Het invoeren van gegevens in de databas
Lo, allemaal.
Ik zat weer eens met een vraagje waar ik graag jullie mening ook over wilde horen.
Ik was weer eens een beetje met ASP bezig (mensen die mijn vragen wel eens eerder hebben gelezen... AAAH).
Ik er zelfs een boek voor (jaja), maar daar gaat het ook niet direct. Wat dan wel vragen jullie je af? Nou hier goes.
Ik me dus af wat de beste manier is om gegevens in een database in te voeren (in mijn geval ff access2000) door gebruik te maken van de ADO methoden of door alleen een SQLstring te gebruiken.
Hieronder een kleine voorbeeld code uit het boek waar ik het connectie gedeelte ff weg laat.
<!--#Include file adovb.inc" -->
SET Recordset = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
slqString = "SELECT * FROM Testtabel"
RS.ActiveConnection = Con
RS.Locktype = adlockoptimistic
RS.Open sqlString
RS.Addnew
RS("Invoer") = 1
RS.Update
RS.Close
Ik kan ook zonder dat adlockoptimistic (waar ik namelijk heel slechte ervaring mee heb, met meerder users) en dat include file kan dan ook weg
Hieronder een code die hetzelfde doet als de hierboven genoemde:
INSERT INTO Testtabel (Invoer) Values (1)
Dit is dus een stukje korter en doet hetzelfde.
Het bovenste stukje wordt bij grote delen wel een stuk leesbaarder, maar wat zitten er verder voor voordelen aan?
Ik zou er zo namelijk niet echt opkomen (en werkt het bovenste bijvoorbeeld wel op een SQL db, heb namelijk echt geen idee?)
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden
Lo, allemaal.
Ik zat weer eens met een vraagje waar ik graag jullie mening ook over wilde horen.
Ik was weer eens een beetje met ASP bezig (mensen die mijn vragen wel eens eerder hebben gelezen... AAAH).
Ik er zelfs een boek voor (jaja), maar daar gaat het ook niet direct. Wat dan wel vragen jullie je af? Nou hier goes.
Ik me dus af wat de beste manier is om gegevens in een database in te voeren (in mijn geval ff access2000) door gebruik te maken van de ADO methoden of door alleen een SQLstring te gebruiken.
Hieronder een kleine voorbeeld code uit het boek waar ik het connectie gedeelte ff weg laat.
<!--#Include file adovb.inc" -->
SET Recordset = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
slqString = "SELECT * FROM Testtabel"
RS.ActiveConnection = Con
RS.Locktype = adlockoptimistic
RS.Open sqlString
RS.Addnew
RS("Invoer") = 1
RS.Update
RS.Close
Ik kan ook zonder dat adlockoptimistic (waar ik namelijk heel slechte ervaring mee heb, met meerder users) en dat include file kan dan ook weg
Hieronder een code die hetzelfde doet als de hierboven genoemde:
INSERT INTO Testtabel (Invoer) Values (1)
Dit is dus een stukje korter en doet hetzelfde.
Het bovenste stukje wordt bij grote delen wel een stuk leesbaarder, maar wat zitten er verder voor voordelen aan?
Ik zou er zo namelijk niet echt opkomen (en werkt het bovenste bijvoorbeeld wel op een SQL db, heb namelijk echt geen idee?)
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden