Netwerk soms spontaan plat

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb hier een debian 2.2 servertje en het netwerk is net een poosje spontaan plat gegaan. Ik heb nu gereboot, wat gekut met ipchains instellingen en nu doet ie het ineens weer.

Op zich lekker, maar waarom het nu gebeurt? Ik heb een paar keer ipchains -F gebruikt en het firewall script opnieuw gestart en toen deed ie niks en nu ineens wel.

Kan iemand mijn een hint geven waar ik dit uberhaupt in moet zoeken, dit verschijnsel komt namelijk eens in de week/twee weken terug en duurt als ik niets doe ongeveer 1 dag.

ieeeepppppp :P

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07

MadEgg

Tux is lievvv

Wat bedoel je met 'netwerk ligt plat'.
Kan je niet meer op internet? Kan je de andere computers op het netwerk niet meer vinden? Kan je bepaalde computers op het netwerk niet meer vinden? Doet alleen de linux bak het niet?
En is de Linux bak dus router? Als ik het zo hoor wel, right?
Ff wat meer informatie...

Tja

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
De server kan wel bij internet, maar wij niet bij de server.

Omdat de server meteen ook DHCP server is op het interne net heeft de rest dus ook geen netwerk. Iedereen ziet dus alleen zichzelf en iedereen krijgt een ip met 169.nogwattes wat niet werkbaar is.

de DHCP server deelt uit in de 192.168.1.x range.

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik meen vorige week gehoord te hebben dat de firewall voor de veiligheid alles blocked in het begin. Heb er zelf niet echt veel verstand van. Kijk anders in de config file van de firewall zelf als dit weer gebeurt.

Just as Good

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik gebruik een webmin module die met behulp van CGI scripts de firewall bouwt. Een firewall script waar ik direct de ipchains commando's uit zou kunnen lezen heb ik niet gevonden.

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07

MadEgg

Tux is lievvv

Ligt het probleem dan niet al bij de DHCP server? Begin eerst een met handmatig statische IP-adressen uit te delen aan alle computers en DHCP uit te schakelen. Ff gateway instellen en kijken of het dan nog wel werkt..

* MadEgg hates DHCP
* MadEgg loves being in control of IP-adresses

Tja

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Statisch IP adressen instellen helpt niet. Ook niet als de DHCP server plat is.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
euh... misschien dom vraagje, kun je op de pc's jezelf wel pingen?

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

geeft linux een melding?? (zie /var/log/messages)
kan zijn dat eth1 (je interne netwerkkaart) kapot is (is mij ook keer overkomen).

Of is het 1e gedeelte van ipchains script goed? ff misschien handmatig een script schrijven. Om te testen en weet je gelijk meer van ipchains.

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Pagina: 1