Toon posts:

Surf ik Safe??????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje in het bezit van een firewall van Sygate. Schijnt goed te zijn (en werkt teminste in XP). Nu laat ik mijn PC voor de grap eens testen op safety via een internetsite die signaaltjes naar je computer stuurt, en dan is dit het resultaat (schrik):

NetBIOS 139 = OPEN!!!!!
-> NetBios is used to share files through your Network Neighborhood. If you are connected to the internet with this open, you could be sharing your whole hard drive with the world! This is a very dangerous port to have open.

FTP 21 = OPEN!!!!!
-> File Transfer Protocol is used to transfer files between computers. A misconfigured FTP server can allow an attacker to transfer files, Trojan horses, and virus programs at will.

Location Service 135 = OPEN!!!!!
-> Microsoft relies upon DCE Locator service (RPC) to remotely manage services like DHCP server, DNS server and WINS server.

SOCKS PROXY 1080 = OPEN!!!!!
-> Socks Proxy is an internet proxy service, many IRC servers will not allow you to log in if you are running an unsecured socks proxy.

ICMP 8 = OPEN!!!!!
-> ICMP ping request. ICMP is used to "ping" your machine in order to test internet access.

Wat dit allemaal betekent weet ik niet, maar is dit heel erg of zo??? Zo te lezen wel iig.
Maar hoe kan ik dit dan voorkomen?

thanks.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 21:40
Netbios zelf sowieso ff uitzetten / blocken
En je draait dus een ftp server :P

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe zet ik NetBios uit?

Enneh, ik heb GEEN ftp trouwens!

vaag.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:23
Heb je geen tooltje draaien wat faked alsof die poorten er zijn? Als je dat niet hebt zou ik toch eens even wat anders proberen.. (zone-alarm ofzo) ..

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 20:58

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op woensdag 15 mei 2002 00:37 schreef Westereinder het volgende:
Netbios zelf sowieso ff uitzetten / blocken
En je draait dus een ftp server :P
Er zit volgens mij een FTP-server in XP ingebakken...al staat die niet standaard aan...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Hmmm... Netbios komt me bekend voor :(. Dat heb je toch nodig als je een netwerkje hebt draaien??

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 01:03 schreef Bas25 het volgende:
Maar hoe zet ik NetBios uit?

Enneh, ik heb GEEN ftp trouwens!

vaag.
Heb je bestands en printerdelen van Microsoft aanstaan? volgens mij staat deze optie namelijk default aan.

Verwijderd

email of post je ip adres eens, Ik zal je wel een keer scannen (en nee ik mol niks :) )

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 09:17 schreef B_O_S_S het volgende:

[..]

Er zit volgens mij een FTP-server in XP ingebakken...al staat die niet standaard aan...
FXP server in XP ingebakken.
Hmm als ik connect naar 127.0.0.1:21 anonymous gebeurt er niets, maar weet iemand hoe ik deze dan kan activeren?

Verwijderd

Netbios uitschakelen in XP,pff denk :D
in win98 kan het bij netwerkeigenschappen dan je externe toegang selecteren en dan bij het tabblad bindingen het vinkje voor netbios weghalen, in XP zal het ook wel zoiets zijn,word dan wel ff zoeken maar je vind het vast en zeker, maar met een condoom over je hoofd surf je ook wel veilig hoor , zo doe ik da altijd :+
Pagina: 1