Toon posts:

[CM] Zo gaat ie dus worden...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalfx.nl/~martin/kast.jpg

http://www.digitalfx.nl/~martin/kast.jpg (goede grootte)

Nnyway ben al aan het tekenen op de kast geweest en alles netjes afgetaped :)

Morgen gaat de dremel er in!!! *D

Is het een beetje kewle-m0d-idee :?

Verwijderd

Het is een zeer goed ID, maar wat doet je voeding bovenop je case, of zie ik dat verkeerd?
Suc6 ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 00:37 schreef sniper het volgende:
Het is een zeer goed ID, maar wat doet je voeding bovenop je case, of zie ik dat verkeerd?
Suc6 ermee!
Zorgen dat ik genoeg ruimte in me case heb :) dit scheelt heel veel in airflow. Ik heb me CPU (XP 1900+) met de zalman CNPS6000Cu al op 30c gehad. (idle)

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 00:37 schreef sniper het volgende:
Suc6 ermee!
Vraag ik me ook af. Nu moet je met die hele kabelzooi van buiten naar binnen. Bovendien kan het alleen maar nadelig zijn ivm het lawaai.

[eidt]OP gaf al het antwoord terwijl ik de vraag nog tikte :)[/edit]

Maar leuk ontwerp, ben benieuwd naar de pics als het af is!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31

Wok

Dakloos...

Leuk idee, maar volgens mij heb jij inspiratie opgedaan door de mod van atmoz of niet? ;)

Anyway: wel foto's maken als-ie af is hè?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
Mjah Die control panel van Atmoz is zeer gaaf :)

Thx Atmoz voor het idee ;)

nnyway die stroomkabel van de voeding is enorm lang dus die haalt het makkelijk... qua geluid zijn de Enermax fans behoorlijk stil. Voeding komt mayb ook een Enermax in maar dat weet ik nog niet z0o zeker... (alleen als ik er een tempmetertje in ga doen.. wil dat ding namelijk niet te heet hebben)

BTW: voeding in de kast of op de kast = evenveel lawaai :P

Die fan voorin had ik van Mephix (vriend). Die heeft namelijk ook een HQ08.

De CCFLz doe ik omdat ik niet kon kiezen tussen rood of blauw ;)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35
Die windows worden wel relax denk ik, en zo'n uitschuifpaneeltje is ook cool :9

offtopic:
53 kb is toch niet te groot voor een plaatje???

Strava

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
53 kb is toch niet te groot voor een plaatje???
Neej maar de width en height :) anders f*ck ik het forum en dan krijg ik slaag :o

• Wok
  • Laatst online: 19:31

Wok

Dakloos...

Op woensdag 15 mei 2002 00:54 schreef DigitalFX het volgende:

[..]

Neej maar de width en height :) anders f*ck ik het forum en dan krijg ik slaag :o
ehhh... dat kon toch zo:
code:
1
[img=400,200]www.plaatje.com[/img]

;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 00:38 schreef DigitalFX het volgende:

[..]

Zorgen dat ik genoeg ruimte in me case heb :) dit scheelt heel veel in airflow. Ik heb me CPU (XP 1900+) met de zalman CNPS6000Cu al op 30c gehad. (idle)
Maar je voeding maakt net deel uit van de airflow, die trekt immers ook warme lucht naar buiten...

Wil er wel eens pics van zien als hij klaar is, hoe je dat gedaan hebt, zo erboven op.

• SoulCollector208
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 23:37
Eej maistro, Zkerz flex casemod m8. Ben benewd hoe het uit eindelijke resultaat gaat worden. Kom wel een x weer es langs om te tjekken hoe het er meej staat. Btw, kheb zelfde kast als ya, doe mij der ook maar ff meteen bij ;) hehehe, jk dude. Erg flex casemod, vooral met da ledjes en da meer delige windows. En flex cooling enzo :D Xie het wel weer :D

Verwijderd

Topicstarter
Maar je voeding maakt net deel uit van de airflow, die trekt immers ook warme lucht naar buiten...
Mjah maar hij produceert meer warme lucht :) En dan nog zit er normaal in de kast tussen de PSU en de 5.25 rack een TE klein gat om warme lucht naar boven te laten stromen...

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://212.187.35.37/img/casemod2/top.jpg

Mephix heeft het op deze manier gedaan, als de PSU en de kast dan zwart zijn gespoten ziet het er best neat uit... (geen foto van)

Voor de kabels kan evt. een buis gebruikt worden wat ik denk ik ga doen :)

Verwijderd

goed idee die lampjes worden leds van powe r etc .:) nice Ik w8 op het resultaat :D

• Sneaky_Dill
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02-2025
Op woensdag 15 mei 2002 01:05 schreef DigitalFX het volgende:
[afbeelding]

Mephix heeft het op deze manier gedaan, als de PSU en de kast dan zwart zijn gespoten ziet het er best neat uit... (geen foto van)

Voor de kabels kan evt. een buis gebruikt worden wat ik denk ik ga doen :)
Das een goed id, ik zat al te denken hoe ik ooit 2 psu's in een midi tower zou krijgen :P ik wil namelijk geen big tower... hmm waarom eigenlijk niet :?

Heb een upgrade nodig =/

Verwijderd

Topicstarter
Mjah een bigtower is leuk voor veel fans ;) of een WC. Ik heb nu heel veel lege ruimte in me kast omdat ik alle onnodige zooi eruit heb gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalfx.nl/~martin/case3.jpg

Zo kan ik dus eventueel een goede airduct bouwen voor de afvoer en toevoer van lucht :)

En ik kan je zeggen dat zo'n PSU bovenop die meegespoten is echt niet lelijk is... (Al lijkt het nu wel zo omdat de PSU nog blank is)

Verwijderd

ff tip van flip : De powerswitch is gevoelig voor verf, als je er teveel verf op spuit ofzo dan wil ie niet meer. Dit probleem heb ik helaas aan den lijve ondervonden SNIK :'(. Het is dan ok handig om hier van te voren rekening mee te houden en voorzichtig te schilderen of een laksoort kiezen die heel goed uithard zodat het weer gewoon kan glijden. Andere optie maak van je reset switch je powerswitch (heb ik ook gedaan) andere knop is nu sier :)

Verder ziet het idee er wel goed uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Mjah ik gebruik gewoon MOTIP en zorg dat ik in niet al teveel lagen hoef te dekken... Maar ik spuit het gewoon en dan zou het moeten lukken :) Zoals zo veel HQ08 kasten me voor zijn geweest :)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Ziet er supercewl uit. Can't wait to see the result

• Mephix
  • Laatst online: 25-11-2025
Ey m8.. wordt vast en zekerz een cewle casemod. Maar zeg ff wanneer je gaat painten >:)

Enne, voor mij 1x 30cm blauwe ccfl er bij bestellen he! :*

edit:
ik zal ff pic van psu bovenop maken nu de kast zwart gespoten is...

Verwijderd

Topicstarter
Mjah kzal binnenkort ff tussentijdse PIC'z gaan maken...

Bijv. Soulcollector loopt aan me kop te zeuren voor dit soort picz hehehe :P

• Mephix
owkee, dit is dus een plaatje van hoe mijn kast er op dit moment uit ziet. Met zwarte PSU bovenop:

Afbeeldingslocatie: http://212.187.35.37/temp/koepeecee2.jpg

edit:
de leds zijn overigens allemaal blauw. Door licht inval en brakke cam hebben ze allerlei kleuren gekregen 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Jah kiek ziet er zeer gaaf uit :D

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
nice id, alleen als je die voeding spuit, probeer er niet te veel in te spuiten :P

Check mijn knowledge base!

• Mephix
Op woensdag 15 mei 2002 11:19 schreef Cooliez het volgende:
nice id, alleen als je die voeding spuit, probeer er niet te veel in te spuiten :P
Erm.. in mijn geval heb ik de voeding volledig uit elkaar gehaald en alleen de kappen gespoten. Raad dat DigitalFX ook aan. En anders help ik wel een handje :9

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 11:29 schreef Mephix het volgende:

[..]

Erm.. in mijn geval heb ik de voeding volledig uit elkaar gehaald en alleen de kappen gespoten. Raad dat DigitalFX ook aan. En anders help ik wel een handje :9
Mjah als Wieske niet al teveel aandacht wilt dan teken ik vnaaf me windows af en ga ik voorzichtig beginnen te dremelen...

Wil Wieske wel veel aandacht :P :P dan ga ik alvast een test doen op met spuiten van mun verf op wat van die 5.25 frontjes (of t een beetje kewle kleur is)

Verwijderd

is ut niet handig om je intake fan wat groter te maken? 92mm of 120mm?

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
Op woensdag 15 mei 2002 15:20 schreef _Robzilla_ het volgende:
straaljager zal ie waarschijnlijk toch al hebbe :P

naja, zolang er genoeg in en outtake is, is alles ok
maar meer grotere fans zouden wel meer airflow betekenen, alleen dan is heel het design weer beeje verkloot en nu ziet ie er wel :9 uit

Check mijn knowledge base!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 20:44

Atmoz

Techno!!

Als'ie klaar is wil ik hem zien !!! :9

Idee van die control-la is idd heel vet ;)
Graag gedaan voor het idee btw :+

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 15:43 schreef atmoz het volgende:
Als'ie klaar is wil ik hem zien !!! :9

Idee van die control-la is idd heel vet ;)
Graag gedaan voor het idee btw :+
Ja het roeled gewoon...

Alleen heb ik vandaag een Oude UPS gevonden (1500VA), kast van hxbxd van like 70x30x100 :) ik moet even zien of ik die kan krijgen dan ga ik me PC daar inzetten... :D met ongeveer dezelfde specs ;) alleen wat andere fans :D
Ik heb als intake een 120mm en een 80mm dus...? Moet wel goed zijn neem ik aan :) * stond toch ook in plaatje of ben ik leip :? *

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik snap er geen bal van, van die tekening :? :? :?

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Verwijderd

Topicstarter
z0o moeilijk is t toch nie :Y)

Verwijderd

Ik vind het een :9 ID...

Ga zo door.. :)

en natuurlijk pics als ie klaar is.. :P

;)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Je hebt meer intake dan outtake dat helpt niet echt met koelen, want er ontstaat namelijk een klein hoge druk gebied in je pc, hogedruk = warmte. Maar de voeding eruit, en erbovenop plakken is wel heel mooi, en helpt denk ik ook wel tegen de hoge temp.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 16:30

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op donderdag 16 mei 2002 20:19 schreef fleppuhstein het volgende:
Je hebt meer intake dan outtake dat helpt niet echt met koelen, want er ontstaat namelijk een klein hoge druk gebied in je pc, hogedruk = warmte. Maar de voeding eruit, en erbovenop plakken is wel heel mooi, en helpt denk ik ook wel tegen de hoge temp.
ik denk dat het temperatuurverschil door drukverschillen te verwaarlozen is hoor

en die 80mm fan in de voorkant kan makkelijk een 80mm boven, of vervangen door een 120mm, of zelfs 2 120mm's boven elkaar

die zou je eventueel dan nog op 7 volt kunnen laten lopen (stil dus)

heb zelf een 120mm fan in de voorkant gefabriekt

en sorry dat ik het zeg, maar die voeding bovenop vind ik echt geeen pan.. kantel hem dan en schroef hem aan de achterkant vast

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 11:21 schreef Ener-G het volgende:

[..]

ik denk dat het temperatuurverschil door drukverschillen te verwaarlozen is hoor

en die 80mm fan in de voorkant kan makkelijk een 80mm boven, of vervangen door een 120mm, of zelfs 2 120mm's boven elkaar

die zou je eventueel dan nog op 7 volt kunnen laten lopen (stil dus)

heb zelf een 120mm fan in de voorkant gefabriekt

en sorry dat ik het zeg, maar die voeding bovenop vind ik echt geeen pan.. kantel hem dan en schroef hem aan de achterkant vast
kantelen? dan heb ik dus geen ruimte meer voor de 2x 80mm fans... bovenop staat ie perfect maar misschien zet ik het systeem in een oude UPS systeem. Als dat doorgaat dan who0oi ;)

Maare overdruk ...? 2x 80 mm tegen een 120mm en een 80mm dus dat valt nog mee... heb potmetertjes dus ;)

• SoulCollector208
  • Laatst online: 01-08 23:37
Zoals het er nu uit ziet met je new UPS sys als dat nog doorgaat heb je een pc in een windturbine man. Pffff, dat wordt egt mega kewl hoe je me het heb uitgelegd wat je dan van plan bent te doen. Ben egt benewd naar het eindresultaten en hoe warm/koud ya kast en cpu is dan. En waaar zijn die foto's nou >:) hhehehehehehe. Xpreek ya laterz m8

Verwijderd

Topicstarter
Mjah die UPS doe ik dus niet, maar ga zelf een kast bouwen ;) van aluminium profielen en lexan ;) moet nog ff kijken hoe ik het doe met de voor en achterkant...

Waar zou je goede metale platen kunnen halen die niet te dun zijn?!?!?

Verwijderd

ziet er vet uit :)
Pagina: 1