hetzelfde ip adres???

Pagina: 1
Acties:

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
is het mogelijk om een dynamic ip te hebben en dat iemand anders hetzelfde ip heeft, maar wat andes doet?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nee, stel je maar eens voor dat je een nummer op de telefoon draait, maar dat er bij 2 mensen (die hetzelfde nummer hebben) de telefoon gaat.. hoe weet je wie aan moet nemen? Gaat dus nie ;)

Aanvulling: Als je in een LAN zit, en je hebt 2 pc's die hetzelfde IP hebben, dan krijg je ook altijd een melding dat er een IP confict is..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Utopist
hm thanx

• Utopist
dus hoe noem je deze info dan? (doorhalen wat niet van toepassing is) klopt/klopt niet

"een dynamisch ip adres wil zeggen dat je de ip adressen gebruikt van de provider zelf zij hebben een x aantal ip adressen gereserveerd en als gebruiker mag jij ze gebruiken.
dus bij elke bewerking die ik doe online veranderd mijn ip adres in principe

een statisch ip adres wil zeggen het ip adres dat ik NU heb heb ik voor altijd en eeuwig (of todat de provider haar backbone breekt)"

"voor bepaalde bewerkingen (homepages bezoeken, irc of mailen) word een bepaalde reeks gebruikt (die is niet zo groot)

Het is zelfs mogelijk om hetzelfde ip adres tehebben zolag ze maar iets verschillends doen."

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Internet Protocol Adres: Elke rechtstreeks op internet aangesloten computer heeft een uniek herkenningsnummer, het IP-adres. Dit adres heeft een grootte van 32-bits; dit is een reeks van 4 keer een getal tussen 0 en 255 (bijvoorbeeld 204.71.202.160). Omdat deze combinatie van getallen binnenkort raakt uitgeput, is er een nieuwe versie in ontwikkeling, ook wel IPng (IP Next Generation) genoemd. Dit 128 bits adres biedt enorm veel verschillende combinaties. Ter verduidelijking hiervan het volgende voorbeeld: Bij IPng is het mogelijk op elke vierkante meter van onze gehele aarde 665.570.793.348.866.943.898.599 verschillende IP-adressen toe te wijzen.
Bron

/edit:
Op woensdag 15 mei 2002 00:04 schreef -Utopist- het volgende:
dus hoe noem je deze info dan? (doorhalen wat niet van toepassing is) klopt/klopt niet

"een dynamisch ip adres wil zeggen dat je de ip adressen gebruikt van de provider zelf zij hebben een x aantal ip adressen gereserveerd en als gebruiker mag jij ze gebruiken.
Nee, als jij een telefoon abonnementje gebruikt voor je internet, dan bel je in bij je provider (bijv. Het Net). Je krijgt dan van je provider een IP-adres uit de range die zij van RIPE toegewezen hebben gekregen. Bijvoorbeeld 213.138.23.122 . Ga je offline, dan komt dat IP-adres weer vrij, en kan een ander dat adres gebruiken.
een statisch ip adres wil zeggen het ip adres dat ik NU heb heb ik voor altijd en eeuwig (of todat de provider haar backbone breekt)"
Ik heb zelf kabel internet (Chello). Ik heb nu al sinds oktober vorig jaar hetzelfde IP-adres. Namelijk 62.163.xx.xx . Dit omdat ik toch 24 uur per dag online kan zijn, en een ander dat adres niet kan gebruiken. :)
"voor bepaalde bewerkingen (homepages bezoeken, irc of mailen) word een bepaalde reeks gebruikt (die is niet zo groot)

Het is zelfs mogelijk om hetzelfde ip adres tehebben zolag ze maar iets verschillends doen."
Erhm? :?

Klopt niet. :) Correct me if I'm wrong. :P

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
ok
Fout
Gedeeltelijk goed

Fout

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

dus bij elke bewerking die ik doe online veranderd mijn ip adres in principe klopt/klopt niet

* Mangoworks2002 aangezien je zolang je inbelt met je modem en niet nog een keer inbelt, maar dan eerst meot uitloggen zul je een ander adres krijgen. Niet bij elke bewerking krijg je een ander adres. De extensie (port nummer)kan wel veranderen.

een statisch ip adres wil zeggen het ip adres dat ik NU heb heb ik voor altijd en eeuwig (of todat de provider haar backbone breekt)"klopt/klopt niet

* Mangoworks2002 je kan ook een requst aan je provider geven dat je een ander ip wilt. Bijv Euronet is daar niet al te moeilijk in

"voor bepaalde bewerkingen (homepages bezoeken, irc of mailen) word een bepaalde reeks gebruikt (die is niet zo groot)klopt/klopt niet

Het is zelfs mogelijk om hetzelfde ip adres tehebben zolag ze maar iets verschillends doen."klopt/klopt niet

* Mangoworks2002 klopt dus niet, zie 1
DIT IS TROUWENS MIJN 150 post!!! daar moet op gedronken worden, waar is de bubbeltjeswijn? :7

• blackd
  • Niet online
Je mag er 1 gebruiken, en die raak je weer kwijt als je disconnect.

• JvdW
  • Laatst online: 11-08 21:40
Op woensdag 15 mei 2002 00:12 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

DIT IS TROUWENS MIJN 150 post!!! daar moet op gedronken worden, waar is de bubbeltjeswijn? :7
Maar je mag nog niet in de HK :D

• Utopist
ehuh, maar zou het mogelijk zijn om op een forum (Yabb) onder een ander ip te posten? zo ja, ook als er een member online is met DAT ip adres?

het ip was er een van planet internet en u is het een ander, : het begon met: 208.255.

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Op woensdag 15 mei 2002 00:17 schreef Westereinder het volgende:

[..]

Maar je mag nog niet in de HK :D
offtopic:
i know, komt nog wel... I'll be back ;) heb dus al een objective gehaald

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 00:19 schreef -Utopist- het volgende:
ehuh, maar zou het mogelijk zijn om op een forum (Yabb) onder een ander ip te posten? zo ja, ook als er een member online is met DAT ip adres?

het ip was er een van planet internet en u is het een ander, : het begon met: 208.255.
Nee want jij kan je IP adres zelf niet wijzigen, althans niet in een door jou zelf gedefinieerd IP adres, alleen door het reconnecten krijg je bij sommige providers een ander IP adres.

Wat wil je nou precies doen? :?

• Utopist
nou er is iemand met een forum van een vriend van mij aan het klote, alle ip adress van gebruikers aan het wijzigen, dus op dat forum heb ik nu een planet internet adres, terwijl ik met @home surf

en dat ip is hetzelfde als die vriend van mij net had, dus: erg vreemd, (ik neem zijn ip over van een provider waar ik niet bijzit)

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 00:26 schreef -Utopist- het volgende:
nou er is iemand met een forum van een vriend van mij aan het klote, alle ip adress van gebruikers aan het wijzigen, dus op dat forum heb ik nu een planet internet adres, terwijl ik met @home surf

en dat ip is hetzelfde als die vriend van mij net had, dus: erg vreemd, (ik neem zijn ip over van een provider waar ik niet bijzit)
Dus er zit een forum beheerder jouw IP-adres te wijzigen? Dat bestaat niet. Jouw IP-adres krijg je van je provider, en kan je zelf niet eens wijzigen, laat staan een ander.

Of hij is wel erg 1337 :P

• Utopist
hij is een vriend van me en meteen de admin in idd erg erg 1337

maar ik had opeen zijn ip en hij had opeens een opvolgend nummer (ipv .196 .197 ) op dat forum....

erg vreemd

• Utopist
nou ja, het is nog niet opgelost, maar is erg dubeus, en we komen er nog wel achter, maar goed, deze kan dus dicht :)

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
zeg dat dan van af het begin ....

heb hij gewoon op dat forum zelf gedaan ....

kijk maar eens met winipcfg of ipconfig jou ip zal echt nog gewoon die van @hoem zijn ... anders kan je niet meer surfen.
Pagina: 1