Ik schrok me rot na BIOS update; beeld bleef zwart

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 16:17
Ik had hier al een half berichtje getypt op me'n tweede systeem waarin ik met spoed hulp vroeg voor mijn Bios die dood leek na een flash & update. Door mijn hardware in dat bericht op te sommen kwam ik zelf achter de oorzaak van mijn probleem maar ik wilde het toch even met jullie delen.
Ik flashte namelijk mijn Bios en daarna bleef mijn beeld pik zwart. Het eerste wat je in zo'n geval na een Bios flash doet is duidelijk, je raakt gigantisch in paniek (ik wel iig) Na wat zaken geprobeerd te hebben dat toch maar Tweakers.net om suggesties vragen. Toen drong het tot me door dat ik twee grafische kaarten heb, en maar 1 monitor aangesloten... Door de flash was mijn bios van AGP naar PCI geschakeld, Probleem opgelost. Nu vraag ik me af of jullie ook wel eens hebben meegemaakt dat een stuk waardevolle hardware op slag scheinbaar dood is gegaan, voel je dan ook de adrenaline door je adertjes suizen en voel je je dan ook een enorme l*l omdat jij zo nodig iets wat perfect werkte weer moest aanpassen en voel je je nog dommer als blijkt dat de oplossing zo ontzettend voor de hand lag?

Kortom, neem mij het gevoel dat ik de enige ben die zich dood schrikt om niks af en post je eigen ervaringen :Y)

at your service

Verwijderd

Ik ken dat maar al te goed B-)

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 22:39 schreef naadnek het volgende:
Ik ken dat maar al te goed B-)
I second that :Y)

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hier kan ik me zo enorm in inleven he !!!!!!!!!!!

Ik had mij Geforce2 MX een keer veel te hoog gezet (memory op 250 :D :P :) ) en hij deed het !! Dacht ik dan .... na een tijdje kreeg ik heel veel artifacts en crap en werd erger en erger. Dus ik snel op esc. duwen in 3Dmark2001 en hij ging eruit.

Ik denken "weg videoapplicatie, dus weg rotzooi" ... nope de rotzooi bleef --> ik werd gek. Ik rebooten en nog steeds strepen en vage vlekjes/puntjes op mijn beeld |:(

Ik dus super bang dat ik mijn Asus Geforce2 MX (die was toen ik hem kocht serieus 300 guldens !!!!! ) naar zijn grootje was ...

Liet ik hem een dagje uitstaan en toen deed hij het weer, was gewoon enorm overhit |:( ... maar OMG wat was ik toen scared en ja -->

'The adreneline was surely pumping as hell' :D

De meeste mensen deugen!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
jup :) me 2.

[topic=489948] in dit topic vraag ik om een bios pw... maar ik was zelf al aan het klooien gegaan. Start ie niet meer! :( (nog steeds niet fixed btw ;()

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 22:36 schreef The_Butler het volgende:
Ik had hier al een half berichtje getypt op me'n tweede systeem waarin ik met spoed hulp vroeg voor mijn Bios die dood leek na een flash & update. Door mijn hardware in dat bericht op te sommen kwam ik zelf achter de oorzaak van mijn probleem maar ik wilde het toch even met jullie delen.
Ik flashte namelijk mijn Bios en daarna bleef mijn beeld pik zwart. Het eerste wat je in zo'n geval na een Bios flash doet is duidelijk, je raakt gigantisch in paniek (ik wel iig) Na wat zaken geprobeerd te hebben dat toch maar Tweakers.net om suggesties vragen. Toen drong het tot me door dat ik twee grafische kaarten heb, en maar 1 monitor aangesloten... Door de flash was mijn bios van AGP naar PCI geschakeld, Probleem opgelost. Nu vraag ik me af of jullie ook wel eens hebben meegemaakt dat een stuk waardevolle hardware op slag scheinbaar dood is gegaan, voel je dan ook de adrenaline door je adertjes suizen en voel je je dan ook een enorme l*l omdat jij zo nodig iets wat perfect werkte weer moest aanpassen en voel je je nog dommer als blijkt dat de oplossing zo ontzettend voor de hand lag?

Kortom, neem mij het gevoel dat ik de enige ben die zich dood schrikt om niks af en post je eigen ervaringen :Y)
precies utzelfde gehad :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op dinsdag 14 mei 2002 22:40 schreef Oracle het volgende:

[..]

I second that :Y)
me 3

na updaten van mijn KR7a met een gemodde bios. Gelukkig was alles wel ok :P

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Ja, ik heb een keer aan een vriend laten zien hoe Partition Magic werkte, dus meteen ff een partitie aangemaakt, hele systeem volledig gecrashed :(. M'n ouders meteen pissed off :+. En ik heb nog een keer ons adsl modem opnieuw geflashed, en daarna deed ie het niet meer :(. Ik zwaar in de stress, bleek dat het telefoon kabeltje er niet helemaal goed inzat |:(.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op dinsdag 14 mei 2002 22:44 schreef silentsnow het volgende:

[..]

me 3

na updaten van mijn KR7a met een gemodde bios. Gelukkig was alles wel ok :P
Dat gevoel ken ik inderdaad ook, een aantal Nokia 3310's achter elkaar geflasht, de laatste per ongeluk verkeerde adressering aangegeven, waardoor ik ook in de EEPROM zat te shitten, DOEI 3310, toen eigenlijk alleen nog maar verder verneukt.

Toen een paar maandjes laten rusten, en na eventjes goed nadenken in 5 minuten weer gefixt :Y)

Tja, was toen toch zo'n € 100 (inkoop)

20*350ZO45°

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Laatst bij de pc van m'n vriendin een verkeerde bios flash gedaan.
Voor m'n gevoel supergoed gekeken of ik de goede bin file had, en toch (achteraf gezien) de verkeerde gedownload |:(
PC was niet meer te starten.
Uiteindelijk de chip moeten laten flashen door flashbios.org
Waar ik het meeste van baalde, was dat het om de pc van een ander gaat. Zit die met de problemen terwijl ik de fout maak.
I hate that! Dan liever m'n eigen pc verkloten...

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
ik met windows 2k installeren. In bios stata boot from AGP.
Goed windows erop installatie voltooid, reboot. Dan zie je het win 2k opstartscherm; balkje vol maar er gebeurd nix. num lock werk nog. Damn nog een keer en nog een keer geinstalleerd. Ff mijn tweede monitor aangezet. En het w2k inlogscherm. W2K vind mijn tnt2 m64 wel, maar een radeon aiw niet. Proleem opgelost

if broken it is, fix it you should

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:18

we_are_borg

You will Comply

Yep hier mee gemaakt met een bios upgrade van een Abit KT7A. Bios geflashed niets aan de hand kan gewoon de bios in alles goed gezet herstart de computer staat er gelijk voor mijn neus "insert boot disk" dit is nog voor de geheugen telling. Gelukkig had ik mijn oude bios op disk gezet dus ik kon terug naar mijn oude bios. Na het terug zetten was alles weer goed. Weer geflashed alles werk goed bios in en weer het zelfde. Na 4 keer proberen lag het aan de processor instelling die was niet goed aan gegeven.
Nu draait alles gelukkig weer zoals het hoort behalve me Asus kaart die kan ik niet flashen, als ik dat probeert zegt de flash programma ongeldigekaart en dit gebeurd met elk flash programma van die reeks.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Ik met m'n K7S5A. Na een bios flash, crashed me PC als ik voordat ik een keer gesaved heb ga kutten in het bios bij powermanagement. Standaard! Oh en hij wil niet meer met m'n Intel PXE nic ... en da's balen.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik heb een keer gehad dat het flashen van mijn GeForce DDR misging... de hele kaart deed NIKS! Schrok me te pleuris. Nadat me hart een tijdje had stilgestaan had ik er een extra kaart (simpele PCI videokaart) en konnum toch nog werkende krijgen :)

Verwijderd

Ok, mn eerste echte OC systeem.. KR7A-raid aangeschaft, XP1600+ etc etc.. Lekker oc'en natuurlijk!! Op een gegeven moment proc op z'n eind, maar ik begon het net leuk te vinden. Een vmod dus!
Vmod echt perfect uitgevoerd--> pc opstarten--> niets meer..

AAAAAHHHHH!! 600 pieken naar de maan! (ja, was een duur bordje. Was 1 van de eerste die em had)

Bleek achteraf een bios reset (met kabel erin ipv eruit) het te doen.. Pfieuw! Was wel ff stressen..

• The_Butler
Heb ik aan een kant nog geluk dat dit voorvalletje thuis gebeurde. Als je bij een bedrijf werkt als systeem beheer en je ziet je mail server na een reboot niet meer opstarten dan zou ik al snel geneigd zijn me'n autosleuteltjes te pakken en zo nonchelant mogelijk het parkeerterein op te wandelen ;)

at your service

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik ken het gevoel ook, ik had de 386 van m'n ouders eens gesloopt, toen was ik 12, jezus wat was ik bang

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ken t maar al te goed..

leuk ik koop dus een alpha 8045. maar eerst ff de andere koeler eraf halen, dus ik heel voorzichtig bezig maar dat k*t ding wouw niet eraf (klipje was al los) dus ik trek in een keer en KRAK hoor ik, ik kijk naar de core (Thunderbird) en ja hoor bij een zijkant zijn stukjes afgebroken. snel de nieuwe koeler erop, starten en hij deed nog niks een paar keer met het koelblok bewogen en een paar keer gereset en tada hij deed t weer (veel adrenaline op dat moment).

wat was nu gebeurd: die goedkope koelpaste was vastgebrand aan de core (mn fan was een keer stuk gegaan maar dat is weer een ander verhaal)

maarja hij doet t nog steeds op dit moment

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja hier. Ik kon daarna ook gelijk mijn K7S5A EEprommetje weer terug naar de winkel brengen... :( Voor de rest:
ik draai al mee vanaf het 386 tijdperk, dus ik heb al wat stress-shit meegemaakt. :Y)

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Op dinsdag 14 mei 2002 22:56 schreef The_Butler het volgende:
Heb ik aan een kant nog geluk dat dit voorvalletje thuis gebeurde. Als je bij een bedrijf werkt als systeem beheer en je ziet je mail server na een reboot niet meer opstarten dan zou ik al snel geneigd zijn me'n autosleuteltjes te pakken en zo nonchelant mogelijk het parkeerterein op te wandelen ;)
heb ik 3 tips voor je:

deny, deny, deny ;)

• The_Butler
hehe, ff snel logjes aanpassen en beweren dat je die dag helemaal niet op de zaak was, en al helemaaaal niet in de server ruimte >:)

at your service

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Ik had het pas nog.
Ongeveer 110GB aan data (2x 60GB in RAID-0).
Doet m'n HD ineens TIK, TIK, TIK.
comp super traag... en daarna meldingen dat niet meer van de partitie gelezen kon worden |:(

Maar achteraf niks aan de hand.. HD's werken nog gewoon zonder getik.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik ben altijd blij als ik iets verneuk, kan ik weer wat nieuws kopen :) :) :) :)

Alleen verneuk ik bijna nooit wat, ook niet schijnverneuken :+

Ik probeer al een half jaar me mobo kapot te krijgen, en dan niet door bruut geweld.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Ja hoor. wel eens een heel systeem gekocht kom ik thuis druk ik op de aan knop. Gebeurt er niks :(.
Alleen kwam ik er al vrij snel achter dat men vergeten was de aan/uitknop aan te sluiten.. Nu loopt ie al 3 jaar als een zonnetje.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Alsof je de situatie een halve week geleden perfect beschreef en idd ik denk dan echt bij mezelf van @#!@*#%!*@#^(*!@#^!^# WAT BEN IK EEN @!#^!&*@^#!(@*&!@# HET LIEP TOCH ALLEMAAL STRAK EN GOED WAAROM DAN EEN @#!^@&!^@#& JEZUS VIEZE VUILE #U@$(*@&#$(@#.

Dat heb ik dan welles jah :) Maar dan komt het uiteindelijk wel weer goed (afkloppen) :)

Verwijderd

In het prille begin toen ik voor het eerst begon te experimenteren met het overclocken van een cpu (celly 466), ging ik dus kijken tot hoever ie kon. Ik had gelezen dat ie 525 aan kon en soms zelfs 550. Dus ik die 550 proberen. Nou, hij ging in een klap uit. Dus ik begon em al te knijpen. Aan knop weer ingedrukt, pats! weer uit. Telkens na 5 seconden ging ie uit. Dan begin je pas echt te zweten, want voor je het weet is je processor naar de klote. Dus ik snel zoeken naar het boekje van m'n moederbord en flink doorbladeren. Toen gevonden dat je met een toetsencombinatie de kloksnelheid kon resetten tijdens het opstarten, en het werkte! Daarna gewoon weer teruggezet naar 466 ;).

Ook nog een keer gehad dat ik m'n aanknop aandeed en er van alles ging knetteren in m'n bak. Vervolgens alle lampjes uit. Ik dacht eerst dat de moederbord kortsluiting had gemaakt, maar het bleek (gelukkig) de voeding te zijn. Nieuwe voeding erin (die oude zat onder een dikke laag stof wat dus een hoop verklaarde) en hij draait nog steeds als een zonnetje. :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jaar geleden ofzo probeerde ik of mn K6-500 het ook deed zonder cpu fan (dus alleen met een groot koelblok).. hij startte gewoon op enzo dus ik een koe }:O aanzetten en goed naar het temp. metertje kijken.. steeg tot 45 graden ofzo en ineens een BSOD !! Dus ik meteen stroom eraf en even laten afkoelen.. daarna deed ie het wel weer gewoon (en stabiel) :) Was wel ff schrikken...

En nog wat langer geleden met diezelfde PC probeerde ik een casefan aan te sluiten terwijl de PC aan stond.. toen maakte ik per ongeluk kortsluiting en gaf win2k een BSOD.. snel opnieuw opgestart en gelukkig startte die weer gewoon op..

Wat later las ik op GoT dat je een fan stiller kon krijgen door hem op 7V te laten draaien (fan aansluiten op +12 en +5 oid). Dus ik dat gedaan, met de PC natuurlijk uit dit keer :Y) Maar toen ik hem aanzette ging de voeding even draaien en hoorde ik een soort klik -> pc ging uit (AT voeding btw).. snel die fan losgekoppelt en pc weer aan gezet, maar er gebeurde niks :? :? Dacht echt ff dat ik hem helemaal gesloopt had.. toen heb ik even gewacht en ging ie opeens (gelukkig) wel weer aan..

achja.. van je fouten leer je :+

Verwijderd

Een paar dagen geleden met de computer van een kennis... :(

Hij had een kapotte 128 mb geheugenchip erin, want er werd maar 96 mb herkend. Dus ik die kast opengeschroefd, en de chip vervangen door een andere. Er zat daar meer stof in dan er in een middeleeuws graf ligt. We hebben het hele ding uitgezuigd (met een stofzuiger, uiteraard.) Maar toch, achteraf na alle voorzorgsmaatregelen: knetter, knetter... klote, statische lading. :( Ik heb mijn kennis dat gezegd. Komt waarschijnlijk door het stof. We hebben het ding met een ijzeren stang met de verwarming verbonden, zowel aan de kast en voeding. Geen geknetter meer, mooi.

Hij steekt hem in de stroom, en hij hoefde niet eens op de aan-uit knop te drukken. Meteen: PANG, BAF, BWAP!! Rook... blijkbaak voeding naar de knoppen. :( Hij zat er niet zo mee, want hij wilde net zijn pc opwaarderen en het oude spul weggooien. Daarvan heb ik die p3-550, die ik op de Gygabyte GA6BA wil proberen. :P Als het lukt, mag ik de proc hebben, indien niet, dan gaat hij hem slopen; hij vindt dat hij al genoeg problemen met dit systeem heeft gehad. (Wazig Slot 1 bord trouwens... 3x pci, 3x isa, chipset zonder kentekens of nummers.)

Ik DENK dat alleen de voeding stuk is, maar ik weet nog steeds niet hoe dat kan, zonder dat er stroom op is gezet. :?

• The_Butler
Dat kan mischien komen door de statische lading komen die een stofzuiger kan opwekken...

Doet me denken aan een ander stofzuiger verhaal, ik had een klasgenoot die een aantal jaren terug zijn 486 bord schoonmaakte met een stofzuiger, alleen had die henk al zijn jumpers ook opgezogen |:(

En dat was nog zo'n ouderwets bord met rijen vol jumpers, tot de dag van vandaag weet ik nogsteeds niet of dat systeem ooit nog gedraaid heeft.

at your service

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 00:34 schreef The_Butler het volgende:
Dat kan mischien komen door de statische lading komen die een stofzuiger kan opwekken...

Doet me denken aan een ander stofzuiger verhaal, ik had een klasgenoot die een aantal jaren terug zijn 486 bors schoonmaakte met een stofzuiger, alleen had die henk al zijn jumpers ook opgezogen |:(

En dat was nog zo'n ouderwets bord met rijen vol jumpers, tot de dag van vandaag weet ik nogsteeds niet of dat systeem ooit nog gedraaid heeft.
Jumpers opgezogen?! LOL! Hehehe!!! Da's de beste die ik ooit gehoord heb! :o :D :P

Verwijderd

Hehe, ik had een keer mijn pas nieuwe computer (week oud ofzo) met nieuwe monitor aan laten staan en was naar beneden gelopen om eten te halen ofzoiets (comp staat op zolder...)
Roept mijn huisgenoot mij ineens keihard dat ik naar boven moet komen. Enorme brandlucht op zolder, de monitor was uit en mijn huisgenoot had een knal gehoord zei die.
Ik dacht: 'hoppaa, 800 pieken weggegooid' Maar even af laten koelen en weer aangezet en hij deed het gewoon nog. Het zal wel een vliegje of een ander beestje geweest zijn dat ergens te dicht tegenaan heeft gevlogen.

Verwijderd

Enrico(ik dus) heeft er nooit last van....Enricootje is altijd rustig...alle prob's die ik tot nu toe heb gehad zijn opgelost...behalve die ene keer toen me complete moederbord en voeding stuk waren en ik een ontberende,zware, pc loze 2 weken door moest komen...slaap er s'nachts nog steeds slecht van...

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

"ja, had ik ook"
"yeah, klinkt bekend"
"yup, same here"

klinkt als een opsomming
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.