Toon posts:

Dilemma...Asus v8200 of Ati Radeon 8500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta voor een moeilijke keuze en heb jullie hulp nodig.
Ik heb momenteel een Asus V8200 DeLuxe (classic, dus geen Ti). Nu ben ik niet blij met de tv-out functionaliteit van deze kaart. Zonder extra software van derden (tvtool) is het zwaar k@#%e met het inschakelen van de tv-out. Aan de nadere kant ben ik wel tevreden over de kwaliteit van deze kaart en de snelheid (240/545 mHz).

Nu kan ik deze kaart ruilen tegen een Ati Radeon 8500 Retail met 50 Euro bijbetaling. Dat ruilen staat me wel aan, omdat ik dan niet allemaal weer advertenties hoef te gaan zetten en vreemde mensen over de vloer krijg.

Mijn dilemma is nu, of het verstandig is om deze ruil aan te gaan. Ik hecht dus veel waarde aan snelheid en fps, maar wil eigenlijk ook een goede beeldkwaliteit en tv-out die zonder problemen beeld kan geven op mijn monitor en tv tegelijkertijd.

Ik heb al aardig wat dingen gelezen over brakke drivers en allerlei wazige tweaks die nodig zijn om zo'n Radeon 8500 goed te laten draaien (ik heb een Via KT266A chipset). Is dit nu echt allemaal nodig of gaat het tegenwoordig net zo makkelijk als met de Detonators van Nvidia, dus kaart erin, installeren en draaien maar (en achteraf nog wat kleine dingen tweaken puur voor de snelheid, niet stabiliteit)?

Weet iemand hierop antwoord, laat het me dan weten...

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 15:00
Ik heb een Radeon 8500 en nooit problemen gehad met stabiliteit (zie specs voor hardware). Alleen als je nieuwere drivers wilt installeren zul je handmatig de oude moeten verwijderen (kijk op www.rage3d.com).

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
wat ik wel weet is dat de radeon 8500 retail ongeveer evensnel is als de gf3TI500 en dus al wat sneller zal zijn als jouw kaart, ook is de 2d kwaliteit beter, zeggen ze en de tv out...tsja...zal heus wel okeej zijn als het een build by ATI is ofzo :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Gebruik je wel de Asus drivers :? Want die doen het juist perfect ;). Ik draai zelf Asus v27.42, en die zijn goed, als je ze wilt moet je me eff contacten!