Toon posts:

[ASP] java Vector() in ASP is???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel ervaring in java programmeren, eigenlijk ik doe niets anders dan in java zitten schrijven elke werkdag. En laatste tijd heb ik toch interesse in ASP programmeertaal (kennis uitbreiding),
het probleem is:
in java is het bekend een term/class Vector. hiermee is een soort collectie kunnen opgeslagen worden. dus als je meerdere resultset hebt gekregen van je query, in java wordt dit dan in Vector opgeslagen of soms in hashtable. maar goed.
mijn vraag is, is het bij ASP mogelijk (tuurlijk wel) om een collectie van je resultset (de waarde van je query) opslaan, zo ja hoe?? heb je enig idee??

stel ik heb een query:
SELECT NAAM, ACHTERNAAM FROM SCHEMA.GEBRUIKER WHERE NAAM LIKE '%piet%'

vanuit bovenstaande query heb ik 2 resultset:
waarde1: piet bla
waarde2: pieter blabla
vraag voorbeeld:
hoe kan ik waarde1 + waarde2 collecteren in ASP (als 2 apparte opbject, de collectie zelf is natuurlijk 1 object) als in java zoals Vector() functioneren??

alvorens dank,
Rizky Wahyudi.
:)

Verwijderd

Ik snap de vraag niet helemaal volgens mij...

maar moet je niet gewoon het 'resultaat' wat je terugkrijgt na het uitvoeren van de query in een recordset proppen? :?

Verwijderd

ik heb hier op msdn wat gevonden, misschien heb je d'r wat aan. Anders moet je zelf nog maar even verder zoeken op msdn.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je kan of met een Dictionary object of met een array werken. :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

Ik weet niet wat je met een Vector allemaal kunt, maar het Dictionary object is in vbscript waarschijnlijk wat je zoekt. Alleen snap ik het (ook) niet helemaal, een query voer je uit en het resultaat krijg je in een recordset, wat een collection van record objecten is.

Exact expert nodig?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

In VB en VBS heb je ook een Collection object, dat lijkt best veel op een geindexeerde vector (alleen zijn de indexes dan strings). Een Dictionary object doet geloof ik hetzelfde, maar aangezien het anders heet zal er vast wel verschil in zitten.

Het nadeel van collections is alleen wel dat ze vreselijk traag worden vanaf een paar duizend items.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 15 mei 2002 07:48 schreef Gerco het volgende:
In VB en VBS heb je ook een Collection object, dat lijkt best veel op een geindexeerde vector (alleen zijn de indexes dan strings). Een Dictionary object doet geloof ik hetzelfde, maar aangezien het anders heet zal er vast wel verschil in zitten.
Ook in VBS?
Het enigste verschil wat ik zo heb gezien tijdens het gebruik is dat een Dictionary ook een Exists method heeft en een collection niet.

Exact expert nodig?

Pagina: 1