleem, of heb ik gewoon pech en is mijn bord naar de klote?

• joost1
Ow ja...
heb alle bios versies al geprobeerd.. werkt ook niet helaas..

alvast bedankt voor eventuele antwoorden 8-)

Verwijderd

wanneer krijg je precies deze melding?

heb je al biossettings op default gezet?

heb je al een andere hd geprobeerd?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Wie zegt dat het aan je mobo ligt :)
Ik kwam er een keer achter dat mijn koeler er iets scheeft opzat en dat bleek ook het probleem te zijn :)
even alles nachecken :)

Hoeveel watt voedig heb je?

Verwijderd

enneh heet kan niet je hd zijn?

probeer eerst alles te installeren met minimale setup en 1 ram reempje

• joost1
heb idd ook andere hdd geprobeerd, en ook één rammetje, en het systeem crasht al voordat ik minimale setup kan kiezen...
alles gecheckt en zit goed vast

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40

Lancer

What the......

Weet je zeker dat de performance settings in de BIOS niet op "Optimal" staan? Hierbij wordt USWC voor de AGP bus ook aangezet, wat allerlei vage problemen geeft als je vid-kaart dit niet ondersteund.

Verder kan dit ook aan je geheugen settings liggen. Zet alle waarden eens met de hand op zijn langzaamst....

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
ik denk dat je het in je geheugen moet zoeken ik heb het zelfde mainboard en ik ken die problemen niet.

niet ieder soort geheugen past in elk board probeer eens een ander merk,vaak zijn dit soort problemen te wijten aan het geheugen.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40

Lancer

What the......

Ik heb exact dezelfde geheugen configuratie (2x 256MB Dane Elec pc2100) en geen problemen

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hoe heb je je die jumper staan op Athlon of op Palomino. Standaard staat die op Athlon en niet op Palomino waar hij op moet staan voor een XP. BTW ik krijg mijn 1700 ook nog steeds niet op een bus van 133 maar dat is een ander verhaal.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
jumper moet op palomino staan.

ik heb dezelfde wazige problemen als ik m`n performance settings in de bios op optimal zet. zet ik deze op normal dan werkt alles perfect.

helpt dit allemaal niks volg dan de normale procedure... alle kaarten eruit op je videokaart en hdd / cdrom en install dan windows. nog steeds problems... terug naar de winkel ;)

• joost1
Thnx allemaal voor de tips!
Inmiddels doet het kreng niks meer (afgezien van een paar noodkreten uit de pc speaker) dus ik ga er vanuit dat ik gewoon pech heb gehad en ff terug moet naar de leverancier...

Verwijderd

Ik adviseer je even met ASUS zelf te bellen. Vaak weten zij hier meer vanaf. Ik had zelf met hetzelfde moederbord problemen gehad, alleen was deze van het merk MSI.

• sjeng1978
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 12:06
Als ik de zooi niet op optimal kan zetten, wat is dan veilig om met de hand aan te zetten? Ik heb eigenlijk alles in de bios op standaard staan aangezien xp hangt bij optimal settings
Maw wat doet optimal buiten USWC voor de AGP bus aanzetten?

http://specs.tweak.to/2902

Verwijderd

zet in je bios de optie s2k slew rate op 1(voor xp) en probeer eens alleen geheugen in bank 2

Vraagje,is het moederbord jumperloos?Zo niet zet dan de optie jumpers enabled,en zet je jumpers dan goed.

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

controleer met twee dimmetjes of je command rate op 2 staat. Als die op 1 staat krijg ik met twee dimms dezelfde verschijnselen (corsair pc2400 cl2 notabene)

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Pagina: 1