[www] url cloaking

Pagina: 1
Acties:

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik heb al een beetje rond gezocht, maar heb eigenlijk niet écht iets kunnen vinden.

In igg heb ik aan mijn hosting bedrijf (ik heb .nl), gevraagd of ik i.p.v. www.ironage.nl/bla/sjda.html?dsa=sa niet www.ironage.nl/bla/ kon krijgen. Hun zeggen van niet, maar klopt dat wel? Ik heb zelf het idee van niet. Ik heb zelf ook voor de lol apache op m'n pc staan, en ik geloof dat je dat ergens kon istellen.

Moet dat dus op de server ingesteld worden, of kan dat ook met HTML of php? Zodat het niets met de server te maken krijgt.

Ik wil dit namelijk graag, omdat ik via php wel eens gevoelige data in de url meestuur, en die is dan natuurlijk voor iedereen mooi te lezen!

Heeft iemand een ideetje?

Bart

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Frames :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op dinsdag 14 mei 2002 21:07 schreef oikoyama het volgende:
Ik heb al een beetje rond gezocht, maar heb eigenlijk niet écht iets kunnen vinden.

In igg heb ik aan mijn hosting bedrijf (ik heb .nl), gevraagd of ik i.p.v. www.ironage.nl/bla/sjda.html?dsa=sa niet www.ironage.nl/bla/ kon krijgen. Hun zeggen van niet, maar klopt dat wel? Ik heb zelf het idee van niet. Ik heb zelf ook voor de lol apache op m'n pc staan, en ik geloof dat je dat ergens kon istellen.

Moet dat dus op de server ingesteld worden, of kan dat ook met HTML of php? Zodat het niets met de server te maken krijgt.

Ik wil dit namelijk graag, omdat ik via php wel eens gevoelige data in de url meestuur, en die is dan natuurlijk voor iedereen mooi te lezen!

Bart
Als je gevoelige data meestuurt met een form dan kun je method=post gebruiken! Dan komen de variabelen niet in de url :)

• Thijsmans
  • Laatst online: 18:08

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik denk dat dat niet de vraag was :{

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
Je kan met frames werken. Je kan een frame in een frame zetten en zo zie je alleen maar je begin url, maar dat is niet helemaal veilig.

Maar in php heb je toch 2 opties voor het verzenden van gegevens, post en get. Post is veiliger dan get aangezien informatie die is opgegeven door de gebruiker nooit zichtbaar is in de string van de URl-query [php bible]

• bgever
Ah, dat is handig van dat php met post,

maar helaas heb ik dus eigenlijk nog steeds niet antwoord op m'n vraag. Ik doe niet aan frames, want dat is gewoonweg (volgens mij) het slechtste stuk HTML dat er bestaat. Ik heb vroeger een pagina met frames gehad, maar daar wordt je gewoon gek van. En wordt dan sowieso moeilijk met php....

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op dinsdag 14 mei 2002 21:16 schreef oikoyama het volgende:

En wordt dan sowieso moeilijk met php....
Nee dat is heel simpel. Vraag gewoon de REQUEST_URI op, split op de / en dan via list je array uitlezen...

"You're only as good, as what you did last week."

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
als je niet frames wilt gebruiken kan je misschien een pagina met een iframe erin gebruiken die heel de pagina vult, maar ik denk dat jij wilt weten of je dat server-side kunt regelen dat je url niet verandert

• Cardinoz
  • Laatst online: 21-10-2017
Op dinsdag 14 mei 2002 21:07 schreef oikoyama het volgende:Hun zeggen van niet, maar klopt dat wel?
Niet 'Hun' maar 'zij'. (8>

En het kan btw toch ook gewoon met een forward scriptje?

• bgever
REQUEST_URI poeh, geen idee hoe dat moet, met ophalen en wegschrijven dan...

Kun je even uitleggen? (a.u.b.)

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Op dinsdag 14 mei 2002 21:47 schreef YaZe het volgende:
Alsjeblieft:

http://www.php.net/search.php?show=nosource&auto=1&pattern=REQUEST_URI
huh :? :?

klik ik op die link omdat ik ook wel iets meer wilde weten over REQUEST_URI, krijg ik die php-pagina met links naar gathering.tweakers.net :?

Gebruikt php.net de referer om de links aan te geven??

edit:

ik denk dat php.net de referer gebruikt omdat php natuurlijk veel mirrors heeft, maar het zoeken allemaal via php.net laat verlopen en ze dan weer terugstuurd naar de mirror waar de vandaan kwamen...

php moet trouwens in [forum=14]

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1040705805

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
php moet trouwens in Programming & Webscripting
En daarom move W&G > P&W :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
SWINX:huh :? :?

klik ik op die link omdat ik ook wel iets meer wilde weten over REQUEST_URI, krijg ik die php-pagina met links naar gathering.tweakers.net :?

Gebruikt php.net de referer om de links aan te geven??
:D

• bgever
Ik heb een beetje zitten rond te kijken, en heb het eigenlijk niet écht kunnen vinden. Waar had je dat dan gezien?

Of kan iemand voorbeelden geven, want ik snap 0,0 van dat REQUEST_URI.

Ik hoef eigenlijk aleen te weten, hoe ik dus uit die REQUEST_URI de url kan halen, die veranderen en dan terug plaatsen op de pagina, zodat de gewijzigde url in de adresbalk van de browser komt te staan...

Verwijderd

Of je maakt op www.ironage.nl/bla/ een index.html of zo iets en daarin verwijs je door naar www.ironage.nl/bla/sjda.html?dsa=sa met META TAG Redirect (geloof ik).

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Als je denk dat post veiliger is als get omdat je de variabelen niet ziet weet zeker niet dat erzoiets is als view source.

daarnaast is post/get specifiek aan het http protocol en heeft verder niks te maken met php.

GET is makkelijker om mee te programmeren als je dingen als perl/c gebruikt. POST heeft het voordeel dat het grotere hoeveelheden data aan kan, GET is hier meer gelimiteerd in.

bv als je http://bla/cgi-bin/piet.cgi?laat_de_hound_uit
doet dan wordt
piet.cgi aangeroepen met laat_de_hond_uit
als je dit met POST doet
rond je natuurlijk weer piet.cgi aan maar stuur je de argumenten op waarna piet.cgi ze kan oproepen als een ENVIRONMENT VARIABLE!

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 21:07 schreef oikoyama het volgende:

Bart
Wat jij wil is 2 dingen:

1. mod_rewrite in apache. Zoek daar maar es op op het forum, ik heb daar zelf ooit es iets over gepost hier dus dat vind je zeker.

2. Als je je data veilig wil doorsturen, gebruik dan een SSL server, dat gaat via een apache module dus dat zal je hosting bedrijf wel hebben.
Pagina: 1