Toon posts:

[EL] 220V fans op mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.
ik heb hier een server kooler liggen.
dat is een metalen plank met daarop 3 koolers. (80mm x 80mm)
deze 3 koolers zijn samen geschakelt op 220v.
nou was mijn vraag of ik deze koolers los kon maken en ze dan los op het mobo zou kunnen aansluiten.
ik heb namelijk nog een kooler aansluiting op mijn mobo zitten.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op dinsdag 14 mei 2002 22:07 schreef lichtflits het volgende:
Hoi.
ik heb hier een server kooler liggen.
dat is een metalen plank met daarop 3 koolers. (80mm x 80mm)
deze 3 koolers zijn samen geschakelt op 220v.
nou was mijn vraag of ik deze koolers los kon maken en ze dan los op het mobo zou kunnen aansluiten.
ik heb namelijk nog een kooler aansluiting op mijn mobo zitten.
De koeler aansluting op je mobo levert 12V dus een 230 koeler zal daar niet op werken.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Yup, kan je vergeten. Het voltage dat je voeding afgeeft is daar veel te laag voor.

Gewoon op het stopcontact aansluiten (wel goed doen ;) ) of andere fans kopen die je wél op je 12V of op je mobo kunt aansluiten.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 13:17
Nee 230V wisselspanning fans zullen zeker nooit op 12V gelijkspanning gaan werken.

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

Wat voor fans zijn het precies? kijk ff of er misschien een omvormer in die plank zit.

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Verwijderd

die fan kun je laten lopen op 12v als je de gelijk spanning op wissel spanning krijgt met 50hz :P

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
of je stuurt vanaf je mobo met 12V een relais aan. 220 over de contacten (kun je weg pakken bij binnenkomst van spanningskabel in PSU) en gaan met dat ding.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
<table width="80%" border="1" bordercolor="black" bgcolor="white" cellpadding="4" cellspacing="0" align="center"><tr><td width="25%" align="center"><font size="2" color="blue">Phreak Interrupt! :Y)</font></td>
<td width="55%" align="left"><font size="2">Ik heb je topictitel veranderd. Houd je please aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/.
</font></td></tr></table>

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 00:16

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Beste is om deze fans op de voeding aan te sluiten; kapje van voeding af, direct solderen op 220v connector (Daar waar de kabel naar het stopcontact binnenkomt). Werkt gegarandeerd, ook als de pc uitstaat :) Je kan dan een schakelaar inbouwen, die je elke keer als je de pc aanzet moet omzetten, of je moet een 12v/220v relais gebruiken

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Pagina: 1