Toon posts:

unstable/problemen MSI KT3ultra/amd xp 1700/win xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-- ik heb de search/google gebruikt, niks kunnen vinden :( --

Met een splinternieuw systeem:
MSI KT3ultra
amd xp 1700
256 mb 266 mhz DDR
win xp pro

heb ik de volgende problemen:
1. tijdens het installe van Win XP stopte hij met het overzetten van files bij 20% mee (retry?)
2. na de bios op 'bios setup defaults' ging het installeren wel goed, maar toen deden bijv. de drivers voor de videokaart (gforce2mx-400) het niet.
3. cpu geeft de ene keer 'XP 1700+' en de andere keer 'XP 1800+' bij het booten.

cpu stuk? mobo kapoet? iemand tips/ideeen?? :?

Verwijderd

1: Laatste Bios downloaden van www.msi.com.tw
2: Temperatuur checken

Als je temperatuur goed is wil nog niet zeggen dat hij niet teveel warmte heeft. De koeler kan er ook verkeerd op zitten als je het standaard vlakje op je koeler hebt gebruikt. Probeer dan eerst of ie op 1100 Mhz (zoiets) wel wil werken. Dus dan moet je de FSB op 100 zetten ipv 133. Als ie het dan wel doet kan het zijn dat je koeler niet goed is aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
bios ga ik nu proberen,

het bios zegt dat ie max 47 graden wordt.

met bios setup defaults pakt ie dus ook 1100 mhz, en dan wil het iets beter...

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 22:14 schreef decrypt het volgende:
bios ga ik nu proberen,

het bios zegt dat ie max 47 graden wordt.

met bios setup defaults pakt ie dus ook 1100 mhz, en dan wil het iets beter...
Iets beter? Of wil hij dan alles goed doen?

Verwijderd

Topicstarter
alleen maar iets beter, blijft nog steeds hangen bij setup (iets minder frequent) en wil nog steeds vga-drivers niet pakken :( :?

Verwijderd

Weet je zeker dat je je cooler er goed op hebt zitten en dat er koelpasta tussen de core (vierkante verhoging) en de koeler zit (flinterdun)?

Verwijderd

Hmmmm, ben blijkbaar niet de enige die die problemen heeft...
Wat heb ik erin zitten:
MSI KT3 Ultra ARU (Bios 5.3)
XP 1900+ (temp rond de 45 graden stressed)
512MB 2700 DDR (Had Samsung moeten zijn, maar genept...)
1 120GXP 60Gb harddisc.
Pioneer DVD.

Ik kwam er achter dat ik alleen naar een Fat32 partitie kon installeren. Als ik naar NTFS wilde installeren ging het mis: Hangen bij het kopieren van de install-files.
Kweet alleen niet meer wat de problemen gaf: Win2k of XP, ik moest eerst Win2k installeren omdat XP m'n Win2k CD niet herkent.
Het is uiteindelijk dus wel gelukt (weet niet meer hoe...) alleen bevriest ie nou af en toe zomaar (beeld ok, alleen niks werkt meer, geen muis, geen Ctrl-alt-del, geen reset knopje, alleen power off). Heb nog niet de laatste drivers eropgezet.

Lekker hoor, alles nieuwe spullen en nog steeds avonden gek....t :(
Memory test wel goed met Memtet86 en DocMem, zou je ook even kunnen proberen, weet je in ieder geval dat dat OK is.

Verwijderd

Ik las net op het MSI forum dat WinXP moeilijk doet als SMART in de BIOS uit staat.

Verwijderd

Laat jouw intergeheugen maar eens checken.

Ik had het zelfde probleem, had 2 x 256 1 van 512 er.
Bleek dat de 512mb de snelheid niet aankon. Bleek een
productie fout zijn geweest.

Verwijderd

Topicstarter
door veel bios resetten, en 10 keer opnieuw proberen is het me toch gelukt, bedankt voor de reacties allemaal.

het zal toch aan de bios gelegen hebben denk ik... :?

as i said, thanks!
Pagina: 1