Link lampje brandt maar geen verbinding...

Pagina: 1
Acties:

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 17:02
Het volgende is het probleem:
Sinds vandaag kan ik ineens niet meer inloggen op het wanadoo netwerk via m`n com21 modem.
De lampjes op de modem branden normaal en het link lampje op de netwerkkaart brand ook normaal, toch kan ik niet verbinden.

Met m`n 2e netwerkkaart kan ik wel gewoon verbinden dus de kabel naar de modem is gewoon goed.

Ik ga er dus van uit dat m`n netwerkkaart kapot is?
maar waarom brandt het link lampje dan wel als ik de kabel er in doe?

kaart verwijderen uit de netwerkinstellingen heb ik al gedaan en de kaart wordt dan gewoon gedetecteerd.
Ook het setup programma kan de kaart gewoon vinden.

Wie heeft een idee van wat er aan de hand kan zijn?

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 10:25

sKitZo

:)

Probeer het eerst gewoon even met een andere kabel en/of andere NIC.

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:59
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat daar een storing is, bij wanadoo 8-) Niet te snel een conclusie trekken. Ik heb dat wel eens gedaan met xs4all was gewoon een fout van hun.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Of je hebt per ongeluk die 1e NIC op 100Mbit full duplex gezet, terwijl het maar 10Mbit half duplex is.

Verwijderd

gister ook gehad. haal de voeding van de modem eraf zet je pc uit rook een peuk. doe de voeding er weer in laat je modem initiatiseren en zet dan je pc weer aan.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Of je hebt je ip instelling niet goed staan of wanadoo deelt alleen een ip uit bij het MAC adres van je andere netwerk kaart :)

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 17:02
Op woensdag 15 mei 2002 12:20 schreef Klubbheads het volgende:
Of je hebt je ip instelling niet goed staan of wanadoo deelt alleen een ip uit bij het MAC adres van je andere netwerk kaart :)
Dat doen ze gelukkig niet.
En als ik h`m op een andere kaart aansluit kan ik wel gewoon inloggen, de kabel is dus gewoon goed, ook geen storing bij wanadoo dus.

Waarom gaat het link lampje branden als hij geen goede connectie heeft?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Omdat dat lampje brand zodra die nic in een netwerk hangt, dus helemaal kapot is ie niet. Link is link, of die nu doet wat jij wil is wat anders, de NIC heeft gewoon WEL een verbinding -> naar je kabelmodem.....dat de verbinding van je kabelmodem naar het Wanadoo netwerk niet werkt, is wat anders.
Pagina: 1