DivX?? Waarom geen VCD

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
Ik vraag me af waarom we allemaal naar DivX rippen.
Je kunt dit formaat alleen maar op PC afspelen, en dus wel lastig.
Als we het nou naar VCD rippen kan de dreamcast het draaien, PS2, (XboX weet ik niet), CD-I, dan is het makkelijker om op tv te kijken dus.
Ik weet niet hoe de kwaliteit van een VCD is ten op zichte van DivX, maar als je gewoon van een DVD'tje ript zal het niet zoveel uitmaken dacht ik zo.
Of niet?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:12
Of niet, zoek even in google op vcd en je weet de verschillen ... Of nog beter bekijk een vcd-kwaliteit filmpje en een GOEDE kwaliteit DivX en je weet het.

-

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ehhh, DivX is wel een stuk beter van kwaliteit en een stuk kleiner.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Goed idee, alleen is divx wel betere kwaliteit als vcd

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:01

Wildfire

Joy to the world!

Kwaliteit van VCD is flink wat minder dan die van een gemiddelde DivX.

Je zult naar SVCD moeten rippen om fatsoenlijke kwaliteit te krijgen, maar ja SVCD is weer niet op alles af te spelen (hooguit op sommige DVD-spelers en natuurlijk de PC, meer niet)

<edit> Leuk hoor, ik dacht als eerste te reageren... :) </edit>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je een VCD op de zelfde kwaliteit als een DivX rip wilt krijgen dna heb je toch wel een gig of 1,5 nodig denk ik.

Niet echt handig dus, maar idd wel veel meer compatible.

• mokumouse
  • Laatst online: 17:08

mokumouse

LOLstoel User

als je divx op je TV wil kijkuh, neem je toch een videokaart met TV out??? :9

Blaat...

Verwijderd

De divx codering is gewoon wat beter. Divx zit ook simpeler in elkaar, gewoon de Codec neerhalen en klaar is jan. Het wordt trouwens niet alleen voor DVD's rippen gebruikt hoor, lang niet alles. Ik denk dat ongeveer maar 20% van al het divx spul DVD-rips zijn. Het is gewoon ook wat toegankelijker dan VCD. Ok, je kan op bijna iedere standalone dvd-speler VCD's afspelen en de mensen die dat daadwerkelijk doen gebruiken dan ook VCD. Maar voor op de pc moet je weer helemaal gaan iso-busten etc. Trouwens de meeste mensen huren of kopen gewoon een dvd'tje inplaats van alles neer te halen, te branden en zow, en dan nog meestal slechte kwaliteit hebben (ok, met svcd niet nee, maar voor een svcd van 2 uur zit je al gauw op 3 cd's. En dat is ook niet alles ;)). En ook geen xtra's...
:D

• Sensei_D
  • Laatst online: 13:26
Ik gebruik juist VCD. Kan ik lekker in me DVD speler doen en op TV kijken en dat vind ik toch wel lekkerder kijkuh als zoon monitor :9 (sja, ik heb geen beamer :) )

Enigste nadeel is dat ie dan op 2 CD's moet.Maar dan heb je gelijk een pauze ingelast :9

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

VCD is minstens 2x zo groot als DivX met dezelfde kwaliteit.
Het is nog een kwestie van tijd voor er een standalone DivX speler is.
Overigens wordt bij bepaalde P2P programma's bijna alleen maar VCD formaat aangeboden. ERG irritant als de kwaliteit van de film bagger blijkt te zijn.

Verwijderd

Als je VCD van sharing programma's zoals KaZaA neerhaalt check je natuurlijk eerst ff de kwaliteit... |:( En die kan je trouwens ook wel een beetje gokken aan de grootte :)

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-03 21:05
Ps2 speelt geen vcd/svcd..

daarbij een goeie svcd rip (vcd is kwalitatief niet goed genoeg) is minstens 2 cd, liefst 3 cd (ligt aan de lengte van de film.

ik ben zelf voorstander van svcd omdat mijn stand-alone dvdspeler ze pikt.. maar ik kan begrijpen dat een hoop pc-gebruikers liever divx hebben..

een echt goeie dvdrip in divx is overigens meestal ook 2cd..
(jajaja matrix niet, maar die compressed goed omdat ie zo donker is).

dus 1cd--> divx, 2cd liever svcd wat mij betreft.. mits goed geript natuurlijk.

Verwijderd

Over een jaartje (of twee misschien) dan kunnen dvd spelers wel DivX afspelen hoor, er zijn nu al hardware mpg4 (dus ook divx) kaarten te kopen. En de jongens van divx zijn zelf ook bezig om samen met hardware fabrikanten divx wat algemener te maken..

De PS2 of Dreamcast weet niet precies welke meer kan al divx afspelen, trouwens..

• Jan_V
  • Laatst online: 21:49
Ja ik heb DivX het liefst ook op 2 CD's, dus het zou voor mij niet echt uitmaken of ik nou DivX of SVCD zou maken.
Ik moet ze toch zelf rippen (56K modem) dus neerhalen is ook geen optie.
Ik dacht trouwens dat de PS2 wel SVCD kon, maar blijkbaar dus niet. Nou ja jammer.
Dan gebruik ik m'n TV-OUT van m'n PC wel en kijk zo DivX'en.
Het maakte mij namelijk niet zoveel uit welk formaat ik kijk, maar het leek me gewoon handiger om het op (S)VCD te hebben.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 19:55 schreef __00__ het volgende:
Ja ik heb DivX het liefst ook op 2 CD's, dus het zou voor mij niet echt uitmaken of ik nou DivX of SVCD zou maken.
Ik moet ze toch zelf rippen (56K modem) dus neerhalen is ook geen optie.
Ik dacht trouwens dat de PS2 wel SVCD kon, maar blijkbaar dus niet. Nou ja jammer.
Dan gebruik ik m'n TV-OUT van m'n PC wel en kijk zo DivX'en.
Het maakte mij namelijk niet zoveel uit welk formaat ik kijk, maar het leek me gewoon handiger om het op (S)VCD te hebben.
Dat maakt wel degelijk uit. Als je een film van ongeveer 3 uur hebt, we nemen bijvoorbeeld Lord of the Rings, dan kom je met 2x 730 mb Divx-gecodeerd (met mp3 128 kbit)echt een heel eind. De kwaliteit is dan echt super en op wat kleinere beeldschermen zul je nauwlijks het verschil tussen zo'n DVD-rip zien en een echte DVD (Mits hij goed geript is natuurlijk, maar daar zorgen onze ouwe trouwe release teams wel voor ;) :D.) Wil je die kwaliteit 3 uur lang behalen op SVCD dan weet ik dat je zeker over de 3x 730 mb gaat. Dan zit je dus op 4 cd'tjes... Das ook niet alles...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:01

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, op zich zie ik liever SVCD-rips. Dan kan mijn vader ook kijken op z'n DVD-speler (Revoy 2200)... met DivX kan alleen ik kijken...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

nog ff dan kan je 4.7 gig kwijt ;)
dan nog alle dvd spelers met ingebakke mpeg4 en gaan met de banaan :D
Pagina: 1