[M-drake] NTFS hd gemount maar kan geen mp3 spelen

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 08:56
Heej,

Ik heb dus Mandrake 8.2 geinstalleerd, en nadat ik ff de kernel opnieuw gecompiled had kon ik nu eindelijk m'n NTFS partitie mounten en ook lezen in linux (Mandrake 8.2).

Alleen een probleempje:
Ik heb dus /mp3 aangemaakt en daar die NTFS partitie gemount (mount /dev/hdd3 /mp3 -t ntfs). Als ik nu met XMMS vanaf die HD (die volstaat met alleen mp3s) een liedje wil luisteren, doet XMMS net nix :(
Ik heb dus nu (om te proberen) een paar liedjes naar m'n /home directory verplaatst, en daar kan ik ze wel luisteren. Weet iemand hoe ik dit ff heel snel op kan lossen? met het compilen had ik alleen 'read only' voor NTFS aangevinkt, omdat er bij die andere optie, schrijven naar NTFS partitie, DANGEROUS stond. En aangezien ik niet zo'n ervaren gebruiker ben dacht ik zullen wat dat maar ff achterwegen laten >:)

Owjah, meestal ben ik met m'n normale account ingelogd (bastaard) omdat m'n desktop van Root nog errug verneukt is :D moet ik toch maar es ff oplossen :+

ik heb al vanalles ge-chmod en chown enz gedaan, hielp niet :7

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49
Gebruik de fmask= en dmask= mount opties, je mount hem als root, en alleen de root user krijgt volle rechten.

of je 000 of 777 moet hebben weet ik even niet, voor vfat is het dacht ik de omgekeerde wereld ( :? ) en is 000 world writable.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nee, umask ;) Dus
mount -t ntfs -o umask=000 /dev/hdax /mnt

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 08:56
Oke dan :) dat werkt nu met die mp3s, thanks
nu volgende probleem, ik heb net Wine X geinstalleerd... maar als ik iets wil openen vanaf een windows partitie krijg ik zoiets als dit:
code:
1
2
3
4
[root@debastaard wine]# ./wine /mnt/Programmas/mIRC/mirc32.exe
Warning: /mnt/Programmas/mIRC/mirc32.exe not accessible from a configured DOS drive
Warning: /mnt/Programmas/mIRC/mirc32.exe not accessible from a configured DOS drive
./wine: cannot find '/mnt/Programmas/mIRC/mirc32.exe'

En als ik bijvoorbeeld Max Payne wil installeren, krijg ik wel dat 'autorun' schermpje van de CD, maar als ik em wil Installeren, krijg ik een foutmelding (als dat Installshield Wizard laadt).