Toon posts:

gebranden CD wilt niet meer gelezen worden

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorig jaar eens een cd gemaakt met al mijn data-gegevens dit op dat moment op mijn pc stonden. Later heb ik een deel van die gegevens verwijderd op mijn pc.
Nu heb hele tijd die cd gebruikt als back-up om oude gegevens op te vragen.
Enkele weken geleden kan ik die cd plotseling niet meer lezen. De cd is niet zichtbaar beschadigd en ik heb al verschillende andere cd-lezers geprobeerd. Ook heb ik al andere leesprogramma's gebruikt. ((CDR-Win, CD-Diagnostic,
enz)
Soms zeggen ze dat er geen cd is, soms is het een audio-cd en staat er een cda track op, soms zegt men 560mb aanwezig maar laat men geen files zien, enz.
Kent iemand een mogelijk via een of andere methode de gegevens van deze cd recupereren. De cd is in één keer gescheven geweest en heeft een hele tijd goed gewerkt.

Note, de CD heeft altijd gewerkt tot nu zo opeens. Ik heb al verschillende CD-rom lezers geprobeerd om de CD te lezen, ook de schrijver van die CD.

Clone CD werkt wel maar dan? Ik heb mijn "slechte" CD op de HD gezet en hiervan een andere CD gemaakt. Die CD is ook niet te lezen. Hij start op als een audio-CD, er staat 1 cda track op, en dan???? Kent er iemand die iets (de data's er uit halen) met deze CD of image-file kan doen.

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 00:14

Ids

Mischien met clone cd de image op harde schijf zetten, en vervolgens met iso buster of win image, de ccd img extracten. Mischien dat dit soelaas biedt.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
met wat voor cdrom speler bekijk je die cd ?

branders lezen het beste,.. 2 lasers ofzo .. weet verhaal niet meer, weet alleen dat fikkers beter (beschadigde) cd's kunnen lezen dan normale cd-rom drives.

grote kans btw, dat je een slecht/goedkoop cdr merk hebt genomen, die dingen gaan dood na een jaartje.
had ik ook met een bepaald merk, ben naam alleen ff kwijt.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou graag het merk willen weten :) heb dit dus ook eens meegemaakt. Waren heel goedkope CD's (Prostore)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 00:32 schreef Ids het volgende:
Mischien met clone cd de image op harde schijf zetten, en vervolgens met iso buster of win image, de ccd img extracten. Mischien dat dit soelaas biedt.
Ik schreef reeds: Clone CD werkt wel maar dan? Ik heb mijn "slechte" CD op de HD gezet en hiervan een andere CD gemaakt. Die CD is ook niet te lezen. Hij start op als een audio-CD, er staat 1 cda track op, en dan???? Kent er iemand die iets (de data's er uit halen) met deze CD of image-file kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 00:36 schreef sarcast het volgende:
met wat voor cdrom speler bekijk je die cd ?

branders lezen het beste,.. 2 lasers ofzo .. weet verhaal niet meer, weet alleen dat fikkers beter (beschadigde) cd's kunnen lezen dan normale cd-rom drives.
Ik schreef reeds: Ik heb al verschillende CD-rom lezers geprobeerd om de CD te lezen, ook de schrijver van die CD.
Op woensdag 15 mei 2002 00:36 schreef sarcast het volgende:grote kans btw, dat je een slecht/goedkoop cdr merk hebt genomen, die dingen gaan dood na een jaartje.
had ik ook met een bepaald merk, ben naam alleen ff kwijt.
Waarschijnlijk een slechte. Hij heeft zo'n 2 jaar gewerkt ofzo (iets minder denk ik)...

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 00:14

Ids

Op woensdag 15 mei 2002 03:01 schreef Tofke_H het volgende:

[..]

Ik schreef reeds: Clone CD werkt wel maar dan? Ik heb mijn "slechte" CD op de HD gezet en hiervan een andere CD gemaakt. Die CD is ook niet te lezen. Hij start op als een audio-CD, er staat 1 cda track op, en dan???? Kent er iemand die iets (de data's er uit halen) met deze CD of image-file kan doen.
Wat ik bedoel, is de image rechtstreeks vanaf harde schijf bewerken met een programma zoals win image of iso buster, dus de image niet opnieuw op een cd gaan branden.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 20:37 schreef Ids het volgende:

[..]

Wat ik bedoel, is de image rechtstreeks vanaf harde schijf bewerken met een programma zoals win image of iso buster, dus de image niet opnieuw op een cd gaan branden.
hey,dat zou cool zijn... We zullen het eens proberen.. Al ben ik bang dat de index gewoon beschadigd is. Mijn verontschuldiging dat ik je reply verkeerd begreep.

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Ken die onzin van .cda files ook.
Verwijder je cdspeler in apparaatbeheer en installeer je brandprogjes opnieuw. Mij heeft het een keer geholpen.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Pagina: 1