3d voor web gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Ik zoek een goede 3d plugin voor het web waarin ik modellen direct als data in kan voeren. Bijvoorbeeld het importeren van een hoop coordinaten uit een database die punten in de ruimte voorstellen met vlakken ertussen. Beetje openGL voor het web dus. Lieft volledig server-side en opensource.

Tips?

doel is om een webapplicatie te maken die een directe interactie met de gebruiker heeft. Simpel afstudeer onderzoekje waarmee ik via user data een object wil (ver)vormen.

Alle hulp welkom :P

de betaler vervuilt

Verwijderd

http://www.aditus.nu/jpgraph/

hier kan je alles mee, PHP 4ever :)

Verwijderd

wellicht met de flashMX dragon api van ? aanvullen aub

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 20:36

Super_ik

haklust!

netscape (3 :?) heeft hier ook een plugin voor d8 ik, dan kon je gewoon met een filetje vol met coordinaten door een 3d wereld lopen, k heb er welles mee gespeelt, maar versie 4 ondersteunde t al nie mee, laat staan IE, dus benner maar mee opgehouden

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
OK, enkele mogelijkheden:

VRML (Nooit meer iets van gehoord laatste paar jaar.)

Anfy3d (Erg leuk, want je hebt geen plug-in nodig en kunt gewoon in plaats van een plaatje of gif-animatie een 3d-animatie neerzetten.)

Shockwave (Ik zag een zeer indrukwekkend stukje DirectX-3d in internet explorer met Shockwave, maar ik kan hem zo snel niet vinden. De mogelijkheden hiervan leken me aan de hand daarvan indrukwekkend!)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
thanks allemaal! Anfy ziet er wel erg cool uit, vooral het feit dat je geen plugin nodig hebt staat me wel aan. Moet alleen nog ff zoeken naar een full version die dus WEL 3d modellen kan importeren. Tot die tijd weet ik niet of het wel nuttig is voor mij.
d3d en shockwave lijkt me ook wel een optie, is alleen nou te laat om nog naar te kijken, dat ga ik morgen ff uitzoeken.

Meer suggesties zijn altijd welkom!

de betaler vervuilt

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
[edit]
Laat maar, is iets heel anders eik :+

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik heb twee jaar geleden een gratis legale versie van de offiele website gedownload van Anfy-3d en die kon gewoon VRML-models importen. Als je zo'n versie niet kunt vinden, mail me dan even, dan kan ik hem sturen naar je.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 06:26
http://www.discreet.com/products/plasma/

sorry sorry sorry. helemaal off topic, heb je post maar half gelezen, ging af op de topic titel, dit erin geknald omdat ik er zo vol van was (magma). Niet wat je vraagt maar wel leuk :P
Pagina: 1