tv stream online zetten

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Is het mogelijk met de combinatie van:
- breedband internet
- tv kaart
- server

een live tv stream te maken zodat bezoekers de beelden via een site kunnen bekijken.
Bijna alle zichzelf respecterende radiozenders hebben tegenwoordig een liver stream op hun site. Is het zo ook dus niet mogelijk voor tv beelden?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ja is goed mogelijk maar wat noem je een breedband internet verbinding ? een beetje redelijk tv beeld neemt toch wel zo'n 300kbit per stream en dat lukt je niet met chello oid.

real heeft wel een server app voor dit en microsoft heeft ook wel wmp encoder software.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

vriend van me had het zo gedaan:

zo snel mogelijk achter elkaar een jpg maken van een beeld... die meteen op internet gooien onder de naam tel.jpg en die in een pagina steeds verversen...
je had alleen geen geluid :(

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:41

qless

...vraag maar...

Kan wel, je hebt alleen flinke upstream nodig, en idd WMV encoder van ms of Real, en een goede tv-kaart. (met mijn matrox G400MAX+rainbow ging het niet live doorsturen, wel eerst capturen en dan via stream)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Ja. Maar als je het goed wil doen komt er serieuze hardware en bandbreedte bij kijken. MPEG-1 is 1.5 Mb/s en is VHS kwaliteit. Dat lijkt veel, maar de resolutie en de verversingsfrequentie van een monitor liggen meestal hoger dan die van een TV dus al met al stelt het nog niet zo veel voor. En je hebt zware hardware nodig om een stream realtime te encoden (dual G4 @ 800 MHz haalt bij lange na geen realtime).
Voor het uitzenden is een multicast enabled netwerk welhaast een noodzaak. Op een andere manier is de benodigde badbreedte simpelweg niet te leveren. Voor wat voorbeelden en verdere uitleg, zie .sig en dan de testpagina.

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 08:51
Ik heb een stream draaien van onze webcam die in de keuken hangt. Met behulp van Realserver 8.0 en Realproducer 8.5.
Voor Realserver heb je linux/NT/2K nodig en flink wat ram (afhankelijk van aantal streams) Heb Interkabel van universiteit met 23kb/sec upload. Dus 1 a 2 viewers gaat prima

Werkt goed, kan alleen mijn TV-kaartje niet Tunen in realproducer, dus alleen sneeuw.

Webcam doet het goed, kijk maar:
rtsp://131.174.118.204:554/encoder/nelis.rm
Zit wel een vertraging van +/- 10-20 seconden in

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Windowsmedia encoder :) gratis te downloaden vanaf microsoft.com :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Op woensdag 15 mei 2002 19:17 schreef Redleg het volgende:
Windowsmedia encoder :) gratis te downloaden vanaf microsoft.com :)
Heb je een linkje van de Linux versie voor me? :)

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 17:04 schreef Nelis13 het volgende:
Ik heb een stream draaien van onze webcam die in de keuken hangt. Met behulp van Realserver 8.0 en Realproducer 8.5.
Voor Realserver heb je linux/NT/2K nodig en flink wat ram (afhankelijk van aantal streams) Heb Interkabel van universiteit met 23kb/sec upload. Dus 1 a 2 viewers gaat prima

Werkt goed, kan alleen mijn TV-kaartje niet Tunen in realproducer, dus alleen sneeuw.

Webcam doet het goed, kijk maar:
rtsp://131.174.118.204:554/encoder/nelis.rm
Zit wel een vertraging van +/- 10-20 seconden in
Wat een lelijke keuken zeg, woon je soms in een studentenhuis ofzo ? :P
Pagina: 1