DISCLAIMER:Dit is niet zo zeer een vraag... maar een mededeling/howto... dit om mensen die de search hebben gebruikt met vragen hierover... het idd kunnen vinden...
We hebben bij mij op het werk iets heel leuks gebakken... Je eigen hot-swappable IDE schijf... zonder hele dure kaarten e.d.
(Prijs onderdelen circa EUR 125,00)
Men neme:
• Drukknop (4 polig)
• SCSI-IDE Bridge (IDE HD op SCSI-kaart)

SCSI-to-IDE kaartjes
• wat kabeltjes...
• 5,25 inch bracket (hoeft niet... staat wel netter)

Vervolgens sluit je het zo aan:
op het moment dat je de schakelaar uitschakeld (stroom er-af dus..) verwijderd Windows hem keurig... zodra je de stroom er op zet... ziet Windows keurig een SCSI Device er bij!
En dat zonder je systeem te rebooten
Hoe het onder Linux werkt heb ik helaas nog niet geprobeerd... maar dit wilde ik jullie toch niet onthouden
En spelen maar....
* capedro heeft alleen maar toegevoegd hoe je je HD dus hot-swappable kunt maken
We hebben bij mij op het werk iets heel leuks gebakken... Je eigen hot-swappable IDE schijf... zonder hele dure kaarten e.d.
Men neme:
• Drukknop (4 polig)
• SCSI-IDE Bridge (IDE HD op SCSI-kaart)

SCSI-to-IDE kaartjes
• wat kabeltjes...
• 5,25 inch bracket (hoeft niet... staat wel netter)

Vervolgens sluit je het zo aan:
code:
1
2
3
| +------------+ [----------] | Voeding PC |======[Schakelaar]===== SCSI-IDE Bridge +------------+ [----------]===== IDE Harddisk |
op het moment dat je de schakelaar uitschakeld (stroom er-af dus..) verwijderd Windows hem keurig... zodra je de stroom er op zet... ziet Windows keurig een SCSI Device er bij!
En dat zonder je systeem te rebooten
Hoe het onder Linux werkt heb ik helaas nog niet geprobeerd... maar dit wilde ik jullie toch niet onthouden
En spelen maar....
* capedro heeft alleen maar toegevoegd hoe je je HD dus hot-swappable kunt maken