[gentoo&USB]Can't locate module usb-uhci

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HAllo,

iemand een idee? Ik heb netjes usb support en de usb-uhci als module aangemaakt. In /lib/modules/2.4.29-r1/kernel/drivers/usb staat idd de usb-uhci module maar als ik hem probeer te modproben (of als ik hem reboot) dan wordt die niet geladen en krijg ik de melding: Modprobe: Can't locate module usb-uhci.

Toen ik er voor koos om de alternative uhci te pakken sloeg het systeem helemaal vast... kreeg het SysRq menu voor mijn knakker.... iemand een idee wat er mis gaat?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Weet je zeker dat je de module hebt gecompiled als module? Als je hem inbakt kun je hem ook niet modproben :)

Depmod -a -q wil ook nog wel eens helpen:
code:
1
2
depmod -a -q
modprobe usb-uhci

typ ook eens dmesg in een shell en kijk of er iets met USB bij staat. Post het even hier :)

edit:

euh.... kernel 2.4.29??? is die nieuw? volgens mij is 2.4.18 de nieuste en 2.4.19 in beta stadium. :)

• Zwerver
  • Niet online
type foutje :) en nu hard ingebakken om te kijken of die het wel doet :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Zwerver
  • Niet online
hmz geen verschil dus....

Verwijderd

gentoo-sources-2.4.19r1 gaf bij mij ok problemen met usb
de gewone 2.4.19 niet dus kijk eens welke je juist draait..

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op woensdag 15 mei 2002 00:48 schreef LaSAR het volgende:
gentoo-sources-2.4.19r1 gaf bij mij ok problemen met usb
de gewone 2.4.19 niet dus kijk eens welke je juist draait..
Een gewone 2.4.19? 2.4.19 zit nog in de pre-releases, dus dit is een niet-stabiele versie. Ik zou een stapje terug doen naar 2.4.18. Deze draait bij mij zonder problemen. :)

• Zwerver
  • Niet online
hij draait nu gewoon, was een ander probleempje... denk dat het aan het vergeten van het recompilen van de complete kernel lag....

Pagina: 1