nforce: hoe krijg je superstability weer uit?

Pagina: 1
Acties:

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:38
ik ben de trotse bezitter van een msi kn7 420pro (nforce).
het systeem liep (en loopt)goed met de eerste bios versie.
desondanks besloot ik (is dom, weetik) een nieuwere bios te installeren waarmee je volgens msi de superstability-mode uit kan zetten. hij startte de eerste keer in default mode op met superstability aan (= mem op 100 MHz, wat je ook in bios instelt) en het enige wat ik hoefde te doen was even performance settings loaden en alles is weer bij het oude...

je raadt het al: met deze instellingen start hij helemaal niet op.
mem is dus niet meer op 133Mhz te krijgen :`( verder niks aan de hand.

hoe krijg ik mn mem nu toch op 133 MHz? heb ook al een oudere bios geprobeerd, werkt ook niet...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13

Shunt

Boe

hmm heb je naa het flachen je bios ge reset door standaart waarden te laden ???

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Wat voor geheugen heb je? Misschien detecteert je bord nu dat je geheugen eigenlijk niet harder wil dan 100. Loopt je CPU bus nog wel op 133?

En je CMOS ff clearen kan je ook proberen.

• Puppetmaster
je moest de cmos clearen voor gebruik, dat had ik al gedaan.
mn geheugen is wel 133 (266) en deed dat ook VOOR de bios update dus ik denk niet dat dat een probleem is. mn cpu bus staat wel echt op 133...

edit: hynix 6ns cl 2,5 PC2100 ddr-ram 2x256 Mb

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Puppetmaster
na het clearen vd bios laadde hij automatisch de default settings, waarna ik de high performance probeerde...