Computer start niet in 1 keer op?

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:16
Ik zit hier met een raar probleem (althans, dat vind ik) ik zit bij een vriend van me. Als hij zijn computer aanzet, krijgt ie na het BIOS scherm een fout dat er een ongeldige systeemdiskette of CD-ROM in zit. Ik heb er op dat moment helemaal GEEN CD-ROM of diskette in liggen. Het vreemde is dat als ik dan CTRL-ALT-DEL doe, dat ie dan WEL in 1 keer doorstart.

Ik heb al geprobeerd verschillende bootvolgordes van de drives te doen, maar dat helpt ook niet. Hij heeft een DVD speler als master, daarop een HDD als slave, en dan nog een DVD-brander als master. Het lijkt mij niet dat zijn HDD *perse* als master moet staan of wel?

Vreemd is ook dat als ik FDISK start, dat die maar 1 actieve partitie ziet van 10 gigabyte ofzow, terwijl ie er een HDD van 80 gig in heeft zitten, met een NTFS systeem...

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik kan uiteindelijk wel in Windows komen maar het probleem is wel vervelend en ik probeer liever wat andere dingen dan zijn kast openschroeven... heb ik nu ff geen zin in >:)

Join het GoT Pulse-Team!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Rival24

I'll Be Back

zet in de bios de boot-sequence eens wat anders... laat de computer booten van HDD-0 of HDD-1 enz.... probeer t eens

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Kun je even wat specificaties posten, zoals moederbord, harde schijf een eventuele ATA66/100/133 controller?

Als je namelijk met zo'n controller (al dan niet geïntegreerd op het moederbord), dan kon het nog best wel eens zo zijn dat de HDD wel op master ingesteld moet zijn.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:16
Het is inmiddels opgelost... zijn HDD moest inderdaad op master staan... heb de IDE kabels verwisseld en nu loopt ie prima :)

In ieder geval thanks voor de moeite :D

Join het GoT Pulse-Team!