Toon posts:

RH7.2 installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik ben bezig met een rh72 installatie, maar deze blijft steeds hangen bij Formatting / filesystem...
De computer is een Compaq deskpro 2000 5200mmx
Hij heeft een 2,1 gb harddisk.

Dacht eerst dat het probleem lag bij de partitie van Compaq (voor de bios), maar dit bleek ook niet zo te zijn na het verwijderen ervan.

Iemand een idee :?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Lang wachten :)

Verwijderd

Topicstarter
3,5 uur lang genoeg :P

Verwijderd

...maak eens met de hand partities aan en formatteer ze ook zelf... en ga dan nog eens proberen te installeren...

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RH het automatisch laten doen en alle partities laten verwijderen als hij er om vraagt. JE HD IS DAN DUS WEL HELEMAAL LEEG! Ook geen windows meer ofzo voor bijvoorbeeld dual boot.

Verwijderd

'k heb zelf een Compaq deskpro 2000 5233mmx :P en mij lukte het ook (nog)niet in 1x op Red Hat 7.2 er op te zetten :(
Nu draaid hij nog op '98 , alleen voor mn }:O . Als mn CaseMod klaar is wil ik het weer proberen om RH 7.2 er op te zetten.
Als het zover is hoor je er nog over, of als jij *Tips hebt.... ? post het maar

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 20:52 schreef Juupken het volgende:
Ik ben bezig met een rh72 installatie, maar deze blijft steeds hangen bij Formatting / filesystem...
Bij het partities aanmaken moet je de / partitie selecteren voordat je op 'volgende' drukt. Echt waar, belachelijk maar waar.

Succes! ;).

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb ook al geprobeerd om alles automatisch te laten doen (partities maken). Dit resulteerd ook niet echt in succes.
Nu is er nog een probleem bijgekomen. Ik heb dus de bios partitie van Compaq verwijderd. Nu probeer ik die weer aan te maken dmv die diskettes, maar nu zegt hij dat er geen vaste schijf gevonden is.
Ook heb ik nu geen cdrom meer. Als ik in de bios kijk. Maar als ik nu opstart met een win98 opstartdiskette dan heb ik wel cdrom.

Het word er niet makkelijker op. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk werkt de cdrom weer.. Ik heb nu een andere harddisk erin gepropt. 2,5 gb. Maar dit geeft dezelfde problemen bij het installeren. Formatting/filesystem krijg ik te zien, en hij loopt vast. Muis reageert ook niet meer.

Gaat lekker vooruit zo :r

Verwijderd

Dit hadik ook een op een oude pc en heb toen op redhat.com het probleem gevonden. Eerst even gegoogled, En toen gevonden. Heb je soms een keer gereboot tijdens het installeren, Daar lag het bij mij aan of zo iets.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, zal even rondkijken op redhat.com
En nee ik heb niet ge-boot tijdens de installatie. Ja natuurlijk wel toen hij vastgelopen was.

Verwijderd

Veele fouten zoals deze (kweet niet als deze secefieke ook)
zijn weg in 7,3

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:47
ff vraagie, ik heb redhat 7.2 op cd, moet ik dan helemaal die redhat 7.3 downloaden en branden als ik wil updaten? Of hoef ik maar 1 cd te downen en te branden?

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 07:38

ralfbosz

xm create bosz -c

Alle drie de cd's weer, of je moet een installatie via het netwerk (lees internet) doen. Dan hoef je alleen de net-bootdisk te downloaden...

rm -r *

Verwijderd

Topicstarter
Red hat 7.3 heb ik ook al geprobeerd, hij gaf toen een fout in de trend van probably a bug, Dus daar werd ik ook al niet veel wijzer van.

Verwijderd

Heb ooit wel eens iets gelezen dat bij Red Hat de installatie vastloopt op de cd-rom.

Volgens mij was het het beste als je de HDD op een aparte ide kabel aansluit als master en de cdrom op een aparte ide kabel als master.

Dus hdd op primairy en cd-rom op secundairy.

Misschien heb je er wat aan.

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Cdrom en HDD zitten allebei op een apparte kabel, dus daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Nou pfft :?:? uren gezocht met google. Ook nog is redhat.com doorgezocht, maar alles zonder resultaat. Iemand nog oplossingen voor dit gedoe.

Verwijderd

Topicstarter
als ik ctrl alt f2 doe, dan krijg ik
Error -3 while decompressing! (dit 4x)
hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hda: dma_intr: error=0x84 {DriveStatusError BadCRC }
hdc: irq timeout: status=0xd0 {Busy}
hdc: ATAPI reset complete

Misschien kan iemand hier iets mee :?

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Op woensdag 15 mei 2002 23:47 schreef Juupken het volgende:
als ik ctrl alt f2 doe, dan krijg ik
Error -3 while decompressing! (dit 4x)
hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hdc: irq timeout: status=0xd0 {Busy}
hdc: ATAPI reset complete

Misschien kan iemand hier iets mee :?
Zo bekend ben ik niet met RedHat, maarre als ik die foutmelding goed lees, heeft RH problemen om je harde schijf aan te spreken. :?

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat idee had ik ook, ik heb ook iets in de bios zien staan van data translation. Het schijnt dat windows dat nodig heeft en unix (neem aan ook linux) dat niet nodig heeft. Maar het maakt niet uit, want ik heb beiden geprobeerd, ook weer zonder resultaat ;(

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Op donderdag 16 mei 2002 00:10 schreef Juupken het volgende:
Ja dat idee had ik ook, ik heb ook iets in de bios zien staan van data translation. Het schijnt dat windows dat nodig heeft en unix (neem aan ook linux) dat niet nodig heeft. Maar het maakt niet uit, want ik heb beiden geprobeerd, ook weer zonder resultaat ;(
Je zou, als je dat al niet gedaan hebt dan :P , je bios kunnen flashen. Misschien helpt dat :?

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 13:51

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Probeer inderdaad eens een nieuwe bios te flashen, en of je disk op DMA te zetten.
Rommel ook eens met LBA on/off.
volgens mij zijn er wel lilo parameters die je mee kan geven bij het starten van de setup.
linux lba=? iets in die richting. :?

OF dit probleem in RH 7.3 is opgelost, weet ik niet. Denk het niet.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Zulke fouten heb ik wel gezien wanneer in de BIOS een te snelle (geavanceerde) transfer-modus werd ingesteld: PIO4 i.p.v. standard bij erg oude disks, DMA bij harddisks die het niet ondersteunen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Bios heb ik al geflashed naar de nieuwste.
Verder heb ik alle modus voor de hd al geprobeerd (pio4/2 e.d.). Dus daar ligt het ook allemaal niet aan......

Zuchtt............

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen ook een nieuwe 80 gb western digital geprobeerd, maar daar krijg ik echter ook een leuke vastloper mee bij Formatting / filesystem...

Heel fijn allemaal

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
ik kan me vergissen maar is een BadCRC geen kabel error ?(in jou geval dus de ide/udma kabel).

dus probeer eens een andere kabel :)

edit
ik heb dezelfde compaq en ben nooit problemen tegengekomen (draai debian)
/edit

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een aantal verschillende kabels geprobeerd, daar kan het probleem niet aan liggen

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
Op donderdag 16 mei 2002 22:50 schreef Juupken het volgende:
Ik heb al een aantal verschillende kabels geprobeerd, daar kan het probleem niet aan liggen
Hmmzz, dan moet je misschien eens een andere distro met een oudere kernel proberen (2.2.X). Misschien dat die ide controller niet goed ondersteund wordt door de nieuwere kernel's (hoewel ik met kernel 2.4.17 er geen problemen mee heb).

maar het is te proberen, redhat is zowieso niet geweldig :z

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik ben eigenlijk erg vertrouwd geraakt met redhat, dus weel eigenlijk geen debian oid. Er moet toch een oplossing zijn.

Heeft iemand ervaring met het mailen van de compaq helpdesk. Misschien dat die me iets leuks kunnen vertellen
wat tot een oplossing leidt.

Verwijderd

Beetje een longshot,

Geen cable select gebruiken, maar echt als master en slave
jumperen.

Heb gehoord dat dat ook vage installatie problemen kan veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik geen cable select gebruikt, vind dat rotding geen harddisk meer.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 17:28 schreef Escuda het volgende:
Beetje een longshot,

Geen cable select gebruiken, maar echt als master en slave
jumperen.

Heb gehoord dat dat ook vage installatie problemen kan veroorzaken.
Je had inderdaad gelijk, het komt door cable select
Het installeren is nu voltooid (succesvol ??)
Ik heb wat gekloot met verschillende kabels en jumpers e.d.

Maar nu krijg ik bij het booten:

hda: dma_intr: status=0x51 {driveready seekcomplete error}
hda: dma_intr: error=0x84 { Drivestatuserror badcrc}
en dit zo een keer ofwat.

Misschien idee om dit weg te krijgen.

Verwijderd

op mijn krompaq zit ook rh 7.2 en khad ook daar ff prblmpje. Kheb de deskpro 4000 5166. Xal nog ns kijken of ik iets kan vinden van wat ik gedaan had. Het moet nl. een vrij simpele oplossing geweest zijn... (zie ondertitel :o)
Pagina: 1