Wanneer ik in java een tekst toevoeg aan de databank(veldnaam is text) en daarna deze tekst in mijn jsp pagina wil tonen, zet hij alle regels vlak achter elkaar
Dus linebreaks slaagt hij ni automatisch op. Weet iemand hoe ik dit in java/jsp voor elkaar krijg?
Kijk eens in de source van de pagina.. Daar staan de enters vast wel..
Bedenk dat in HTML er niks met enters wordt gedaan. Voor een nieuwe regel wordt daar <br /> gebruikt
Bedenk dat in HTML er niks met enters wordt gedaan. Voor een nieuwe regel wordt daar <br /> gebruikt
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
kun je je code opsturen???
vanaf (bijvb.):
<form action="blablalba.jsp" method="post" name="tekst">
<TEXTAREA rows="5" cols="34" name="textveld"></TEXTAREA>
</form>
:ps
heb je enige ervaring van servlets bouwen
:ps #2
het is misschien handig om een javascript op te zoeken op i-net, want wat je wilt is, text dat ingetypt in je textarea in je dbase opslaan. het is wel handig om te zoeken naar javascript dat zorgen wanneer men op enter drukt, de huidige string wijzigen zodat je toch die <br> tag kunt meenemen naar je dbase.
het zal misschien zo eruit zien:
Ik wens je nog heel veel succes...
Rizky Wahyudi
vanaf (bijvb.):
<TEXTAREA rows="5" cols="34" name="textveld"></TEXTAREA>
</form>
:ps
heb je enige ervaring van servlets bouwen
:ps #2
het is misschien handig om een javascript op te zoeken op i-net, want wat je wilt is, text dat ingetypt in je textarea in je dbase opslaan. het is wel handig om te zoeken naar javascript dat zorgen wanneer men op enter drukt, de huidige string wijzigen zodat je toch die <br> tag kunt meenemen naar je dbase.
het zal misschien zo eruit zien:
ik weet trouwens niet of dit uberhaupt zal werken, het is maar een idee om te geven hoe het zal dan opgelost kunnen worden...<head>
<script language="javascript">
function enterToevoegen(huidigeTekst) {
String oudeTekst = huidigeTest;
String nieuweTekst = oudeText + '<br>'; //html outlook
String nieuweTekst2 = oudeText + '\n'; //java outlook
document.tekst.textveld.value = nieuweTekst;
//kies de bovenstaande of onderstande methode.
//of moet je een hidden input field waar je die steeds
//wijzigen qua string waarde
document.tekst.textveld.value = nieuweTekst2;
}
</script>
</head>
<body>
<TEXTAREA rows="5" cols="34" name="textveld"
<!--ik weet niet welke waarde event.keycode voor enter...dus ik zal maar enter1 code gebruiken-->
onkeypress="if (event.keycode == enter1) enterToevoegen(this.value);"></TEXTAREA>
</form>
</body>
Ik wens je nog heel veel succes...
Rizky Wahyudi