Toon posts:

Pine GeForce 4 Ti4200 64MB => aan- of afrader?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pa is computer-retailer, en ik zag op de prijslijsten van BDCC (=groothandel) de Pine GeForce 4 Ti4200 64MB DDR / TV / DVI staan voor 166,50 Euro (insider :)) Dit is dus wel EXCLUSIEF BTW/winstmarge!

Is pine nou een goed of een slecht merk? (Volgens mij is het een van de lower-budget merken)
Wie heeft ervaringen met dit merk kaarten?
Mijn belangstelling gaat vooral uit naar de hardware, drivers gebruik ik wel van nVidia zelf.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

is gewoon een noname merkje eigenlijk... boeit niet zo heel veel, zelf zou ik t niet doen. (vraag me niet waarom... gevoel).

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Pine is een B-merk, wat je waarschijnlijk zal merken in de overclockbaarheid en beeldkwaliteit.
Als het prijsverschil groot is zou ik dat verschil in beeldkwaliteit en overclockbaarheid al snel te verwaarlozen vinden... Heb je ook andere Ti4200 prijzen van die groothandel?

Specs

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Op woensdag 15 mei 2002 01:01 schreef rival24 het volgende:
is gewoon een noname merkje eigenlijk... boeit niet zo heel veel, zelf zou ik t niet doen. (vraag me niet waarom... gevoel).
Aangezien de budget kaarten allemaal het reference desing volgen maakt het qua performance niet uit. Gewoon de reference driver installeren en klaar.

Het zou alleen kunnen schelen qua overklokbaarheid, aangezien ze soms geheugen gebruiken wat wat minder ver is te o/c'en.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar ik gaat niet die hele lijst openbaar maken, anders krijg ik ruzie met BDCC, en daar hebt ik weinig zin in, zoals je misschien wel weet.

Ik kan je wel dit vertellen: Het prijsverschil tussen een Gainward GeForce 4 Ti4400 Ultra 700XP GS 128MB en een Pine GeForce 4 Ti4400 128MB DDR / TV / DVI is zo'n 50 Euro

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 01:07 schreef Beaves het volgende:

[..]

Aangezien de budget kaarten allemaal het reference desing volgen maakt het qua performance niet uit. Gewoon de reference driver installeren en klaar.

Het zou alleen kunnen schelen qua overklokbaarheid, aangezien ze soms geheugen gebruiken wat wat minder ver is te o/c'en.
Ik heb anders ook wel eens gehoord dat ze voor veel chips/transistors de low-end versies nemen. Dat is nadelig voor de beeldkwaliteit, met name in 2D. In hoeverre dit verschil maakt, weet ik eigenlijk niet, daar heb ik zelf niet zoveel ervaring mee.

Verwijderd

Ik zou proberen voor een MSI te gaan, Ti4400 of 4200.

A-merk, goedkoop, goed over te klokken...

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 15 mei 2002 01:10 schreef blueraz0r het volgende:
ja, maar ik gaat niet die hele lijst openbaar maken, anders krijg ik ruzie met BDCC, en daar hebt ik weinig zin in, zoals je misschien wel weet.

Ik kan je wel dit vertellen: Het prijsverschil tussen een Gainward GeForce 4 Ti4400 Ultra 700XP GS 128MB en een Pine GeForce 4 Ti4400 128MB DDR / TV / DVI is zo'n 50 Euro
Laat ik t dan zo zeggen, als de goedkoopste hierna 175 euro is zou k al voor de pine gaan...

Specs

Verwijderd

Topicstarter
is die MSI Ti4200 er al dan? Nog nergens gezien... Volgens mij is Gainward trouwens nog ietsie beter, Leadtek trouwens ook. Maar daar heb ik niet zoveel verstand van.

• nOLoGIc
  • Laatst online: 04-08 20:44
Ik heb em vandaag besteld voor iemand anders. Als ie bevalt wil ik het ook wel overwegen >:)

Pine videokaarten lopen nu onder XFX.
Zie hier voor de Ti4200:
http://www.xfxgraphics.com/product_view.php?sku=PVT25AMA

En een interview met XFX mensen hier:
http://www.tfhgaming.com/xfxinterview.php

Ze hebben het over nVidia reference model, dus inclusief Samsung memory (als het goed is 4ns).
In het plaatje bij het interview zie ik iig een Gf4Ti met redelijke fan en heatsinks op memory.

Pine is ook niet echt klein/onbekend. Zijn trouwens Amerikanen, misschien wekt dat wat vertrouwen.

Verwijderd

Hier is een quote uit een artikel van digit-life:

As I mentioned before, products of the High-End class but from less known companies differ primarily in prices. At present the market gets more and more copies of the reference cards, that is why they have few differences. Well, why to pay more if you can buy the same thing at a lower price? We discussed it already in the Palit Daytona GeForce4 Ti 4600 review.

Wat je ermee doet moet je zelf weten. Wat ik wel weet is dat zij veel van die kaarten hebben getest...

Hier is de link naar dat artikel:

http://www.digit-life.com/articles/joytechti4600/index.html

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 15 mei 2002 01:13 schreef blueraz0r het volgende:

[..]

Ik heb anders ook wel eens gehoord dat ze voor veel chips/transistors de low-end versies nemen. Dat is nadelig voor de beeldkwaliteit, met name in 2D. In hoeverre dit verschil maakt, weet ik eigenlijk niet, daar heb ik zelf niet zoveel ervaring mee.
Dit klopt inderdaad, ook de kwaliteit van de filters is bij B-merken vaak slechter. Als je wilt weten wat de kenners hier van vinden moet je reviews zoeken, maar ik vind het verschil in 2D beeldkwaliteit al snel te verwaarlozen/onbelangrijk. Pas als de verschillen ECHT groot worden (GF2/Matrox ofzo) begin ik het een beetje interessant te vinden...
Voor jezelf moet je ook bepalen hoe belangrijk je 2D beeldkwaliteit vindt... Als je op een TNT2 of een GF2 zit, vind je die dan te slecht? nee? dan zou ik me er niet druk om maken :)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
ja, idd. Ik denk dat mijn low-end monitor de bepalende factor is in beeldkwaliteit. (Belinea 10 60 65 (19"), half jaar geleden gekocht voor 700 gulden, inkoop, ex BTW)

Verwijderd

Topicstarter
64 MB of 128 MB maakt bijna niks uit hè?

• nOLoGIc
Schijnt toch wat uit te maken. Bijvoorbeeld Comanche 4 schijnt het wel fijn te vinden door alle heftige features die de engine gebruikt. Ik denk dat vooruitstrevende spellen (dus met nieuwe engines, unlike MOHAA en RTCW) vanaf nu toch wel voordeel hebben van 128MB.

Ik dacht dat het trouwens alleen echt merkbaar is bij hogere reso's dan 1024x768 en FSAA 2x en hoger. Daar hoef ik met m'n MX'je niet aan te beginnen, dus ik heb het nooit in actie gezien.

Ik heb een review gezien van bij tech-report.com van Radeon 8500's waar de grafieken toch wel duidelijk waren.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 01:43 schreef nOLoGIc het volgende:
Schijnt toch wat uit te maken. Bijvoorbeeld Comanche 4 schijnt het wel fijn te vinden door alle heftige features die de engine gebruikt. Ik denk dat vooruitstrevende spellen (dus met nieuwe engines, unlike MOHAA en RTCW) vanaf nu toch wel voordeel hebben van 128MB.

Ik dacht dat het trouwens alleen echt merkbaar is bij hogere reso's dan 1024x768 en FSAA 2x en hoger. Daar hoef ik met m'n MX'je niet aan te beginnen, dus ik heb het nooit in actie gezien.

Ik heb een review gezien van bij tech-report.com van Radeon 8500's waar de grafieken toch wel duidelijk waren.
Het weer kunnen geven van die extra features (Pixel Shaders, NFinite enzo) hangt toch af van de chipset, die alleen door nVidia gemaakt worden, en niet van de kwaliteit van de onderdelen die gebruikt wordt?

Verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
is het de moeite waard om voor 20 euro meer voor de 128MB versie te kiezen?

• nOLoGIc
Op woensdag 15 mei 2002 09:35 schreef Hooi het volgende:
Die Pine is 250/444 Mhz.
Zie hier in het PDF bestandje http://www.xfxgraphics.com/pinetechnotes/PVT25AMA%20Product%20Specification%20Sheet.pdf
Op de website staat echter "effective memory clock" 500Mhz. Ik hoop de kaart morgen in een nieuwe bak te kunnen bouwen. Dan weet ik het zeker.

Verwijderd

Ik heb een pine GF2MX400, ik vind em best kl*te het geheugen is echt slecht over te klokken (volgens mij hoorde dat ook op 200 Mhz te lopen maar het liep maar op 175, kan ook anders zijn hoor, kheb niets gecheckt maar dat is bij andere kaarten zo...), maar iig ik kom er niet erg hoog mee, maar als je niet wilt overklokken... voor de rest is ie wel ok tv out e.d. is allemaal ok. Maar ik zou voor een iets bekender merk gaan...

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:01

wij

Mijn pine geforce2 TI loopt standaard op 250/400 en zo hoort het ook :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik ook maar voor die PINE. Hopelijk krijg ik er geen spijt van.

Verwijderd

Laat het me weten of ie bevalt! Overweeg ook om een Ti4200 aan te schaffen, dus alle info is welkom!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik begreep dat Eynstein volgende week ook de Pine krijgt.

als ik dat interview zo lees, is het helemaal geen slechte kaart. Okay het zal niet zo'n overklok kaart zijn als de Leadtek, maar daar betaal je ook voor.
Pagina: 1