Ik ben bezig wat te knutselen in access en nu kom ik het volgende probleem tegen. Ik het 1 einddatum en twee verschillende begindata (de twee begindata staan in twee verschillende tabellen). Wat ik nu wil is dat de hoogste begindatum wordt afgetrokken van de einddatum. Het verschil moet uiteindelijk in maanden worden weergegeven.
Ik weet dat je met de functie DateDiff twee verschillende data van elkaar kunt aftrekken. Ik heb nu het volgende:
DateDiff("m";[Monitor]![Datum ingebruikname];[Forms]!
[Schakelbord]![Invoeren_Periode]![einddatum])-DateDiff("m";
[Monitor]![Datum ingebruikname];[Forms]![Schakelbord]!
[Invoeren_Periode]![begindatum])
Zoals het hierboven staat werkt het alleen maar als de juiste begindatum het hoogst is, is de andere een keer hoger dan kloptie niet meer.
Wie weet hoe ik er ook nog voor kan zorgen dat dattie de hoogste begindatum pakt. Het geheel moet binnen een query worden ondergebracht.
Iemand tips, alvast bedankt!
Ik weet dat je met de functie DateDiff twee verschillende data van elkaar kunt aftrekken. Ik heb nu het volgende:
DateDiff("m";[Monitor]![Datum ingebruikname];[Forms]!
[Schakelbord]![Invoeren_Periode]![einddatum])-DateDiff("m";
[Monitor]![Datum ingebruikname];[Forms]![Schakelbord]!
[Invoeren_Periode]![begindatum])
Zoals het hierboven staat werkt het alleen maar als de juiste begindatum het hoogst is, is de andere een keer hoger dan kloptie niet meer.
Wie weet hoe ik er ook nog voor kan zorgen dat dattie de hoogste begindatum pakt. Het geheel moet binnen een query worden ondergebracht.
Iemand tips, alvast bedankt!
Ik verveel me nooit!!