Toon posts:

Netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
neuh.. hij deed het altijd, installeer ik na format WinME. doet het niet meer :'(

Er is dus niks mis met kaartjes/kabels enzo

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Moet je geen WinMe nemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft hiervoor (voor Win2000) ook met ME gewerkt

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Kijk in de computer idee ofzo, bij het onderdeel netwerken voor dummies

Nee zonder dollen, kijk bij protocollen even of TCP-IP geinstalleerd is zonee installeren , kies voor vast ip adres en dan bij de een 192.168.0.1 en bij de ander 192.168.0.2 subnet 255.255.255.0

zo nou zou ie het wel weer doen

En toen was m'n signature weg :(

Verwijderd

Topicstarter
Ben niet DOM ofzo... Er staat Jedi_Tom, niet Jedi_Dom..

Uiteraard heb ik die dingen allemaal al gedaan :'(

Verwijderd

Hrb je bestands en printer deling aanstaan? En als je alleen tcp/ip hebt geinstalleerd installeer dan ook ff netbeui, deze ziet nl. andere netwerk pc's sneller dan tcp/ip, vink dan ook "dit protocol als standaard gebruiken" bij de eigenschappen van netbeui aan.

Verwijderd

Als je eens zou posten hoe hij het niet meer doet, dan zijn de netwerkguru's hier ook in staat je te helpen (en daarmee bedoel ik dus NIET mezelf).

Kun je pingen naar de andere pc's? Doet alleen de bestandsdeling in windows het niet? etc etc...?

Verwijderd

Euhhr. NetBeui?

Verwijderd

?!?! hoe kwam DEZE posting op MIJN naam ?!?!

Verwijderd

Ja en ja, in een netwerk zijn meerdere protocollen naast elkaar te gebruiken, netbeui bemoeit zich niet met het internet gedeelte dus dat gaat gewoon werken.

Verwijderd

Topicstarter
Hej. ik kom net achter dat het probleem toch wat kleinschaliger is, ondanks dat aan bestands en printerdeling ed. niks is geweizigd en er allemaal dingen zijn gedeeld zien de PC's elkaar in netwerkomgeving niet.. :'(

Maar ik kan wel op bijde PC's internetten :D

Euhhr.. netbeui ofzo: nooit gebruikt, maar ik zal het eens proberen... moet ik die echt op standaardprotocol zetten? werkt mijn internetdeling (all aboard) dan ook nog?

Verwijderd

Weet je wel hoe gigantisch link netbeui is als je met je PCtje op Internet hangt joh?!

TCP/IP --> meer niet!
Als je een DHCPservertje hebt draaien op je netwerk zet je je IP op 'automatisch verkrijgen' en anders geef je je server, die het internet deelt op 192.168.0.1

Die bak onder WinME geef je dan 192.168.0.2 ofzo, je mag zelf wat uitzoeken tussen de 2 en de 254, leuk he? :)....) Als gateway geef je 192.168.0.1 op. Bij DNS typ je bij host gewoon iets in, domain MAG je leeglaten en bij server doe je wederom 192.168.0.1

Na ff te hebben gereboot ga je naar:
start --> uitvoeren --> COMMAND
typ in: ping 127.0.0.1
(als je reply krijgt is je eigen netwerkkaartje goed geïnstalleerd)
nu typ je in:
ping 192.168.0.1
(als je reply krijgt werkt je tcp/ip LAN goed, tenminste, het werkt)
als laatste:
ping www.tweakers.net
(als je reply krijgt werkt je internet sharing ook goed...)

Probeer maar eens, zo moeilijk is een standaard tcp/ip etwerkje helemaal niet.... Als je het op deze manier doet heb je helemaaln geen netbeui nodig, en loop je dus ook geen extra risico's....

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Weet je wel hoe gigantisch link netbeui is als je met je PCtje op Internet hangt joh?![/quote]Het netwerk werkt perfect zegt ie net, ik ben dit probleem ook tegen gekomen en heb op aanraade van iemand anders ook netbeui geinstalleerd en toen zagen ze elkaar meteen, en waarom is netbeui dan zo'n groot risico? gewoon een goede firewall installeren, bv. zonealarm (gratis te downloaden op www.zonelabs.com en verder geen problemen.

Update: Nog ff iets, je hebt toch wel voor "clients voor microsoft windows" als primair aanlog procedure gekozen he?

Verwijderd

Topicstarter
Euhhr.. damn.. NetBeui doet niet veel meer...

Hij kan de andere PC niet pingen, maar internetsharing werkt wel, VAAG... ik ga even andere PC checken :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het er nu naar uitziet zijn er ernstige probs met communicatie tussen WIN-ME en Win98!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Als je een probleem hebt met Win ME en Win 98, dan ligt dat aan jou. Bij mij werkt het allemaal prima :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 20:14 schreef Jedi_Tom het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet zijn er ernstige probs met communicatie tussen WIN-ME en Win98![/quote]Natuurlijk is dat geen probleem! Dat zou al helemaal leip wezen! Ieder OS is met welk ander OS dan ook samen te laten werken....

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem met Win98 en Win98SE. Internet sharing werkt (sinds gister), printersharing werkt, maar op de server werkt network neighbourhood niet, en op de client zie ik dat niet eens (zou dat door de Win98 versie komen?). Ik kan dus geen gesharede directories zien (bij elkaar). Erg vreemd. Trouwens, de client komt op met een inlog scherm (waarom?), de server niet.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Erg vreemd. Trouwens, de client komt op met een inlog scherm (waarom?), de server niet.[/quote]Das je probleem :)

Dat inlog scherm is van client for microsoft networks, op je server staat waarschijlijk micrsoft family logon aan, dan KAN je geen bestanden delen etc, je moet op de server deze client dus ook installeren en als primair logon gebruiken, dat kan je in network instellen in het config scherm.

Je hoeft overigens geen wachtwoord etc op te geven, gewoon op enter drukken las ie met de melding komt

Verwijderd

Inderdaad, op de server staat volgens mij Family aan. Zal ik uitzetten. Op de server draait al wel de client van Microsoft. Maar een optie om hem als primair te zetten ben ik nog niet tegen gekomen, vanavond even zoeken. En proberen om mijn sounblaster weer aan de praat te krijgen :(.
Pagina: 1