Hey ppl,
Ik draai een servertje waarop ik WinRoute Lite draai om het internet te delen tussen drie (andere) PC's. Het internet delen werkt allemaal prima, het volgende echter niet: de server lijkt te 'verdwijnen' uit de workgroup na een paar dagen. Ik krijg vanuit de server dan de andere PC's niet meer te zien en vanuit de andere PC's zie ik de server niet meer. De andere PC's zien elkaar nog wel gewoon. Het vreemde is dat dit pas gebeurt als de server al een tijdje (paar dagen) aanstaat
. De exacte tijd weet ik niet, ik weet ook niet of dat telkens precies hetzelfde is. Het enige wat ik nu als oplossing heb gevonden is het rebooten van de server, dan is alles weer (voorlopig) ok. Zoals de meeste wel begrijpen is het juist leuk om een zo lang mogelijke uptime te halen met bv je servertje en met telkens ong. twee dagen kom ik niet ver
. Iemand dit vaker gezien en/of iemand die een oplossing heeft? Met de search heb ik niet echt iets kunnen vinden.
Voor de duidelijkheid ff een korte uitleg over hoe het (simpele) netwerkje in elkaar zit: server heeft 3 NIC's, 1 voor Chello, 1 voor LAN en 1 voor XBox (online Halo
). Aan de LAN kaart hangt een 100Mbit hubje, de andere PC's hangen aan deze hub. Server is een PII 350, P2B, draait Win2K Pro. Andere PC's draaien Win2K Pro en WinXP Pro. Verder gebruik ik WinRoute Lite 4.2.1 voor Internet sharing en ZoneAlarm 3.0.118 als Firewall.
Thnx alvast!
Ow ik wist niet zeker of ik het hier moest plaatsen of in WOS, als het hier verkeerd staat merk ik dat vanzelf
.
Ik draai een servertje waarop ik WinRoute Lite draai om het internet te delen tussen drie (andere) PC's. Het internet delen werkt allemaal prima, het volgende echter niet: de server lijkt te 'verdwijnen' uit de workgroup na een paar dagen. Ik krijg vanuit de server dan de andere PC's niet meer te zien en vanuit de andere PC's zie ik de server niet meer. De andere PC's zien elkaar nog wel gewoon. Het vreemde is dat dit pas gebeurt als de server al een tijdje (paar dagen) aanstaat
Voor de duidelijkheid ff een korte uitleg over hoe het (simpele) netwerkje in elkaar zit: server heeft 3 NIC's, 1 voor Chello, 1 voor LAN en 1 voor XBox (online Halo
Thnx alvast!
Ow ik wist niet zeker of ik het hier moest plaatsen of in WOS, als het hier verkeerd staat merk ik dat vanzelf