Toon posts:

Dual monitor in Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Windows XP met een GF 2 MX in het AGP slot en een TNT 2 M64 in een PCI slot. Windows werkt goed met de AGP kaart als default kaart (ook al heb ik de PCI kaart in de bios als primary moeten zetten van TVTool). Ik krijg alleen geen gecloned beeld op m'n secundaire videokaart.

Als ik de optie 'extend desktop' aanvink doet ie het wel. Klik ik het uit is het beeld op de secundaire monitor/tv zwart.

Weet iemand of er een oplossing voor dit probleem is?

Alvast bedankt!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op dinsdag 14 mei 2002 20:15 schreef ESCO1 het volgende:
Ik heb nu Windows XP met een GF 2 MX in het AGP slot en een TNT 2 M64 in een PCI slot. Windows werkt goed met de AGP kaart als default kaart (ook al heb ik de PCI kaart in de bios als primary moeten zetten van TVTool). Ik krijg alleen geen gecloned beeld op m'n secundaire videokaart.

Als ik de optie 'extend desktop' aanvink doet ie het wel. Klik ik het uit is het beeld op de secundaire monitor/tv zwart.

Weet iemand of er een oplossing voor dit probleem is?

Alvast bedankt!
Als je het uitvinkt gebruikt windows die monitor niet voor het bureaublad, dus die monitor blijft zwart en doet niks. Je schakelt die monitor dan gewoon uit. Enne klonen wil volgensmij niet echt want dan laten bijde monitoren hetzelfde zien en dat is vrij nutteloos, en dan moeten ze ook al dezelfde installingen hebben enzo. Zoals het nu werkt behoort het te werken. Bij mij werkt het ook zo.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Met de standaard software van win xp is het niet mogelijk om het scherm te klonen. Dat kan alleen als je een dual head video-kaart hebt.
Ik gebruik zelf ook de optie om het bureaublad uit te breiden naar de tweede monitor. Waarom zou je op je tweede monitor hetzefde beeld willen hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat ik graag wil is klonen zodat ik op m'n ene videokaart een monitor kan aansluiten en op de andere een TV. Is dat simpelweg niet mogelijk?

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gewoon de kabel het werk laten doen. Dus 1 kabel uit de videokaart, deze splitten en doorlussen naar de 2 monitoren. Weet alleen niet of dit 100% veilig is...

Just as Good

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 14 mei 2002 20:46 schreef iznogood het volgende:
Gewoon de kabel het werk laten doen. Dus 1 kabel uit de videokaart, deze splitten en doorlussen naar de 2 monitoren. Weet alleen niet of dit 100% veilig is...
Jahoor, hiervoor zijn gewoon kabels te koop. Zelf splitten is weer wat riskanter ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Kijk eens naar het tooltje Ultra Mon, daarme kan het volgens mij.
In mirror mode, the same desktop is displayed on both monitors, thus the term mirroring. If you have more than 2 monitors, you could mirror a single monitor on all others, or have any combination of monitors in extended desktop mode and mirror mode.

A unique feature is support for mirroring at different resolutions: you can use your main monitor at a high resolution, for example 1600x1200, and mirror it on a smaller monitor, say at 1024x768. Please note that mirroring at different resolutions adds overhead and reduces mirror image quality.
www.realtimesoft.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat dat een oplossing is. Zoals ik al zei heb ik 2 videokaarten, waarvan 1 met TV-out. En op die met TV-out wil ik gewoon permanent een TV aansluiten.

Verwijderd

Hoezo zou dit dan niet wrken? Heb het hier ook op die manier.
Pagina: 1