Toon posts:

[adsl ] internet op 3 van de 4 pc's achter router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een draytek vigor 2200 usb router. Ik heb hier al enige tijd probleemloos op kunnen internetten via alle 4 pc's hier in het huis. Nu heb ik op 1 pc geen internet meer. Ik kan wel pingen naar de router en alle andere pc's. De pc krijgt zelfs een ipadres toegewezen van de router via DHCP. Ook heeft de computer een netwerkverbinding met de andere 3 systemen. De kabel lijkt me dus ook goed (heb deze toch vervangen om te kijken of dat toch wat zou doen maar vergeefs).

ik heb geprobeerd de pc via statisch en dynamische instellingen verbinding te laten maken beide maakten geen verbetering, wel pingen en netwerk maar geen internet. Ik heb ook al ie 6 opnieuw geinstalleerd, hielp niets. Het besturingssysteem op het betreffende station is XP.

Ik heb alle instellingen nu al 10 maal doorlopen maar kan niets vinden (ook geen typfouten ofzo). Ik heb de helpdesk van Draytek al gebeld maar die komen met een of andere instructie waar ik niets aan had. De helpdesk heeft dus ook niets uit gehaald.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan op een of andere manier niet meer wijzigen..heel vreemd. Dan maar even zo.

ik was vergeten te melden dat ik ook niet meer in de webconfiguratie kan komen van de router. Dat gaat wel vanaf alle andere pc's.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:28
je kan ook het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knopje gebruiken om iets toe te voegen ;)

maar ingaande op jouw probleem:
Het probleem is waarschijnlijk dat de instellingen ergens niet goed staan, op de pc dan, die het niet doet :P
Je zei dat je die goed had gecontroleerd.. maar als het netwerk het wel doet en het internet het niet :?

• Of het zou nl een firewall kunnen zijn :)

• Of staat er toevallig KaZaA op die PC, sloop die er is vanaf :)

• Draai Ad-Aware is, en sloop alle spyware uit je systeem (dat zou het ook wel is kunnen tegen houden)

en als dat allemaal niet werkt en verse installatie van WindowsXP :o

Verwijderd

Topicstarter
ja dat edit knopje wilde gisteren niet, dan kreeg ik gelijk die melding: uw wijzigingen worden doorgevoerd. blalbalba..maar goed

Er staat inderdaad kazaa op het systeem, zal die er eens af halen, kijken of dat wat doet...die tool zal ik ook nog wel downloaden. Even kijken of er iemand thuis is die kan helpen, ik zit nu op het werk. Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles eruit gehaald (netwerkkaart) en de instellingen verwijderd, paar keer opnieuw opgestart en toen netwerkkaart weer geinstalleerd. Geen verbetering. Kan het niet zo zijn dat er een of andere cache is waardoor de instellingen "stiekem" toch worden bewaard? Zo ja..waar vind ik die?

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 12:24
Gister had ik ook het probleem dat ik routerinstellingen niet meer kon wijzigen vanuit IE. Een simpele reset van de router heeft dat opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 09:56 schreef Penetrator het volgende:
Gister had ik ook het probleem dat ik routerinstellingen niet meer kon wijzigen vanuit IE. Een simpele reset van de router heeft dat opgelost.
ja, goed, ik heb dat ook geprobeerd, maar dat haalt niets uit. Dat zou wel stom zijn als ik eerst alles ga testen, opnieuw installeren etc, hier posten om er vervolgens achter te komen dat ik alleen maar hoef te resetten.

iemand nog ideeen?

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:28
de instellingen van de netwerkkaart bewaard ie zowieso :) installeer anders is een andere/nieuwere driver van de netwerkkaart :o

probeer je netwerkkaart is in een ander PCI-slot ;)

en anders herinstallatie van windows XP :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 11:17 schreef Klovan het volgende:
de instellingen van de netwerkkaart bewaard ie zowieso :) installeer anders is een andere/nieuwere driver van de netwerkkaart :o

probeer je netwerkkaart is in een ander PCI-slot ;)

en anders herinstallatie van windows XP :?
ik heb in nerwerk en in systeem alle instellingen verwijderd. Kaart verwijderd, opgestart, daarna kaart in ander slot geplaatsts en weer geinstalleerd, geen verbetering. Ook heb ik een ANDERE netwerkkaart geinstalleerd maar ook met deze geen verbetering..

herinstall van windows xp is eigenlijk geen optie, daarvoor staat er veel te veel software op die door de gebruiker niet gemist kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer? jammer hoor

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je geeft zelf aan dat je wel een ip hebt en dat je wel naar buiten kan pingen.

Kijk eens naar zaken als je proxy bij internet opties.
check even je config, want volgens mij heb je wel gewoon verbinding.

do or do not, there is no try

Pagina: 1