Toon posts:

bedrogen en bedreigd door vraag en aanbod

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tweaker willen jullie oppassen voor deze advertentie.
http://www.tweakers.net/aanbod/46566.

Ik heb inmiddels politie aangifte gedaan.
Ik ben bedrogen en bedreigd toen ik naar mijn vermoeden een ddood normale leuke laptop wilde kopen.

Ik ben nu 1100 euro lichter en geen laptop rijker.
Deze mensen zijn gevaarlijk en ik verzoek dan ook aan tweaker deze advertentie te bevriezen maar niet weg te gooien zodat de politie hiernaar kan kijken.

Robert Beekman (tweaker gek.)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Heb je iig er een screenshotje van gemaakt :? ik kan niet garanderen dat deze staan zal blijven, ben in overleg met een van de DB dudes :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
wow dude!!!

heb dat ook een keer meegemaakt met een vent die in Utrecht B&O televisies verkocht :(

Maar wil je iets meer vertellen over hoe het is gegaan? Ik neem aan dat medetweakers dat ook wel interessant vinden en er misschien lering uit kunnen trekken.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:21

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik heb een dump gemaakt van die advertentie in de dbase, mocht hij ooit veranderd worden dan kan ik in 1 minuut de originele adv. terugzetten.

Helemaal "bevriezen" lukt helaas niet

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

En ik heb er voor de zekerheid ook nog een screendump van gemaakt.

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op dinsdag 14 mei 2002 20:05 schreef opium01 het volgende:

Ik ben bedrogen en bedreigd toen ik naar mijn vermoeden een ddood normale leuke laptop wilde kopen.

Deze mensen zijn gevaarlijk en ik verzoek dan ook aan tweaker deze advertentie te bevriezen maar niet weg te gooien zodat de politie hiernaar kan kijken.

Tis natuurlijk best triest dat er zulke mensen zijn (de pieper verkoper bijv.)
Maar er is ook nog iets als redelijkheid. Dacht je werkelijk een zo'n laptop voor 1100 EUR kunt kopen zonder dat er iets vreemd mee aan de hand is? Ik neem aan dat je niet geheel naief hebt gehandeld.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op dinsdag 14 mei 2002 20:28 schreef PipoDeClown het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, Er ging enige comminucatie aan voor af.
En zijn verhaal was zeer normaal en geloofwaardig.
Laptop van de zaak gekregen en dus zijn eigen niet meer nodig.
Vervolgens heb ik gevraagd of die hem wilde opsturen onder rebour, maar dat wilde hij niet omdat hij daar al eerder sleche ervaring mee had.
Toen ben ik dus naar rotterdam gegaan waar hij zei te wonen zon beetje 500 meter van centraal station.
Daar wachte hij op mij om vervolgens naar zijn huis te gaan om daar de laptop te bekijken en de koop te sluiten.

Ps er zijn genoeg laptops voor die prijs te koop.
het gaat wel om 2500 gulden.

Opium.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
dus je hebt een goede werkende laptop?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Nee natuurlijk niet, daar in een straat aangekomen.
Vlak bij zijn huis zei hij. Komen er ineens twee marokkanen bij, die van alles wilden, waarop ik geen medewerking verleende,omdat ik op dat moment goed doorhad dat het goed mis zat waarop zij bedreigingen uitte dat ik mijn geld aan hun moest geven ander kwam het niet goed.

Wat doe jij dan in zo'n situatie tegen 3 marokkanen.
Jezelf kapot laten schieten voor 1100 eur.

Ps die marokaan die mij kwam ophalen was een hele nette jongen van een jaar op 16, die zij dat hij de neef was van de man van wie de laptop zou kopen en waarmee ik ook gesproken had (een zeer goed en nette sprekende buitenlander(wat nu blijkt een marokkaan)).

Verwijderd

dus je stond daar te wachte en je werd gewoon overvallen. Of heb je die laptop nog gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 21:02 schreef schans het volgende:
dus je stond daar te wachte en je werd gewoon overvallen. Of heb je die laptop nog gezien?
Nee ik heb nooit een laptop gezien.

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 16:52
Hee robert wat een naaistreek ik hoop dat je je geld terugkrijgt.. misschien duurt het wel een paar jaar (juridisch geneuzel) maar it sux!! :( :'(

Slache!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:56
Tss dat is wel heel sterk zeg. Zijn de mensen verder bekend, of heeft men enig idee om welke personen het gaat?

Behoorlijk schandalig dat dat soort mensen nog rondloopt.

Overigens kan t.net er hopelijk wel voor zorgen dat normale bezoekers de advertentie niet meer te zien krijgen? Niet iedere bezoeker leest hier mee en voor je het weet worden meer mensen op deze manier opgelicht.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
zoiets? :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op woensdag 15 mei 2002 01:15 schreef Kees het volgende:
zoiets? :)
dit dus :P
Admin break: Deze advertentie blijft staan voor onderzoeks doeleinden. De betrefende personen zijn bij de politie aangeklaagd wegens oplichting, bedreiging en beroving

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Dit is dus best wel een serieus incident. Ik kan alleen aar voor je hopen dat je je geld terugziet en de daders rechtvaardig gestraft worden. Suc6 iig.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 01:23 schreef silentsnow het volgende:
Dit is dus best wel een serieus incident. Ik kan alleen aar voor je hopen dat je je geld terugziet en de daders rechtvaardig gestraft worden. Suc6 iig.
Dat ik mijn geld terug krijg is een illusie en dat ze hier in nederland rechtvaardig gestrafd worden is nog een grotere illusie. Dan denk ik nog eerder dat ik mijn geld terug krijg. K.U.T. Nederland :r

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers bedankt *D voor de admin break in de advertentie zodat andere mensen er niet de dupe van kunnen worden.

Opium :(

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Grmbl :(

Altijd goed oppassen dus... lijkt me alleen dat je dit niet zo makkelijk kan voorkomen.. je kan natuurlijk met een vriend (of meerdere) gaan kijken naar een laptop (maar tis toch van de zotten dat het zo ver zou moeten komen) :{

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Gardocki
  • Niet online
(Admin break: Deze advertentie blijft staan voor onderzoeks doeleinden. De betrefende personen zijn bij de politie aangeklaagd wegens oplichting, bedreiging en beroving)
Is het niet betreffende :? :)

[/mierenneuken]

They made me do it.

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 20:05 schreef opium01 het volgende:

Dezelfde lui als op Marktplaats.nl

Er waren daar een paar gasten die telefoons verkochten, en een vriend van me en ik zijn er toen heen gegaan. eenmaal op r centraal aangekomen vroeg die jongen (Derrel noemde hij zichzelf) of we even mee wilden gaan naar het huis van zijn oom. We zijn dus niet meegegaan, want als hij iets wilde verkopen had hij het wel meegenomen toch? En als jij iets verkoopt, wil je dan een wild vreemde bij je thuis hebben? Lijkt me niet toch?

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-03 12:03
Z'n telefoonnummer staat nog wel bij de advertentie...

Misschien handig om die ff te verwijderen? Ach.. wat maakt het ook uit... Misschien zijn er nog wat mensen die willen schelden >:)

no animals were harmed during the production of this message

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Grom grom grom en nog eens grom. Ik heb eens succesvol mijn laptop geruild voor een desktop, maar heb toen wel een vriend over laten vliegen... Puur om de zooi in de gaten te houden...

Niet voor niets dus :( Succes met de case! Ze moeten er wat mee kunnen, desnoods een fake opdracht, met de kit erbij ofzo... Of een knokploeg.tweakers.net >:)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:05

Thyzz

-=leeg=-

Hoort dit zo?

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/nicovonk/foutje.jpg

ik krijg die <font> niet weg. Ook niet nadat ik alles cookies getrashed heb en alle temp.internet bestanden heb weg gegooid.
En ik heb ook geen firewall draaien.

5325wp

Verwijderd

hhmmzz, dan wordt er HTML gefilterd uit admin-edits. Is weinig aan te doen.

ik heb er maar even bold-tags omheen gezet.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:26
Ik heb het een keer met GSM's gehad..
We hebben er toen een soort eigen GKP op af gestuurd die hem naar de pinautomaat heeft gesleept. Kostte wel paar centjes voor die kerels om mee te gaan maar we hadden bijna al het geld terug.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

hmz da's mijn fout :{ Kees heeft meer rechten dan wij blijkbaar :)
Ik had de typo verwijderd en vergeten te checken |:(

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
uiteraard heb ik meer rechten :P
ik heb het regelrecht in de dbase aangepast :o

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Op woensdag 15 mei 2002 12:51 schreef Kees het volgende:
uiteraard heb ik meer rechten :P
ik heb het regelrecht in de dbase aangepast :o
Wow!

Kijk uit jongens... een 1337 haxor :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

deze persoon is een paar weken geleden bij peter r de vries geweest. met deze vent valt niks te bezeilen. bel de deredactie van peter r de vries die kunnen je meschien helpen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Op woensdag 15 mei 2002 12:57 schreef chefke het volgende:
deze persoon is een paar weken geleden bij peter r de vries geweest. met deze vent valt niks te bezeilen. bel de deredactie van peter r de vries die kunnen je meschien helpen.
Deze komt uit Rotterdam en hangt samen met Marokkanen. Dit heeft niets met die knakker bij Peter R. de Vries te maken die in Limburg woont, Nederlands is en alleen werkte.

Ff opletten.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net bij de politie geweest, en die zegt dat er waarschijnlijk niet veel aan gedaan word omdat er geen strafrechtelijk feit is gepleegd (geen geweld).
Mits er een onderzoek loopt omdat het al vaker is voorgekomen.
Het gaat er dus om, dat ik eerst had neergestoken moeten worden alvoorens de ministerie van justitie toestemming geeft voor een uitgebreid onderzoek. En omdat er nu alleen verbaal geweld (duwen entrekken)is gebruikt mag de politie NIETS doen.
Dus ook niet een fake opzetten of telefoons aftappen of email checken tot aan het ip-aders van de computer waar het naar toe is gestuurd.
Nederland Sucks Qua Rechtssysteem.
De politie zei letterlijk, je zou zelf een fake moeten opzetten en dan de politie een tip geven dat er wat te gebeuren staan. En dan nog zouden de daders het kunnen gooien op INFILTRATIE. Het is toch te gek voor woorden.

PS IK MOEST IEDEREEN WAARSCHUWEN OM UIT TE KIJKEN MET HET KOPEN VIA INTERNET, WANT DE POLITIE IS OP DIT MOMENT MEER BEZIG MET AANGIFTE VAN INTERNET FRAUDE EN BEDROG DAN AANGIFTES VAN FIETSENDIEFSTAL.
EN DAT ZEGT TOCH WEL WAT!!!!!!!!!!!!!!!:R:R:R:R

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Nu is je kans. Stem wijs...

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 15 mei 2002 16:50 schreef Wekkel het volgende:
Ontopic a.u.b.

Professioneel Hyves-weigeraar

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 15 mei 2002 16:50 schreef Wekkel het volgende:
Sja, alle partijen hebben "meer politie" in het programma, dus das een nutteloos argument. :+

Helaas is de wetgeving voor internetfraude enzo nog veel te beperkt en (zo blijkt maar weer) die voor allerlei andere delicten ook :{

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Bedreiging is toch een strafbaar feit? Afpersing toch ook? Waar doet de politie dan moeilijk over? :?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:23

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 15 mei 2002 17:44 schreef ErectionJackson het volgende:
Bedreiging is toch een strafbaar feit? Afpersing toch ook? Waar doet de politie dan moeilijk over? :?
"Geen prioriteit, meneer"

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 19:10 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

"Geen prioriteit, meneer"
Wat dan wel? Zorgen dat Ajax-fans niet op het Leidsheeplein een fesstje mogen houden? Dat de bloemen foor Pim niet gejat worden? :(

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-03 13:04

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

ja dat kan je verwachten..
z-holland staat er om bekend...
en iemand die zich ****** noemt... go figure

Proffesioneel Platzak

Verwijderd

Opium, This really sucks....toen ik (wij) het hoorde stonden we versteld. In Nederland is het juridische aspect echt zwaar triest. Wij hebben vaak genoeg tijdens de pauze hierover gehad op het werk.
Je moet neer gestoken worden, neergeschoten en zwaar op intensive care liggen voordat er uberhaubt iets gedaan wordt. I denk...."Klopjacht op die gasten...and hang their asses from the highest tree" Je hebt onze SUPPORT dude...

Falcon (je weet wel....de kLEUTER)

(8> :r :(

• we_are_borg
  • Laatst online: 13-03 17:07

we_are_borg

You will Comply

Ik kan die advertentie ergens van. Ik geloof dat die persoon aleens in een programma is geweest. De programma makers hebben een bedrag gestort en nooit meer iets van gehoord. De goederen was altijd laptops.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik neem aan dat je de politie wel een proces verbaal hebt laten opmaken, of is dat niet gebeurd?

Btw. volgens mij was er in radar (of opgelicht) ook een keer iets over de situatie die jij beschrijft.
Lijkt me dat je gewoon ff de consumenten programma's moet afbellen. Niet geschoten altijd mis.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• PcDealer
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op woensdag 15 mei 2002 15:35 schreef opium01 het volgende:
WANT DE POLITIE IS OP DIT MOMENT MEER BEZIG MET AANGIFTE VAN INTERNET FRAUDE EN BEDROG DAN AANGIFTES VAN FIETSENDIEFSTAL.
EN DAT ZEGT TOCH WEL WAT!!!!!!!!!!!!!!!:R:R:R:R
Dat is verstandig van hun, want dan kunnen ze op de luie reet blijven zitten en hoef je niet meer buiten de straat op waar mensen proberen te leven.

Toch wel knap van mensen die geen wachtwoorden van langer dan 3 karakters kunnen bedenken en onthouden.

-=my 2 cents=-

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Mocht er nieuws zijn omtrent het gebeuren van de topic starter, dan gaarne info, verder lijkt het me /TFF niet de plaats om over de politie te te discusieren.
Deze draad gaat nu (tijdelijk) op slot.

opium01:
mocht je nog wat horen laat het even weten dan open ik of een van de collega's deze weer voor je om een reactie te plaatsen.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.