Firewall-1 Hacken (legaal !! gaat om een game)

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Hi !

Binnenkort hebben we voor stelletje collega's die een Firewall 1 training hebben gehad een soort van Game, ze moeten een firewall inrichten gebaseerd op Windows 2000 server met Firewall 1 v4.1 en zorgen dathij goed dicht zit terwijl er toch het e.e.a. aan gewenst verkeer doorheen kan.

Nou ben ik 1 van de personen die gevraagd is om de firewall te hacken. Helaas ben ik hier niet echt een goeroe in, maar ik was er toch al daar ik de hele lan/wan omgeving opgezet heb en draaiend moet houden.

Dus mijn vraag aan jullie, de goeroe's ! Help me out !

tips, truuks, hints, tools, links wat je hebt.. Alles is welkom.. Ik heb de beschikking over zowel een linux als een Windhoos based doos dus alles kan..

IP Rocks

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 23:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Gaan ze gewoon alle porten dichtgooien.. Bikkel als je er dan nog doorheen kan komen ;)

http://www.xbmcfreak.nl/

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 13:29
Op dinsdag 14 mei 2002 22:52 schreef Erhnam het volgende:
Gewoon alle porten dichtgooien.. Bikkels als ze er dan doorheen komen ;)
Hij moet erdoorheen komen :)

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 23:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Op dinsdag 14 mei 2002 22:52 schreef ]-[Skinlab]-[ het volgende:

[..]

Hij moet erdoorheen komen :)
Kep um al aangepast :)

http://www.xbmcfreak.nl/

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

voor tools en wat tutorials lijkt astalavista mij wel een goed begin.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:16

admiral866

The King Personality Disorder

hacking exposed is wel een leuk boekje maybe :)

Verwijderd

Dug Song heeft in 2000 een report geschreven over de zwakheden van FW-1. Zie: http://www.wittys.com/fw-1/Blackhat-8.pdf

Er zijn een hoop meer soortgelijke artikelen over FW-1. De statefull tabel en packet reassembly schijnt niet helemaal foutloos te zijn op de FW-1. Of dit in de huidige versies nog steeds zo is weet ik niet zeker.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
TIP HACKER:
poortscannertje... altijd handig... kun je zien wat open staat en waar je kan beginnen

TIP BEHEERDER:
PATCH ALLES... een niet gepatchete (laat... moe.. pissed of van school) Win2k bak is veel makkelijk te Hacken naar het scijnt

Verwijderd

Gebruik maken van exploits is meestal de beste manier...

De firewall laat dus wel enkele zaken door, als er bijvoorbeeld een IIS server draait en poort 80 op die firewall is open dan kan je (als de IIS niet ge-patched is) gebruik maken van bijvoorbeeld de Traversal bug om via IIS alles op de schijf van de IIS server te lezen (ala Code Red2).

Tevens moet je een goede en snelle portscanner hebben zodat je open poorten en services kan vinden.

Tevens is het boek Hacking Exposed (zoals hierboven aangegeven) erg goed, hier staan zo'n beetje alle exploits en hacks van de afgelopen jaren in voor vele programma's en OS'en.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als je een goede firewall beheerder bent, moet je ook goed kunnen hacken.

Je moet namelijk al minimaal de basis weten, waarop verschillende types hacks gebaseerd zijn. Dit is de enigste manier om erachter te komen. Zelf hacken.

Je kan IRL toch ook geen gebouw bewaken, als je niet weet wat voor wapens er bij een aanval gebruikt gaan worden...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tja, hoe legaal je zelf ook vind dat het is, is dit toch niet de bedoeling van het forum. Iedereen kan wat dat betreft wel een mooi verhaaltje verzinnen waarom het wel legaal is, de daadwerkelijke motivatie kunnen we niet achterhalen.

Bovendien: als het écht voor een training van het een of ander is, is dit huiswerkhulp, en daar doen we niet aan op het forum. Bovendien: daar leer je toch helemaal niets van? ;) :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.