Toon posts:

Chello & Router ?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een familielid wil graag een router hebben. Nu moet ik dit bij hem thuis instaleren.

Draytek Vigor2200E Router + Firewall + 4p switch 169 euro
Sitecom xDSL/Cable Broadband Router + 4p switch 139 euro

Deze twee zag ik staan. Werken deze op een chello verbinding?

Het is zeker niet toegestaan zo'n router? Het is puur voor geluidsoverlast, omdat de computer in de woonkamer aan moet staan voor mijn neefje als die internet wil. En als ze hem boven aan sluiten moet de computer boven weer aan staan.

Welke raden jullie mij aan? Werkt het wel? Kan Chello zien dat ik er 1 aan heb hangen? Ze zijn echt geen zware gebruikers dus ik denk niet dat chello zo moeilijk doet.

Chello schijnt met een soort mac adres te werken heb ik zo gelezen hier op GoT. Nu schijnt het ook te zijn dat ik deze ik kan stellen? Ik kan nergens vinden of het bij deze mogelijk is.

Zijn er eventueel ook nog andere routers die zeker weten werken en die 1 van jullie mischien zelf heeft of kent?

Graag wat hulp/advies

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ze kunnen het niet 1-2-3 zien.. alles lijkt van 1 adres te komen.. ze zouden er in theorie volgens mij wel achter kunnen komen als je veel ongebruikelijke poortnummers gebruikt.. maar dat kost veel te veel tijd en moeite.. en aangezien je toch niet veel dataverkeer gaat verbruiken zullen ze zich er niet druk om maken..
En als zo'n router een ingebouwde webserver heeft kunnen ze het natuurlijk makkelijk zien door ff te surfen naar je IP adres. Maar die functie zul je wel uit kunnen zetten.

Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat iemand betrapt is en afgesloten vanwege het hebben aangesloten van meerdere PC's.. dus het zal allemaal wel meevallen. Ik heb zelf @home en daar 4PC's op aangesloten via een freesco router.. we verbruiken ook best wat dataverkeer maar ik heb er in de 2 jaar dat we het hebben nog nooit iets over gehoord. (we wonen dan ook in een wijk met weinig @home abonnees -> anderen hebben er geen last van)

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-03 12:31
Zelf heb ik een draytek en die werkt goed met Chello, zelfs met ADSL werkt ie, die sitecom zal ook wel werken met chello ;)

Als ik jou was zou ik voor die Draytek gaan, kan je erg veel instellen, ook het MAC-adres clonen kan, als dat nodig is voor dié verbinding voor Chello

hier de FAQ van de router, daarin staat ook precies hoe Chello ingesteld moet worden :P

Ook brengt Draytek vrij regelmatig nieuwe firmware-updates uit en gaat binnekort UPnP ondersteunt worden, hiermee wordt MSN messenger, Netmeeting en die andere MSN zooi volledig ondersteund 8-)

Een router mag officieel van Chello niet, maar zolang je niet continu loop te leechen, zal je er niks van horen :D

edit: ff wat dingetjes toegevoegd :D
misschien is dit ook wel ff handig om door te lezen [topic=494664/1]

Verwijderd

Sitecom heeft ook Mac Spoofing ( mac adres softwarematig verranderen )... Heb zelf ergggg slechte ervaringen met Sitecom DC 200 @ chello...

Maarjah mischien hebben ze de problemen ( ip adres lock door meerdere ip's op de je acount <-- geen internet meer dus ) bij de nieuwere modellen opgelost ?

Verwijderd

ow jah... chello weet dat ik een router heb door al dat gezeik met sitecom ding... maar heb er nooit problemen mee gehad ofzow ( best aardige mensen dus )

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55
Zie: [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken[/rml] & Hoe deel ik Internet ?.

Dit is dus een FaQ vraag. In die FaQ staat ook speciaal beschreven hoe je het werkend krijgt met Chello :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.