Toon posts:

geen filesharing wel internet via ICS op WinXP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een netwerkje met 4 computers en een Mxstream internet verbinding allemaal met elkaar aangesloten via een hub.
3 van deze computers draaien op win98se, waarvan ik er een gebruik voor internet-sharing mbv All Aboard, en 1 draait op WinXp.
Nou werkt filesharing niet tussen de computers met WinXP en de computer met Win98se die voor internet-sharing wordt gebruikt, maar tussen alle andere computers wel. Internet werkt wel op de comp met WinXP!
Heeft iemand mischien enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik dit moet oplossen?

Alvast bedankt!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
staat de bestands-en printerdeling wel aan :?

en geef es wat meer info over de protocollen etc :? :)

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:52
staat het gast-account wel open op de Windows XP machine ;)

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoeft niet perse met gast account, dat zou ik zowiezo blokken. Maar file en printersharing moet wel aanstaan inderdaad. In de explorer kun je bij de opties aanzetten dat je eenvoudige filesharing wilt... experimenteer daar eens mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb intussen op dezelfde comp waar ik XP heb staan een multiboot gemaakt met WinME en hierop werkt het wel allemaal, zowel filesharing als internet, het moet dus echt iets zijn in XP dat ik moet instellen. File en printer sharing staan natuurlijk aan en ik heb verschillende folders geshared. Het is namelijk wel mogelijk om met andere compps te sharen. Enkel die ene computer die ik als internet-router voor m'n ADSL gebruik (win98se) en XP zien elkaar niet.